Volkswagen Caddy вече може да се поръчва и с хибридно задвижване. Обновеният многофункционален ван се предлага както с новия бензинов TSI двигател или с дизеловия силов агрегат TDI, така и като плъгин хибрид – и в пътническо, и в товарно изпълнение.
Плъгин хибридите Caddy eHybrid и Caddy Cargo eHybrid са най-новите попълнения в гамата на Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV). Caddy Cargo eHybrid ще даде повече гъвкавост на бизнеса и възможност за придвижване с нулеви емисии, къде това е необходимо. Пътническият Caddy eHybrid, който е популярен и като семеен автомобил, също предлага възможност за чисто електрически пробег.
С лансирането на новия Caddy – от моделна година 2025, VWCV разширява своята успешна гама от семейни пътнически ванове и от товарни ванове за градски доставки. Предлагането на бензинови и дизелови версии продължава, но, там където е необходимо могат да бъдат избрани Caddy eHybrid и Caddy Cargo eHybrid, които могат а да се движат частично или изцяло на ток и следователно с нулеви локални емисии.
Така в допълнение към 2-литровия TDI и 1,5-литровия TSI идва plug-in хибриден вариант на Caddy, базиран на 1,5-литровия TSI с мощност, сега от 85 кВт (115 к.с.). Задвижването на хибридния Caddy е със сумарна мощност от 110 кВт (150 к.с.) и въртящ момент до 350 Нм. Батерия с използваем капацитет от 19,7 кВтч осигурява изцяло електрически пробег до 122 км. Удобство е, че директно с кликване на сензорния екран на централната конзола, водачът може да избере кога да използва електрическия пробег.
За предаването на мощността и въртящия момент се грижи автоматична предавателна кутия с електронно управление. Пътническата версия Caddy eHybrid достига максимална скорост от 183 км/ч, а товарната – Caddy Cargo eHybrid – 181 км/ч. Батерията може да се зарежда и в домашни условия с DC зарядно устройство с мощност до 50 кВт или AC зарядно устройство до 11 кВт.
И двете версии на модела се предлагат се с нормално междуосие – с 5 места в пътническо изпълнение и с 2 места – в товарно. Caddy PHEV има и версия Maxi с дълго междуосие, която може да има до 7 седалки в пътническия вариант. Всички Plug-in хибриди са оборудвани с шестстепенна предавателна кутия с двоен съединител.
Новите варианти с ДВГ са с предно задвижване. При дизеловите версии с мощност 75 кВт (102 к.с.) предавателната кутия е 6-степенна механична, докато тези с мощност 90 кВт (122 к.с.) идват със 7-степенна автоматизирана предавателна кутия с двоен съединител. Изпълнението само с бензинов двигател TSI с мощност 85 кВт (115 к.с.) се предлага и с ръчна скоростна кутия и с автоматизирана с двоен съединител.
Caddy Cargo от моделна година 2025 е надграден с множество асистиращи системи. Те включват цифров инструментален клъстер, който вече е стандартно оборудване. Гласовият асистент на IDA с ChatGPTще бъде включен по избор на клиента.
В бъдеще всички варианти на Caddy ще бъдат оборудвани стандартно с динамично разпознаване на пътните знаци, круиз контрол, контрол на разстоянието при паркиране, както и със система за мониторинг и улавяне на умора у водача. Версиите Cargo включват и допълнителни системи като странични въздушни възглавници типа завеса, многофункционална камера, контрол на налягането в гумите, системите Lane Assist и Front Assist със следене на пешеходци и велосипедисти.
Друга новост при Caddy Cargo е мултифункционалния волан, който вече се предлага в пътническите версии. Благодарение на тези нови асистиращи системи Caddy Cargo постигна подобрение на оценката от Euro NCAP Commercial Van Ratings и получи най-високия рейтинг Platinum през юни 2024 г.
За Германия цените без ДДС за Caddy eHybrid започват от 36 985 евро за нормалното междуосие. Дългата версия е на цена от 39 055 евро. Стартовата цена на пътническия хибриден ван е 37 450 евро за нормално междуосие и 40 670 евро за Maxi.