• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Тест: KIA PV5 – още един ван от новата електрическа вълна

Тест: KIA PV5 – още един ван от новата електрическа вълна


09.10.2025
A A
Лъчезар Апостолов
Reading Time: 2 mins read
Тест: KIA PV5 – още един ван от новата електрическа вълна

Електрическият компактен ван KIA PV5 идва с амбицията да предефинира света на лекотоварните автомобили. Още на пръв поглед новият модел се характеризира с гъвкав дизайн, интелигентна свързаност и обещаваща ефективност. А след първите пътни тестове на KIA PV5 може да се каже, че на европейския пазар на електрически ванове се появи нов и много сериозен играч.

В средата на септември, в слънчева Марбеля, KIA организира първите пътни тестове на изцяло новия си електрически компактен ван. В продължение на седмица, групи журналисти от цяла Европа, сред които и представител на списание КАМИОНИ, имаха възможност в продължение на ден да изпробват на пътя KIA PV5 и да усетят възможностите му.

Отличителните белези на PV5
Най-важното при KIA PV5  е че моделът е от новата вълна ванове, които са проектирани като изцяло електрически превозни средства от самото си създаване. При този модел друг вариант на задвижване не се предлага. KIA PV5 e позициониран стратегически между сегментите C и D – или между компактните и средноразмерните ванове. Модулната архитектура на електрическия ван позволява различни типове каросерии – товарни, пътнически до специализирани трансформации.

KIA PV5 се отличава с практични размери, като обем на товара до 4,4 куб. м, най-добрата в класа товарна височина от 419 мм и височина на страничната стъпенка от 399 мм. Лекотоварният автомобилът осигурява до 416 км пробег с едно зареждане на батерията, което го прави подходящ както за градски доставки на къси разстояния, така и за по-дълги превози.


Шасито на PV5 е проектирано съобразно реалните условия на употреба, за да се гарантира балансирано поведение на пътя при различни натоварвания. Радиусът на завой от 5,5 м пък осигурява маневреност в тесни градски пространства. KIA PLEOS Fleet – новата система за управление на автопарка и функциите Push Data API и Android Automotive ОС превръщат PV5 в решение, подходящо за изцяло свързан автопарк.

Нов играч на пазара
С PV5 корейският производител навлиза на пазара на електрически ванове. Моделът не само впечатлява с външния си вид, но идва и с обещаващо достъпна цена. Електрическите ванове се срещат все по-често по улиците, а много компании се фокусират върху устойчивостта и зеления си имидж. Общият годишен обем в този сегмент в Европа е около 700 000 превозни средства. С новия си продукт KIA очаква да си осигури около 4%  процента от този обем, а до 2030 г. корейската марка се стреми да достигне 17% пазарен дял.

Зад тези амбициозни числа стои PV5, първият електрически лекотоварен автомобил на KIA. Компанията е уверена, че той отговорs перфектно на очакванията на клиентите със запомнящия се иновативен дизайн, изключителната гъвкавост, дългият пробег с едно зареждане, бързото презареждане и, разбира се, атрактивната цена.

Гъвкава платформа
За PV5 корейската марка разработи отделна изключително гъвкава електрическа платформа – E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service). Тази електрическа платформа, подобна на скейтборд, позволява широк спектър от конфигурации, типове каросерии и приложения, включително трансформации в товарни и пътнически превозни средства, шаси-кабини, превозни средства, достъпни за инвалидни колички, кемпери и ванове с екипажни кабини. За разлика от много електрически ванове, които са базирани върху платформи на модели с ДВГ, PV5 е проектиран като електрически ван от нулата, което гарантира, че може да се адаптира към променящите се нужди на частни клиенти, бизнес клиенти и автопаркове.

Структурно PV5 е изграден върху двоен пръстеновиден екзоскелет, подсилен с високоякостни стоманени армировки. Многорамковата предна структура, поддържана от здрава подрама, може да абсорбира енергията от удар и да разсейва силите далеч от отделението за пътници. Батерията е защитена от пътния просвет от 180 мм и от множество защитни слоеве, за да издържа на удари от всички посоки.

