Пазарният дял на компанията е 12.4%. SFA заема трето място по продажби на нови автомобили в България. Лекотоварните модели на компанията отбелязват 33.5% ръст, като Citroen е лидер в изцяло електрическия подсегмент на пазара в България.
Автомобилната група „София Франс Ауто“ (SFA) отбеляза успешна 2024 г. с 12,4% пазарен дял (леки и лекотоварни превозни средства) по данни на КАТ. Компанията е продала сумарно 6156 нови автомобила от марките в портфолиото си: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT, Abarth, BMW, MINI и Isuzu, и се нарежда на трето място на автомобилния пазар в България.
Най-висок ръст в продуктовия микс на компанията отчита FIAT – 62% (леки и лекотоварни), като само за лекотоварните модели тази стойност достига 80%. Представянето в този сегмент общо на всички марки на SFA отбелязва забележителен растеж спрямо 2023 г. – 33,5% или 395 автомобила повече. Най-търсени от тях са Peugeot Partner, Citroen Jumper, Citroen Berlingo, Peugeot Boxer и пикапът Isuzu D-Max, чийто нов модел отскоро се предлага в България. SFA е лидер в сегмента на изцяло електрическите ванове с 46,3% дял (44 от общо 95 продажби), като Citroen е №1 в сектора за България, а най-желан от клиентите е Citroen e-Berlingo.
Най-предпочитаният компактен модел на SFA е Citroen C3, следван от Opel Corsa и Peugeot 208. При SUV сегмента най-търсени са Peugeot 2008, Opel Mokka и Peugeot 3008, а в премиум категорията – BMW X5, X7 и X1. Делът на електрифицираните превозни средства е 35%, като 84% от клиентите са предпочели хибридните модели, найпопулярни от които са Peugeot 3008, 208 и 5008. При изцяло електрическите автомобили компанията е на второ място по продажби в страната с 13,7% пазарен дял, като найтърсеният й електромобил е Opel Corsa Electric, следван от Peugeot 3008, 2008, 208 и от BMW i4.
Дилърът на BMW и MINI – „Ауто Бавария“, който също е част от структурата на SFA, отпразнува своя 20-и рожден ден през 2024-а и отчете рекордно високи резултати – 680 продадени нови автомобила, което е ръст от 14,5%, и 230 мотоциклета (с 28,5% повече спрямо 2023 г.). За поредна година дружеството постигна 100% клиентско задоволство за търговската си дейност (5 пъти за последните 6 години), измерено от независима агенция. Висок резултат от външно допитване за качеството на услугите отчетоха и SFA Retail дилърствата, като всеки 9 от запитани техни 10 клиенти биха препоръчали сервизите им.
При двуколесните превозни средства SFA постигна сумарно 15,8% пазарен дял за 2024 г. (или общо продадени 551 мотоциклета) за всичките си марки в сегмента: Aprilia, Moto Guzzi, Vespa, Piaggio, Peugeot Motocycles, BMW Motorrad, като тук спада и Citroen Аmi. С този резултат компанията се нарежда на второ място в този сектор на българския пазар.
През 2024 г. SFA Occasion запази темпа на продажби и реализира над 1000 употребявани превозни средства. Компанията въведе допълнителна гаранция до 24 месеца за автомобили на възраст до 10 години и до 300 000 км пробег и разшири каналите си за доставка с нови източници. Дружеството за лизингови услуги на SFA – „София Лизинг“, бе преименувано на SFA Leasing и обнови корпоративната си идентичност. През 2024 г. то постигна значителен възход в дейността си, като възобнови финансовия лизинг на нови автомобили и отбеляза ръст от 29% спрямо предходната 2023 г. През 2024 г. SFA продължи да развива своята дилърска мрежа, като голяма част от центровете следват мултибранд концепцията на производителя Stellantis. Новоприсъединените марки Alfa Romeo, Jeep, FIAT и Abarth бяха представени както в открития търговски комплекс „SFA Retal София – 4“, така и в партньорски дилърства в Пловдив, Стара Загора и Бургас. Отвори врати и търговско-сервизният център с найголям брой представлявани марки у нас: „SFA Retail – Варна“ (Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo, Jeep и FIAT, като сервизното обслужване обхваща и DS Automobiles и Isuzu). Citroen бе добавена към портфолиото на „SFA Retail – Бургас“, а Jeep и FIAT обогатиха продуктовия микс на „SFA Retail – Русе“.
Настоящата 2025 г. също се очертава успешна за SFA. Очакват се премиерите за България на редица модели, измежду които са: фейслифтът на Peugeot 308, версиите с удължен пробег на Peugeot E-3008 и E-5008, новият Citroen C3 Aircross, фейслифтът на C4 и C4 X, новият Citroen C5 Aircross, флагманът DS №8, Opel Frontera, освеженият Opel Mokka, специалната серия на Alfa Romeo Junior, новият Jeep Compass, 4×4 версията на Jeep Avenger 4xe, специалната серия FIAT 500e Giorgio Armani, FIAT Grande Panda, фейслифтът на BMW iX и електрическият микрокамион AOS BIG-e, който ще бъде предлаган от дъщерното дружество „Исубус“.