Евровинетката в Дания се заменя от такса за пропътувано разстояние от 1- ви януари 2025г. Клиентите могат да използват своите UTA One® или UTA One® next устройства за за заплащане на новата такса.
UTA Edenred, водещ доставчик на услуги за мобилността в Европа и компания на Edenred, анонсира днес, че техните UTA One® и UTA One® next бордови устройства са съвместими с новата система за пътни такси в Дания.
На 1-ви януари, система базирана на изминатото разстояние заменя евровинетката в Дания. В останалите страни поддържащи евровинетка, а именно Нидерландия, Люксембург и Швеция тя остава валидна.
Датският тол оператор не предлага национално тол устройство, а само предплатени отсечки посредством кредитна карта.
За по-удобно разплащане на новата датска пътна такса, UTA One и UTA One next-бордовите устройства на UTA Edenred могат да се използват. Това, което UTA клиентите следва да направят е да активират пътния контекст в клиентския център на UTA.
Olaf Schneider, Director Tolls & Business Services в UTA Edenred, казва: “Като водещ доставчик на тол решения ние подкрепяме нашите клиенти при промени в европейските пътни системи, за да подсигурим тяхната непрекъсната мобилност. Това означава, че UTA клиентите могат да продължат да разчитат на UTA One и UTA One next устройства за пътуванията си в Дания от самото начало на годината.”
Новата датска пътна такса – която включва CO2 тарифа– обхваща автомобили с обща допустима маса от 12 и повече тона. Датската пътна мрежа обхваща 10,900 км. Тарифата е според масата на автомобила, CO2 емисионния клас и броя на преминатите ниско емисионни зони. Датските ниско емисионни зони обхващат Копенхаген, Фредериксберг, Одензе, Архус и Алборг.
Напълно отговарящ на стандартите на европейската електронна тол услуга (EETS), UTA One и неговия наследник, 4G технологичния UTA One next, поддържат многобройни европейски пътни системи, за безпроблемно пътуване и преминаване на граници. Към настоящия момент UTA One next може да се използва в 18 държави, а UTA One покрива 17 държави.