Инженерите са поставили акцент върху комфорта и маневреността при PV5, за да осигурят на водача изживяване зад волана, наподобяващо това в лек автомобил. При тестовете в Марбеля първото, което прави впечатление е, че това е постигнато. Ванът, който е с дължина само 4,70 м, се справя безпроблемно и по най-тесните улици на морския курорт. В допълнение към комфортното окачване и доста директното и отзивчиво кормилно управление в кабината се усеща и отличната обезшуменост при движение по всякаква настилка. Разработчиците на KIA са обърнали сериозно внимание на намаляването на нивата на шум чрез целенасочени мерки за изолация и дори акустично предно стъкло.

Задвижването
Разположеният отпред електродвигател с максимална мощност 120 кВт/163 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм задвижва предните колела и предлага достатъчен резерв на мощност в почти всякакви пътни ситуации. Въпреки, че тестовият автомобил беше натоварен с 400 кг, той се справяше безпроблемно дори с продължителните изкачвания по хълмовете над Марбеля. Максималната скорост на PV5 е заводски ограничена на 135 км/ч.

Клиентите на марката първоначално ще имат избор между два варианта на батерии с капацитет 51,5 кВтч и 71,2 кВтч. Пробегът по WLTP с тях е съответно 291 км и 416 км, което, според KIA би трябвало да отговаря на повечето потребителски профили. За тези, които намират това за излишно и твърде скъпо от следващата година при базовата версия на PV5 ще се предлага още по-малка батерия с 43,3 кВтч.

Зареждането
От KIA подчертават, че PV5 предлага и най-добрата в сегмента ефективност при зареждане. Променливотоковото зареждане може да е с мощност 11 кВт или 22 кВт, а с бързо зарядно устройство с мощност 150 кВт зареждането на батерията от 10% до 80% отнема под 30 минути. PV5 е настроен като Plug & Charge ready, което означава, че просто трябва да се включи към зарядната станция – удостоверяването е автоматично и зареждането започва. Полезна за ефективността на вана е термопомпата, която се предлага като опция.

KIA предлага вариант за гъвкаво обществено зареждане. В момента шофиращите KIA имат достъп до почти 1 000 000 обществени зарядни станции в цяла Европа. Това покритие на целия континент се поддържа от партньорства с водещи оператори на зарядни станции, сред които и IONITY, чиито станции са с висока мощност.

Освен това, KIA разработва решения за зареждане в депа за бизнес автопаркове. Те позволяват по-ниски разходи чрез нощно зареждане, намаляват зависимостта от обществената инфраструктура и могат да се интегрират с интелигентни енергийни системи, за да се намалят разходите за енергия и да се постигне устойчивост.

Модерен и привлекателен интериор
Шофьорската кабина в KIA PV5 е модерна с изчистен ии дори минималистичен дизайн, който не създава усещане за ван. Материалите са качествени и приятни на допир, напасването и сглобката са с изключително високо качество. В интериора се откриват множество отделения за съхранение, както и поставка за телефон с индукционно зареждане.

На централната конзола доминира 12,9-инчов сензорен екран. Зад волана, на мястото на приборния панел, откриваме по-малък 7,5-инчов дисплей. И двата екрана предоставят прегледна и ясна информация за превозното средство и системите му и дават възможност за персонализиране, като работата с тях е доста интуитивна. Същото важи и за гласовото управление, подкрепено от асистент с изкуствен интелект, което прави всичко много по-лесно.

Товарното пространство
При лекотоварните автомобили, не по-малко важни от всичко останало са размерите и капацитетът на товарното пространство. За търговските и търговските клиенти обаче размерите и размерите за опаковане са почти по-важни. PV5 Cargo предлага товарно пространство с дължина 2,26 м, достатъчно, за да побере два европалета.

Височината на товарене отзад е само 42 сантиметра и се приема за рекорд в сегмента. Товарният обем е 4,4 куб. м, а при версията с висок покрив, която ще се появи през 2026 г. той дори ще достигне 5 куб. м. товароносимостта на PV5 Cargo е до 690 кг, при това с най-голямата батерия. При избор на по-малката батерия, допълнителни 100 кг полезен товар водят до намаление на пробега с едно зареждане само с около 1,5%.

Версии и цени
В допълнение към Cargo варианта, който се очаква да формира около 80 на сто от продажбите на PV5, KIA пуска и пътнически PV5 – първоначално като петместен, последван по-късно и от шест- и седемместен ван. Версията със страничен достъп за инвалидни колички също ще бъде налична през 2026 г. Технически пътническите изпълнения нямат разлики от PV5 Cargo. Това важи и за цялото оборудване, функционалността и електронните асистиращи системи. Новоразработената платформа позволява интегрирането на всички най-модерни функции. Те включват асистент за шофиране по магистрала, активен асистент за поддържане на лентата за движение, наблюдение на сляпата зона, предупреждение за сблъсък, разпознаване на пешеходци, 360-градусова камера.

