Volkswagen Лекотоварни автомобили представи напълно обновените модели на изложението IAA Transportation 2024.
До 22 септември посетителите на изложението IAA Transportation 2024 в Хановер, Германия, ще имат възможност да разгледат седмото поколение на успешния Transporter на щанда на Volkswagen Лекотоварни автомобили в зала 12. Всяка характеристика на модела е издигната на по-високо ниво. Новият Transporter е с повече вътрешно пространство, по-голям прикачен товар и значително подобрена енергийна ефективност с по-нисък разход на гориво. В допълнение, най-съвременните асистиращи системи осигуряват по-голяма безопасност, а добре обмислените елементи на кокпита и управлението улесняват ежедневната работа.
Всичко това важи в пълна степен и за Caravelle – деветместният пътнически вариант, който също отбелязва своята световна премиера. За първи път в историята на Volkswagen Лекотоварни автомобили мултифункционалните инструменти за професионалистите в транспортния бранш Transporter и Caravelle ще предлагат и алтернатива на гамата от турбодизелови двигатели под формата на plug-in хибридно и изцяло електрическо задвижване. Отчетливата линия в дизайна на новото поколение е освежаващо нова и едновременно с това следва вярно стила на емблематичните си предшественици.
Не кой да е, а Джейсън Стейтъм – актьорът, станал известен с филмовата поредица “Транспортер”, ще бъде лицето на кампанията на новия Transporter. Първият трейлър на модела бе официално показан на световната премиера на новия ван по време на IAA 2024. “Развълнувани сме от факта, че Джейсън Стейтъм е лице на новата ни кампания. Неговата енергия и неповторим стил са перфектно съчетание с нашия нов Transporter, който е известен със своята здравина, надеждност и иновативни технологии”, казва Сандра Вайделих, ръководител на отдел “Продажби и маркетингов опит” във Volkswagen Commercial Vehicles.
Подходящ вариант за всеки
С дебюта на новото поколение Transporter Volkswagen Лекотоварни автомобили осъществява своята стратегия, целяща да предложи най-подходящия за всеки индивидуален потребител и всяко конкретно приложение лекотоварен модел. По време на премиерата на първото поколение Transporter пред представителите на пресата през 1949 година никой не е в състояние не само да предположи, а дори и да мечтае, че Т1 – един от двигателите на германското икономическо чудо в онзи исторически период, един ден ще се превърне в толкова многообразна и успешна моделна фамилия. 75 години по-късно Bulli е заслужил своето място в историята и отдавна се счита за неразделна част от културното наследство не само на автомобилната индустрия. Днес гамата на най-новото поколение обхваща новия Transporter, Multivan и електрическия ID. Buzz, като моделната палитра на Transporter обединява както изцяло едноименните лекотоварни модификации, така и пътническото изпълнение Caravelle. Multivan на свой ред изпълнява ролята на автомобил за свободното време и бизнес приложения във фамилията на седмата генерация – включително и в представения преди броени дни изцяло нов кемпер вариант California. На пазара са и изцяло електрическите ID. Buzz и лекотоварната версия ID. Buzz Cargo, които бързо заеха своето място на своеобразни икони на електрическата мобилност. От тази гледна точка седмото поколение на Bulli в лицето на Transporter, Multivan и ID. Buzz в момента формира най-богатата и разнообразна моделна гама от гледна точка на функционални възможности, области на приложение и типове задвижване в този сегмент от световния пазар.
Кастен, Комби, бордови Transporter и пътнически Caravelle
Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага новия Transporter като Кастен (с изцяло лекотоварно приложение), Кастен плюс (с голямо товарно отделение, втори ред седалки и различни варианти за преградни стени), Комби (за превоз на пътници) и в изпълнение с двойна кабина и бордова каросерия с дълго междуосие. По желание вариантите Комби и Кастен могат да се поръчат и в изпълнения с висок покрив и удължено междуосие. Деветместната пътническа версия Caravelle е проектирана за професионален превоз на пътници в ролята на превъзходен шатъл или такси вариант с голям пътнически капацитет. По отношение на нивата на оборудване, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага самостоятелната версия Caravelle в базова версия, средно ниво на оборудване Life и топ изпълнение Style, като на разположение на клиентите е и възможност за поръчка с удължено междуосие. Както Кастен вариантът на Transporter, така и Caravelle се предлагат и във версия „PanAmericana“ с повишена проходимост за преодоляване на разнообразен терен.
Ергономично и високотехнологично работно място зад волана
В новия дизайн на арматурното табло на седмото поколение Transporter и Caravelle специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са съчетали модерния дигитален свят на плоските сензорни дисплеи с класическите, практични и издръжливи физически бутони, осигурявайки възможност на професионалистите зад волана да управляват лесно и безопасно всяка функция и във всяка ситуация. Сред възможностите и удобствата на тяхно разположение са и вградените USB и 12V гнезда, както и предлагания по желание електрически контакт с напрежение 230V, чиито брой при версиите с plug-in хибридна и изцяло електрическа система на задвижване може да достигне три.
1,33 тона полезен товар
Обемът на товарното отделение при Кастен версията на Transporter със стандартни междуосие и височина на покрива при седмото поколение е нараснал с над 10% и вече достига внушителните 5,8 м3, а при версията на Кастен с дълго междуосие и висок покрив полезният обем възлиза на 9,0 м3. За да отговори на увеличения товарен обем, максималният полезен товар бележи ръст от 0,13 тона и вече достига 1,33 тона. Инженерите на Volkswagen са успели да постигнат и по-висок допустим прикачен товар при новото поколение, който вече е 2,8 тона (със спирачки, при 12% наклон), отбелязвайки покачване с 0,3 тона в сравнение с предшественика.
Дизелови двигатели, хибридно и електрическо задвижване
Седмото поколение ще дебютира на пазара с общо седем високоефективни варианти на задвижване. За първи път в тази палитра, наред с трите турбодизелови агрегата (TDI), е включен един рlug-in хибриден вариант (eHybrid) и три изцяло електрически версии на задвижване (e-Transporter и e-Caravelle). Максималната мощност на TDI двигателите е съответно 81 кВт (110 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.). TDI вариантът с мощност 125 кВт се предлага стандартно с 8-степенна автоматична предавателна кутия, която може да се поръча по желание и за версията TDI със 110 кВт вместо 6-степенната механична трансмисия. Всички TDI варианти с мощност 110 кВт нагоре могат да бъдат поръчани и със системата за двойно предаване 4MOTION. Plug-in хибридният вариант eHybrid предлага системна мощност от 171 кВт (232 к.с.), съчетана с автоматична трансмисия. Електрическите варианти e-Transporter и e-Caravelle ще отбележат пазарната си премиера във версии с мощност 100 кВт (136 к.с.), 160 кВт (218 к.с.) и 210 кВт (286 к.с.). Нетният капацитет на акумулаторната батерия във всички случаи възлиза на 64 кВтч.
Премиерата на новия Transporter в България се очаква да се случи през първата половина на 2025 г.