Разширяването на батерийно-електрическата технология към нови бизнес приложения изисква разработването на специализирани решения. Транспортът на бетон, който изисква голяма товароносимост, е пряко засегнат от теглото на батериите.
За да съчетаят оперативна ефективност, икономическа производителност и декарбонизация, Renault Trucks и германският производител на каросерии Schwing-Stetter разработиха двойна иновация: петосен Renault Trucks E-Tech C, оборудван с напълно електрическа бетонобъркачка, способна да превозва до 10 m³ бетон.
Това превозно средство ще бъде представено изключително на щанда на Schwing Stetter по време на следващото издание на строителното изложение Bauma, което ще се проведе от 7 до 13 април 2025 г. в Мюнхен.
Френският производител Renault Trucks, пионер в електромобилността, предлагащ най-широката гама от декарбонизирани транспортни решения на европейския пазар, и германският производител на каросерии Schwing-Stetter, лидер в системите за транспорт на бетон, обединиха своите експертни познания. Заедно те разработиха 100% електрическо решение, предоставяйки алтернатива с нулеви емисии за професионалистите в строителната индустрия.
Renault Trucks E-Tech C 10×4: Оптимизирана маневреност и товароносимост
Транспортът на бетон изисква висока товароносимост както по технически, така и по икономически причини. Например, дизелов камион, оборудван с конвенционална бетонобъркачка, може да превозва до 8 m³ бетон в повечето европейски държави, в зависимост от националните регулации. Преходът към електрически задвижвания, поради теглото на батериите, намалява този капацитет. За да се справи с този предизвикателство, Renault Trucks разработи уникален петосен модел: Renault Trucks E-Tech C 10×4, способен да превозва до 10 m³ бетон.
Въпреки наличието на допълнителна ос, този камион запазва отлична маневреност, което е от съществено значение за придвижване в градска среда и за достъп до строителни обекти. Благодарение на преработената си архитектура – включително вертикалното препозициониране на батериите зад кабината – освободеното пространство на шасито позволява късо междуосие и намален радиус на завой.
Конкурентно и декарбонизирано решение
Освен това, Schwing Stetter е разработила напълно електрическа бетонобъркачка, задвижвана директно от батериите на камиона. Това интегрирано решение позволява нулеви емисии на CO₂ по време на работа.
С пробег до 140 км с междинно зареждане за 45 минути (или 110 км при едно зареждане), този камион може да извърши четири дневни пътувания от 35 км, разстояние, което добре отговаря на типичните маршрути между бетоновите централи и строителните обекти. Renault Trucks подпомага своите клиенти при избора на правилния брой батерии и оптимизирането на стратегията за зареждане, избягвайки свръхразмери, които биха намалили товароносимостта, и увеличили общите оперативни разходи и екологичния отпечатък.
Благодарение на оптималното оразмеряване на батериите, увеличената товароносимост и по-ниските енергийни разходи, това ново електрическо превозно средство гарантира конкурентна цена на транспортиран кубичен метър бетон в сравнение с дизеловите модели, като същевременно спазва най-строгите екологични стандарти.
Renault Trucks E-Tech C 10×4 ще бъде достъпен в Швейцария, Ирландия, Нидерландия, Люксембург, Финландия и Словакия, където регулациите позволяват на петосните камиони да работят с тегло до 42 тона (в зависимост от националното законодателство). Renault Trucks подкрепя хармонизацията на европейските регулации за ускоряване на въвеждането на електрическа технология за транспорт на бетон.
С тази съвместна иновация Renault Trucks и Schwing Stetter потвърждават ангажимента си към декарбонизацията на транспорта, като същевременно отговарят на изискванията за производителност и конкурентоспособност в индустрията за бетон.
Renault Trucks E-Tech C 10×4, оборудван с електрическата бетонобъркачка на Schwing Stetter, ще бъде представен изключително на щанда на SCHWING Group по време на следващото издание на строителното изложение Bauma, което ще се проведе от 7 до 13 април 2025 г. в Мюнхен.