PV5 се предлага с най-добрата в класа си гаранция от 7 години или 150 000 км пробег. Батерията идва с отделна осемгодишна гаранция, в пълно съответствие с предстоящите европейски разпоредби. Предлага се и разширено покритие до 260 000 км.

Що се отнася до цените на PV5, производителят обещава те да бъдат значително по-ниски от тези на преките конкуренти в сегмента, сред които се посочват VW ID.Buzz, Citroën ё-Berlingo и Renault Kangoo Е-Tech. Цената на PV5 Cargo започва от 39 190 евро, а версията с най-голямата батерия, която тествахме в Марбеля ще струва от 43 805 евро.

На пътя
В Марбеля домакините от KIA бяха подготвили четири тестови маршрута с различна дължина и топография. Всеки от маршрутите имаше за цел да демонстрира пътното поведение на PV5 при различен характер на пътя и релеф на терена.

Най-дългият маршрут от 67,6 км се изминаваше за 1 час и 5 минути. Маршрутът съчетаваше магистрала, планински изкачвания и междуградски пътища и трябваше да покаже ефективността на PV5 при умерени скорости. Тук си пролича, че сериозният пробег с едно зареждане на батерията е напълно възможен. За целият маршрут се изразходват не повече от 20% от заряда на батерията. За ефективността допринасят и различните избираеми режими на силовата линия и на степента на рекуперация на енергия. При спусканията можеше да се усети ползата от регенеративното спиране.

Вторият маршрут за PV5 Cargo бе с дължина 15,8 км при време за изминаване 30 мин. Това беше къс и динамичен маршрут, съчетаващ градски трафик и стръмни изкачвания до Мирадор де Лос Монтерос. Тук можеше да се усети високият въртящ момент на електродвигателя, който е на разположение незабавно след подаване на газ. Също така по този маршрут впечатлиха безшумната работа при всякакви скорости, както и рекуперацията на енергия при спускания, която може да достигне до над 15 на сто от изразходваната енергия.

Третият маршрут бе с дължина 16,8 км и се изминаваше за 27 мин. Преминаваше предимно през градска среда и отчасти – по магистрала. Естествено тук акцентът беше върху ефективността при спиране и плавното, но бързо потегляне и ускорение. В градския трафик можеше да се изпробва и режимът с най-висока степен на рекуперация, който осигурява комфортно управление с един педал. За маневреността на PV5 вече стана дума и е излишно да казваме, че по този маршрут тя бе на ниво.

Четвъртият маршрут бе запазен за пътническата версия PV5 Passenger. Той бе с дължина 26,8 км и се изминаваше за 30 мин, като отново включваше планинско изкачване и спускане с регенериране на енергия. Точно при спусканията и градските участъци можеше да се усетят тишината, комфортът, плавността на движението… Приветливият интериор за пътниците пък се съчетава с отлична видимост към пейзажа навън.

Трябва да се подчертае, че при всякакви пътни условия, терени и скорости, благодарение на широката си колея и ниско разположената батерия, PV5 стои стабилно и балансирано на пътя. Въпреки че високият му силует го прави чувствителен към страничен вятър, настройките на шасито и окачването осигуряват спокойствие и безопасност и при високи скорости на магистралата. Опционалните всесезонни гуми допълнително подобряват използваемостта на модела през цялата година.

Технически характеристики
KIA PV 5 Cargo – двуместен товарен ван
Дължина – 4,69 м
Ширина – 1,90 м (2,26 м с огледалата)
Височина – 1,90 м
Междуосие – 3 м
Обем на товарното пространство – 4,4 куб. м
Електродвигател – мощност – 120 кВт/163 к.с., въртящ момент – 250 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч – 10,7 сек
Максимална скорост – 135 км/ч
Разход на енергия – 19,1 кВт/100 км
Капацитет на батерията – 71,2 кВт
Пробег с едно зареждане – 416 км (по WLTP)
Мощност на зареждане – 160 кВт (DC), 11 кВт (AC)
Време за зареждане – DC – 10-80% за 29 мин, AC – 0-100% за 6:30 ч

Четете и в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.com.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT