DAF XG+ New Generation 2 стъпи в България. Влекачът от най-новото високотехнологично и високоефективно поколение камиони за превози на дълги разстояния на нидерландския производител бе доставен и предаден от Турботракс България, официален вносител на марката у нас, за транспортната компания ИВЕС ТРАНС.
Флагманът на флагманите на DAF Trucks, както може да бъде определен моделът XG+, е доставен за базираната в Дупница транспорта фирма. Влекачът освен, че е първият XG+ New Generation 2 за българска фирма, е с изключително високо ниво на оборудване и атрактивен изглед.
Моделът е XG + 530 FT и както показва означението е оборудван с най-мощната версия (530 к.с.) на обновения в средата на миналата година 12,9-литров, 6-цилиндров, редови, турбодизелов двигател PACCAR MX-13. Максималната мощност от 530 к.с. се достига при 1675 об./мин, а максималният въртящ момент от 2550 Нм при 900-1400 об./мин. Предавателната кутия е автоматизираната, TraXon, 12-степенна с функция MulliTorque. Благодарение на това максималният въртящ момент само на 12-та предавка достига 2700 нм при 900-1125 об./мин. Предавателното число на главното предаване е 2,4.
По-високата ефективност при обновените двигатели на DAF се постига чрез нови променливи фази на газоразпределение, а силовите агрегати вече работят според цикъла на Miller. Основната идея в него е, че всмукателните клапани остават отворени по-дълго – дори и малко след като буталото е тръгнало от ДМТ към ГМТ и e започнал такт сгъстяване. По този начин, в момента, когато на буталото е най-трудно да преодолее инерционните сили от промяната посоката на движението си и да ускори движението си към ГМТ, то среща по-малко съпротивление, което носи по-малко загуби и повече ефективност. По-дълго отвореният клапан, обаче води до леко намаляване на компресията на работната смес в цилиндъра в края на такт сгъстяване. За това са променени челата на буталата и вградената там част от горивната камера, като геометричната степен на сгъстяване е нараснала от 18,5 на 19,1.
В обновените двигатели се прилага водна помпа с двойно задвижване. Тя се задвижва на ток, когато двигателят работи в условия на ниско натоварване и по обичайният начин – с ремък, когато двигателят е натоварен и се изисква по-висока производителност. За по-висока ефективност допринася и двуцилиндровият въздушен компресор със съединител, който го изключва, когато не е нужно да работи. Турбокомпресорът и управлението му, както и EGR системата са актуализирани, за да паснат на промененото газоразпределение. Нови са и горивните инжектори, които се отличават ефективност, надеждност и издръжливост. Обновените двигатели са пригодени за работа с биодизел B100 FAME.
Новостите продължават с PCC 3 – новия интелигентен алгоритъм за смяна на предавките при 12-степенната автоматизирана предавателна кутия, който освен, че адаптира превключването към релефа на терена за движение, се грижи така също двигателят да работи на колкото се може по-ниски обороти във всички режими.
В резултат на всички нововъведения и на подобрената аеродинамика на кабината DAF XG+ New Generation 2 постига до 9% по-висока ефективност от предишното поколение New Generation.
Доставеният в България XG+ е с възможно най-просторната и луксозна кабина на пазара. Огромният и дълбок преден прозорец, извит отстрани и големите странични прозорци предлагат перфектна директна видимост за водача, което подобрява пътната безопасност. Интериорът на кабината е изключително комфортен при шофиране, живот и спане на борда.
Безпрецедентни са просторът и практичността в интериора. Дължината на кабината е 2690 мм, ширината – 2500 мм, а стъпалата за достъп до нея са три. Тук трябва да се спомене, че кабината на XG+ е с 300 мм по-висок покрив, което дава допълнителен простор и въздух в интериора. По желание на клиента седалките и на водача, и на пътника са кожени от най-високо ниво. Матраците на двете легла са предостатъчно широки, дебели и удобни, като долният е с променящ се наклон на частта за главата и раменете.
Приборният панел е дигитален, на централната конзола има голям сензорен екран, а камионът е оборудван с всички позната и прилагани при марката системи за безопасност, за подпомагане на водача, както с функции за свързаност.
Екстериорът също впечатлява. Влекачът е с LED предни фарове, фарове за осветяване в завой, фарове за мъгла, монтирани на бронята. За оптимизиране на въздушната струя под превозното средство е монтирана аеродинамична долна плоча, която подобрява разхода на гориво.
Страничните стени на кабината са с черна маска зад прозорците на вратата. Добавен хромиран кант отгоре, отзад и отдолу на черната маска и под основния прозорец на вратата подчертае изключителният характер на дизайна.
По желание на клиента предната маска и задните калници са боядисани в ефектния сив металик на камиона, което придава още по-атрактивен вид на могъщия влекач.
Доставеният влекач е със стандартни огледала, но камера и дисплей в кабината, които са част от системата DAF Corner View заменят огледалото за предно виждане и огледалото за следене на бордюра. В задната част на шасито е вградена камера за заден ход. За подобрената аеродинамика допринасят регулируем спойлер на покрива на кабината и странични спойлери, удължени в долната си част. Общо 1465 л е вместимостта на алуминиевите горивни резервоари – 845 ла с вградено стъпало отляво и 620 л отдясно, при височина 620 мм.
Новият собственик на доставения DAF XG+ е набелязал и някои допълнителни подобрение по екстериора на и без това внушителния влекач. Те ще включват допълнителен спойлер под предната броня, ролбар със светлини на покрива на кабината и допълнителни светлини на страничните спойлери.
Ралица Соколова, консултант продажби в Турботракс България, която е осъществила сделката връчи ключовете на Светослав Замфиров, собственик на ИВЕС ТРАНС. Той сподели, че в автопарка си до идването на новата придобивка са имали девет композиции за международен транспорт. Всичките са DAF и всичките са тунинговани оптично с допълнителни спойлери, светлини и ролбари. Компанията е създадена като семейна фирма преди 15 години. В момента работи основно по релации България – Италия – България и Гърция – Италия – Гърция.
„В началото пробвахме и с други марки, но DAF ни допада най-много – заради простора и комфорта в кабината и заради горивната икономичност. Това е първият чисто нов камион, който купуваме. Досега купувахме влекачи на пробег от 50 000 до 100 000 км, но такива се намират все по-трудно. Надявам се при New Generation 2 всички силни страни на DAF да са на още по-високо ниво“, обяснява изборът на нидерландската марка Светослав Замфиров. А брат му Владислав Замфиров, който ще е водач на новия XG+ допълни, че е изключително впечатлен от материалите, лукса, простора и удобствата в кабината. И той не е имал съмнение в правилността на избора и се надява и представянето на пътя да е на високото ниво, заявено от производителя.
Четете и в априлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.