Всяка година всички производители на тежкотоварни камиони в Европа са поканени на сравнителния тест Green Truck. Той се организира от две германски бизнес списания, с цел да се определи най-ефективният камион за превоз на дълги разстояния.
Освен през 2023 г., когато Scania остана втора, базираният в Сьодертале производител печели и е обявен за „Зелен камион“ в седем от последните осем теста. Всъщност Scania печели теста 9 от 14-те пъти, в които е провеждан от началото на състезанието през 2011 г.
„Scania участва в много сравнителни тестове в Европа, но наградата Green Truck Award наистина се фокусира върху това, което е абсолютно основно изискване в нашата индустрия – да предлагаме на клиентите възможно най-добрата транспортна ефективност“, казва Стефан Дорски, старши вицепрезидент и ръководител на Scania Trucks. „Нашето, базирано на Super задвижващо устройство беше представено през 2021 г. и донесе по-високо ниво на производителност на пазара със своите 8% икономия на гориво, от което нашите клиенти се възползват в ежедневните си операции.“
Годишният тест „Зелен камион“ се организира от списанията Trucker и VerkehrsRundschau. Стартира през 2011 г. и се е провеждал 14 пъти. Досега Scania има общо девет победи, четири втори места и едно 5-то място.
„Аа, петото място – това се случи много преди началото на мандата ми тук“, казва усмихнат Дорски. „Сериозно обаче, ние в Scania сме много горди и щастливи, че си върнахме титлата за най-ефективен камион за превоз на дълги разстояния в света. Консумацията на по-малко гориво означава, че нашите камиони допринасят много за ограничаването на емисиите на CO2, тъй като голяма част от световния транспорт все още зависи от двигателите с вътрешно горене.“
Най-добрият камион в теста се определя чрез прилагането на интелигентна формула, която обхваща всички аспекти на транспортната ефективност и устойчивост: разход на гориво, средна скорост, използван AdBlue и тегло на камиона – колкото по-лек, толкова по-добре.
Резултатите на Scania са: над 100 км разстояние, и средна разлика в сравнение с второто място от 0,41 литра гориво. Вземайки предвид факта, че камион за дълги разстояния изминава около 150 000 км всяка година, това прави повече от 600 литра на Scania годишно икономия. Със своите 7040 кг, камионът Scania е бил най-лекото превозно средство и постига най-високата средна скорост от 79,70 км/ч. Scania представи актуализирана версия на своята система CCAP (круиз контрол с активно предвиждане) през май 2023 г. – нещо, за което от компанията смятат, че им е дало предимство в теста.
Действителните тестове се провежда на различни видове пътища (главно магистрали) в района на Мюнхен. Всичко се следи отблизо от организаторите и от представители на участващите производители. Референтен камион винаги се използва, за да бъдат компенсирани неблагоприятните условия като насрещен вятър, дъжд и температурни амплитуди.