Renault Trucks обяви, че пуска на пазара своите тежкотоварни камиони от моделна година 2025. Новите модели Renault Trucks T, T High, C и K са проектирани да оптимизират енергийната ефективност, безопасността и комфорта при шофиране.
Консумацията на гориво е намалена до 3% в сравнение с предишното поколение, осигурявайки на превозвачите повишена производителност, като същевременно е намален техния отпечатък върху околната среда.
Икономия на енергия за мининално въздействие върху околната среда и повишена рентабилност
След въвеждането на Turbo Compound преди две години, която технология осигурява спестяване на гориво до 10%, Renault Trucks продължава да прави своите превозни средства още по-енергийно ефективни. Тежкотоварните модели за 2025 г. предлагат допълнителна икономия на гориво до 3 %.
Производителят е оптимизирал различни компоненти на задвижването, включително двигателя, скоростната кутия и осите, а гумите клас A+ вече са стандартно оборудване.
Освен това моделите Renault Trucks T, T High и Renault Trucks E-Tech T вече разполагат с камери вместо огледала за обратно виждане, което допълнително подобрява аеродинамиката и спомага за намаляване на разхода на гориво. Тези камери за обратно виждане, разположени в сгъваеми крила, са свързани с два монитора в кабината, които показват средата около превозното средство и разполагат с инфрачервен режим за улесняване на нощното виждане.
Тази система се предлага като опция за моделите Renault Trucks C, K и Renault Trucks E-Tech C.
За приложения за курсове на дълги разстояния Renault Trucks предлага версия, оптимизирана за разход на гориво – Renault Trucks T Smart Racer. Наличен за моделите T и T High, Smart Racer съчетава комбиниран двигател DE13 Turbo с пълната гама от налични опции за пестене на гориво. Това води до 14% по-нисък разход на гориво и 15% по-ниски емисии на CO2 в сравнение със стандартен модел.
Повишена безопасност и комфорт при шофиране
Регулируемата система за сервоуправление за моделна година 2025 подобрява стабилността на камиона при високи скорости, като същевременно предлага по-отзивчиво управление при ниски скорости, което прави маневрирането по-лесно в градска и крайградска среда. Тази система комбинира хидравличен сервоусилвател на волана и електрически мотор, като използва сензори за регулиране поведението на автомобила в реално време въз основа на движението на камиона и поведението на водача.
Предлага се и система за поддържане на лентата с коригиращо управление. Тя връща автомобила в неговата лента в случай на непреднамерено отклонение, както и предлага допълнителна защита срещу „мъртвите зони“, повишавайки безопасността на най-уязвимите участници в движението.
Дългите светлини се активират автоматично в зависимост от външните условия (време, тъмнина, други участници в движението) и допълват автоматичните къси светлини, които вече са стандартни при предишното поколение камиони на производителя. За оптимална видимост могат да се монтират допълнителни работни светлини на шасито или в задната част на кабината.
Гамите Renault Trucks T, T High C, K и електрическите версии Renault Trucks E-Tech T, C от моделна година 2025 вече се предлагат в мрежата на производителя.