С компактна конструкция, до 7% икономия на гориво и с инженерния интелект на Scania, новият Super 11 разширява гамата Super, за да отговори на нуждите на чувствителни спрямо теглото и енергийно ефективни приложения.
Той е с 85 кг по-лек от Super 13 и предлага до 7% по-добра горивна ефективност в сравнение с 9-литровия двигател. Двигателят е предназначен за чувствителен на тегло и енергийно ефективен транспорт, гарантирайки ефективност, производителност и гъвкавост, без компромиси с качеството.
Super 11 е достъпен в три варианта на мощност: 350, 390 или 430 к.с., и отговаря на стандартите Евро 4, 5 и 6, споделяйки 85% от частите си с изпитания Super 13.
Последната иновация на Scania, двигателят Super 11, е с високо ниво на производителност и гъвкавост в 11-литровия сегмент. Разположен между 9-литровите и 13-литрови платформи, той предлага до 7% по-добра горивна ефективност спрямо сегашния 9-литров двигател на Scania и е с 85 кг по-лек от Super 13. Това позволява на транспортните оператори да увеличат полезния товар при чувствителни на тегло операции, без да жертват мощност, икономичност или надеждност.
„Този двигател отваря нови възможности за енергийно ефективен и рентабилен транспорт. По-лек, ефективен и гъвкав, той запазва силата и надеждността, с които Scania е известна. Интелигентен избор е за оператори, които трябва да балансират между производителност, товар и устойчивост в ежедневната си работа“, казва Айоб Зармери, продуктов мениджър в Scania.
Проектиран с фокус върху икономичността и издръжливостта
Достъпен в три варианта – 350 к.с. (1800 Нм), 390 к.с. (2000 Нм) и 430 к.с. (2200 Нм) – Super 11 отговаря на стандартите за емисии Евро 4, 5 и 6. Подходящ е за широк спектър от транспортни приложения – от градска логистика, до регионални превози.

Super 11 споделя 85% от компонентите си с изпитания Super 13, запазвайки ДНК-то на Scania, но е адаптиран за различни оперативни нужди.
Интервалите за поддръжка тук са до 30% по-дълги в сравнение с 9-литровите двигатели на Scania, при използване на LDF-5 моторно масло, което помага на операторите да увеличат времето за работа и да намалят разходите за обслужване.
Иновативни технологии под капака
Super 11 включва ключови подобрения, които са резултат от години тестове на технически иновации. Новият двигател е оборудван с технологията на Scania за променлив клапан (cam phaser), която позволява управление на топлинния режим и подобрено горене. Това е комбинирано с нов софтуер и балансиращи валове за намалено вибриране, както и с мощен спирачен механизъм с мощност до 344 кВт, благодарение на системата Variable Valve Brake (VVB). Всичко това гарантира по-плавно и комфортно изживяване при шофиране. Патентованата турбо дозираща система подобрява използването на AdBlue и повишава ефективността.
По-чиста експлоатация още от първия ден
Впечатляващата икономичност и по-малкото тегло са убедителни аргументи за устойчивостта на Super 11, но той също така е съвместим с HVO (хидротретирано растително масло) и FAME (биодизел) горива. Това позволява на операторите да намалят емисиите, без да инвестират в нова инфраструктура. Решение, което подкрепя, както оперативните цели, така и дългосрочните екологични въздействия.
Един двигател, множество приложения
Компактен, лек и мощен, Super 11 е проектиран за разнообразни транспортни операции, включително:
– Транспорт на насипни товари
– Доставки на гориво и обемни товари
– Събиране на отпадъци и температурно контролиран транспорт
– Генерални товари
– Куки и платформи с кран
– Специални превозни средства (спасителни и противопожарни).
„Super 11 представлява следващо поколение интелигентен транспорт. Той съчетава най-доброто от инженерните разработки на Scania с ефективността и адаптивността, които операторите изискват. Независимо дали в града, или на дълги маршрути, този двигател е създаден да върши работа – километър след километър“, добавя Зармери.
Super 11 ще бъде достъпен за продажба от юни 2025 г.






























