Уникален влекач Scania 770S V8 – флагманът на флагманите, кралят на пътищата, а до неотдавна – и най-мощният сериен камион в света, стъпи у нас. Скания България достави триосно изпълнение на модела, с колесна формула 6х2, за свой клиент, който ще го използва за хладилен транспорт на дълги разстояния.
Доставеният влекач, в атрактивен цвят бордо, металик, е от последното поколение на Scania и както подобава за топ изпълнение от престижната марка – с възможно най-високото и най-съвременното ниво на оборудване.
Подобен влекач не е стъпвал у нас, защото досега от Скания България не са продавали и не са доставяли вариант на върховата S-серия с удължена кабина. Тази кабина, освен, че е най-високата при Scania е и по-дълга с 275 мм от стандартните кабини. В резултат на това на това леглата за почивка са с ширина 1000 мм, не са изрязани зад седалките и нямат прибираща се и сгъваща се част, както обикновено. Под долното легло, зад двата хладилника пък се отварят допълнителни ниши, а между леглото и седалките остава повече разстояние.
Оборудването в просторната кабина е, може би най-богатото, което някой може да си представи. То включва кожени вентилирани, отопляеми и многопосочно регулиращи се V8 седалки с атрактивни червени шевове по тапицерията, регулируем във всички посоки мултифункционален V8 волан, климатик Premium с автоматично управление, външен охладител и водна печка за кабината и двигателя, тестер за алкохол, датчик за дим в кабината, обемни ниши за съхранение, и… разбира се – най-новото дигитално арматурно табло Scania Smart Dash, във вариант Premium Advanced. След себе си таблото Scania Smart Dash, което включва цифров централен информационен дисплей, води много нови функции, полезни за ежедневната работа на шофьори и оператори, заедно с дигитални решения като My Scania и Scania Driver App. Таблото е с нова архитектура на електрическата система, в съответствие с последните регламенти за безопасност на ЕС и новите разпоредби на ООН за киберсигурност. Smart Dash позволява онлайн актуализации и чрез супербързи 5G връзки. Новото арматурно табло предлага подобрен интерфейс човек-машина (HMI) с още повече фокус върху безопасността.
Кормилното управление е електрохидравлично, а при работата си водачът разполага с пълен пакет от системи за безопасност и сигурност – Advanced Driver Assistance Systems по правилата за безопасност GSR 2024, като системата, алармираща за неволно пресичане на осевата линия е с активно връщане на композицията в избраната лента за движение. Налична е, разбира се, и функция за аварийно спиране.
Аудиосистемата включва 4 високоговорители по 20 Вт, субуфер, AM/FM и DAB радио. Навигацията е със 7-годишна онлайн актуализации на картата. Водачът разполага с Bluetooth връзка към 3 устройства, Android Auto, Apple Car Play, 2 USB-порта на арматурното табло и 2 USB-порта над леглото. В кабината има и стойка за таблет, маса, микровълнова печка, кафе машина…
Повдигането на кабината за достъп до двигателя е електрическо. С електрическо управление също са люкът на покрива и горният спойлер. Основните светлини и фаровете за мъгла са LED, късите светлини са автоматични, а дневните – постоянно включени.
Под кабината на 770S V8, естествено, е монтиран легендарният и могъщ V8 дизелов двигател на Scania, чийто звук на пътя не може да бъде сбъркан с нищо. 16-литровият дизелов силов агрегат DC16 123 отговаря на еконормите Euro 6E. Максималната мощност от 770 к.с. идва при 1800 об./мин на коляновия вал, а впечатляващият въртящ момент от 3700 Нм е на разположение в диапазона 1000-1450 об./мин. Екологичните показатели на двигателя се постигат само със SCR.
Предавателната кутия е 12-степенната автоматизирана Scania Opticruise GRSO926R. Управлението на смяната на предавките има три избираеми режима на работа – Eco, Standard и Power. За по-висока ефективност интелигентният адаптивен круиз контрол включва GPS-базираното управление на силовата линия Scania Active Prediction с функция Eco-Roll.
Външното оборудване на влекача включва пълен пакет от атрактивни спойлери, които придават още по-впечатляващ вид на 770S V8. Шасито е с нормална височина и с изцяло пневматично окачване с дистанционно управление на въздушните възглавници. Влекачът има допустима максимална маса 28 тона, а в състав с полуремарке – 47 тона. Предавателното число на главното предаване е 2,71.
Спирачките са дискови и на трите моста. Спирачната система е с електронен контрол на спирането, като включва автоматичен асистент за потегляне по наклон и електронна стабилизираща програма с възможност за деактивиране. Ефектно изглеждащите джанти с надпис V8 са от алуминий, вариант Dura Bright и придават още по-внушителен вид на уникалния 770S V8.
За влекача четете и в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.