• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Тест: Новият SANY e435 със заявка за сериозно присъствие в Европа

Тест: Новият SANY e435 със заявка за сериозно присъствие в Европа


26.10.2025
A A
Лъчезар Апостолов
Reading Time: 2 mins read
Тест: Новият SANY e435 със заявка за сериозно присъствие в Европа

Тестове на пътя и извън пътя с новото поколение на тежкия електрически камион SANY eTruck 435 8×4 организира в средата на октомври специално за журито на Международен Камион на годината (International Truck of The Year) германската компания Putzmeister. Китайската марка SANY гледа уверено към европейските пазари, а за бизнеса ѝ с електрически камиони в Европа отговаря известният производител на бетон-миксери, бетон-помпи и друго строително оборудване Putzmeister.

Тестовете на новото поколение на SANY eTruck 435 8×4 се проведоха по пътищата в околностите на Щутгарт, където е централата на Putzmeister. Офроуд качествата на четириосния камион с надстройка бетон-миксер пък можеха да се усетят на разнообразен тежък терен в чертите на строителния офроуд полигон на Engelhardt GmbH, край Кюнцелсау.

Кои са SANY Truck?
В момента китайският гигант SANY Group претендира да е един от най-големите производители на електрически камиони в света. Производственото му портфолио обаче отива далеч отвъд камионите. Марката отдавна е утвърдена в света като голям производител на широк набор строителни машини и оборудване – бетон-помпи, бетон-миксери, багери, кранове, пристанищни кранове и товарачи, пътно-строителни машини, машини за минната индустрия, сонди и разбира се, тежки и леки камиони.

Базираната в Шангша (Китай) компания има 16 индустриални бази по цял свят, 7 индустриални клъстера в Китай, 47 производствени съоръжения в различни държави и континенти, 5 центъра за разработки, 912 складови бази за резервни части и над 900 сервизни бази извън Китай, а над 89 на сто от служителите и работниците ѝ са зад граница. През 2024 г. служителите са били над 3500, а оборотът – 1,2 млрд. евро.

Производството на камиони върви под бранда SANY Truck и компанията е лидер в сегмента в Китай. Логично през последните години – от 2017-а насам, китайският гигант все по-сериозно обръща поглед към електрифициране на гамата си от превозни средства и го прави със сериозен размах. През 2019 г. в Чанкша е открит иновативен завод за камиони, като акцентът в производството е върху експорта. Годишният производствен капацитет е от 300 хиляди камиона.

През 2024 г. SANY Truck вече е лидер в Китай и в света при електрическите камиони. В гамата влизат влекачи, многоосни шасита с надстройка бетон-миксери, многоосни самосвали. В експлоатация вече са над 30 хиляди електрически влекача SANY. Само през миналата година SANY Truck е пуснала 11 800 от тях, като е увеличила продажбите си с 289% и е достигнала пазарен дял в Китай от 17,58%. При бетон-миксерите марката може да се похвали с 2324, а при самосвалите – с 2511 превозни средства на пътя, което също ѝ отрежда първа позиция в Китай.

Електрификацията на гамата напредва бързо през годините. През 2019-а е пуснат SANY eChassis 410S с 10-кубиков бетон-миксер, а съвместният проект с Putzmeister стартира година по-късно със SANY eChassis 410S с 9-кубиков бетон-миксер IONTRON от германския производител. През 2022 година на Bauma, съвместно с Putzmeister, е представен SANY eChassis 408P Gen1 с бетон-миксер IONTRON. Тогава е реализирана и първата продажба на този модел, чието серийно производство започва в края на същата година. От началото на 2023-та до март 2025 година в повече от 15 европейски държави – предимно в северната част на континента, в експлоатация са въведени 150 електрически камиона от този модел, които вече са изминали над 8 500 000 км и са извършили над 330 хиляди операции. Над 66 хиляди са циклите на зареждане на батериите. Отчетите сочат, че средният дневен пробег на един камион е около 129 км, а средното време за зареждането му през нощта в депото при мощност на зарядната станция от 40 кВт е около 7 часа.

Защо Putzmeister?
Така стигаме до връзката между Putzmeister и SANY и до това, какво се крие зад слогана SANY eTrucks supported by Putzmeister. Известната германска компания е създадена през 1958 година като KS Maschinenbau, а през 1961-ва е преименувана на Putzmeister, като тогава пуска на пазара бутална помпа P1 за автоматично подаване на строителен разтвор. Между 1966-а и 1971 година компанията се развива и започва производството на бетонпомпи с разпределителна стрела, предназначени за монтиране на камиони. През 2012 година Putzmeister става част от SANY Group и двамата лидери на световния пазар обединяват усилията си. През 2014 година Putzmeister вече има в портфолиото си пълен асортимент от оборудване за производство, транспорт, изпомпване и изливане на бетон. През 2022 година Putzmeister вече е лидер на пазара и иновациите с глобално производство, продажби, сервизи и 4000 служители.

Малко след това SANY и Putzmeister обединяват усилията си за още по-успешно присъствие на SANY eTruck на европейския пазар. През 2023 година китайският производител започва доставки на готови електрически камиони като шаси-кабини до базата на Putzmeister в Германия, където те се оборудват с надстройки – бетон-миксери, автокранове, самосвали или hooklift и поемат към европейските пазари.

Второто поколение на SANY eTruck
Основната рола в експанзията на европейския пазар сега e отредена на второто поколение електрически камиони на SANY Truck, част от което е тестваният в Щутгарт модел SANY eTruck 435 8×4.

Втората генерация на SANY eTruck стъпва на здравата и надеждна база на модела 408P от първото поколение, но идва с редица конструктивни и дизайнерски промени и подобрения, имащи за цел да повишат ефективността на електрическите камиони и да ги адаптират към европейските изисквания и специфики.


Кабината е изцяло нова, с по-лесен достъп, с нов външен и вътрешен дизайн, с равен под, по-просторна и вече с пневматично окачване. Висококачественият интериор идва с отопление на седалката и волана, вграден хладилник и цифрови дисплеи. За повече комфорт при движение е задният мост с пневматично окачване, което е опция. Дискова спирачна, система Knorr-Bremse с EBS. Второто поколение идва с възможност за по-бързо зареждане с мощност до 250 кВт, включително от два куплунга CCS Combo 2 едновременно. Новият SANY eTruck покрива изискванията на GSR2 и идва с най-високите стандарти за безопасност.

При модела се предлагат и по-добра сервизна поддръжка, по-лесна диагностика и функции за актуализиране на софтуера по въздух – OTA. Налице са всички системи за сигурност ESC, ISA, PCW, REV, TMPS, DDAW, MOIS, DWS, BSIS, AEBS (като опция), круиз контрол, 360-градусова камера, сензори за паркиране. Кулата зад кабината, където при първото поколение са поместени батериите, вече липсва, а тяговите акумулатори са интегрирани в шасито. Портфолиото за Европа включва или ще включва в близко бъдеще различни варианти и конфигурации: 8×4 eMixer (SY e435), 6×2 eChassis (SY e365), 4×2 tractor (SY e263), като стремежът на производителя е да разширява гамата от приложения.

От второто тримесечие на тази година е факт SANY eChassis e435 8×4 с надстройка PM mixer P9G I. През третото тримесечие започна предлагането на SANY eChassis e435 8×4, който дава възможност за монтиране на различни надстройки и разширяване на сферата на приложения. През 2026 година е планирано на пазара да излязат и триосни шаси-кабини, които да се оборудват като автокранове и самосвали със задно или трипътно разтоварване.

Новият SANY e435
Самото означение на модела, както и на останалите модели от европейското портфолио на производителя, казва основното.  При SANY e435 „e“ означава електрически, 4 е броят на мостовете, а 35 означава, че батерията е с капацитет 350 кВтч.

Централно разположеният електродвигател е с мощност 270 кВт и пикова мощност 405 кВт. Консумацията му, според производителя, е само 1,1–1,3 кВтч/км. Съчетан е с 4-степенна автоматична предавателна кутия за оптимална адаптивност към всякакви офроуд условия. Кутията е със силоотводен вал gPTO, а като опция се предлага с ISO интерфейс. Допълнително на разположение е силоотводен вал mPTO с отделен електродвигател, разположен зад кабината, с мощност 45 кВт и пикова мощност 85 кВт. Силовата линия е с функция за рекуперация, управлявана от лост на мястото на ретардера, като могат да се избират 4 нива.

SANY e435 се справя с водни препятствия с постоянна дълбочина до 0,8 метра. Камионът е снабден с издръжливи алуминиеви капаци за джантите, гъвкави стъпала за качване в кабината, съчетаващи добър пътен просвет и комфорт. Пневматичното окачване е тип „листо“ – за по-плавен ход на пътя и извън него.

Пакетите с литиево-йонни батерии са монтирани от двете страни на шасито и под кабината. Идват от CATL и използват съвременната BMS и LFP технология. Архитектурата на силовата линия е 600 В DC. Използваемият капацитет на батериите е 95% или 332 кВтч. При бетон-миксерите при останал капацитет на батериите под 7% SOC остава възможно захранването само на PTO, за да се гарантира, че бетонът може да се разтовари от барабана. Бързото зареждане с 250 кВт през един куплунг от 20% до 100% отнема около 1 ч 10 мин.

За техническите данни на SANY e435 LHD може да се каже още, че моделът е с габарити: дължина – 9440 мм, широчина – 2550 мм и височина – 3420 мм. Колесните бази са 1850 мм, 3050 мм и 1350 мм. Собственото тегло  е 11 800 кг, от които на двата предни моста се падат 7700 кг, на двата задни – 4400 кг. Технически допустимата максимална маса на превозното средство е 38 000 кг, като предната група мостове технически може да бъде натоварена с до 16 000 кг, а задната – с до 23 000 килограма.

Синхронният тягов електродвигател с постоянни магнити е с максимална мощност 270 кВт при 1800 об/мин и максимален въртящ момент 1256 Нм. Пиковата мощност е 405 кВт при 3000 об/мин, а пиковият въртящ момент – 2386 Нм. Окачването отпред и отзад е на листови ресори, а като опция задното може да бъде пневматично. Размерът на гумите е 315/80 R22,5.

С доста по-различни параметри е двуосният електрически влекач SANY e263, който се очаква да дойде в Европа през следващите години. Собственото му тегло е 10 900 кг, от които 6400 кг на предния мост и 4500 кг – на задния. Допустимата максимална маса на превозното средство е 20 тона за влекача и 42 тона в композиция с полуремарке. SANY e263 ще се задвижва от електрически двигателен мост с интегрирани в него 2 електродвигателя. Архитектурата вече е 800-волтова, а максималната мощност е 420 кВт при 4500 об/мин и максимален въртящ момент 1000 Нм. Пиковите мощност и момент са съответно 730 кВт и 1760 Нм. Размерът на предните гуми е 385/55 R22,5, а на задните – 315/70 R22,5. Окачването отпред и отзад е пневматично. LFP батериите, както показва означението, са с капацитет 636 кВтч, а зареждането им през порт CCS Combo 2 ще става с мощност на тока до 400 кВт.

Тестовете
На полигона в Кюнцелсау и по регионалните пътища в околностите членовете на International of The Year Jury имаха възможността да седнат зад волана на два абсолютно еднакви SANY e435 8х4. И двата бяха с надстройка 9-кубиков бетон-миксер от Putzmeister, като за по-пълна симулация на реални условия на експлоатация барабаните бяха пълни с вода. Единият бе отреден за шофирането по асфалт, а другият – за офроуд.


Както можеше да се очаква, на асфалт, по тесните и криволичещи пътища около Кюнцелсау SANY e435 8х4 демонстрира всичко, което можеше да се очаква от един съвременен тежък електрически камион – отлична динамика, отривисто ускорение, независимо от наклона, и в същото време плавен ход и комфортна возия. Камионът е много стабилен в завои заради ниския център на тежестта, въпреки високата и пълна с вода надстройка. Разбира се, електрическият гигант е изключително тих, а във фоновия шум превес имат сигналите от многобройните сензори и датчици на системите за сигурност. По тесните улици на германските градчета и села се нрави маневреността, което не е учудващо заради двата предни управляеми моста. Кабината е просторна и комфортна, уредите за управление са разположени удобно и интуитивно, а видимостта навън е отлична и заради високата позиция на водача, като във всеки един момент в готовност да помогне е 360-градусовата камера.

На полигона Кюнцелсау SANY e435 8×4 демонстрира и отлични офроуд качества. Наклоните, колкото и да са стръмни; дълбоките оврази; хлъзгавите и кални участъци се преодоляват безпроблемно. Спускането по сериозен наклон също е лесно благодарение на силовата линия. Достатъчно е да се изберат механично управление на силовата линия и най-висока степен на рекуперация и тежката машина се спуска уверено с постоянна скорост и без намесата на водача.

В заключение можем да добавим, че със своите параметри SANY eTruck 435 8×4, който точно сега стана първият китайски камион, включен в листата за избор на International Truck of The Year, дава сериозна заявка за осезаемо присъствие на европейския пазар.

Четете и в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT