За превозвачите, които желаят да преминат на B100 биодизел, новото поколение DAF XF, XG и XG+ вече може да бъде доставяно със специално разработен двигател PACCAR MX-13. Новият двигател е наличен, както за влекачи, така и за камиони с шаси кабина.
DAF и биодизелът B100
B100 биодизелът, известен още като FAME (Fatty Acid Methyl Esters) или RME (Rapeseed Methyl Esters), се произвежда изцяло от възобновяеми растителни масла и мазнини. Той намалява емисиите на CO2 спрямо изкопаемия дизел с до 90% по време на жизнения цикъл на горивото (от добив до движението), което го прави сходен с HVO (Hydrotreated Vegetable Oil).
За да се постигнат възможно най-ниски емисии на CO2, B100-съвместимият MX-13 (355 кВт/480 к.с.) е оборудван със специализиран софтуер, който отчита фактори като по-ниската калоричност на биодизела.
Екологичен отпечатък
„С въвеждането на двигателя MX-13 на биодизел, ние предлагаме още една алтернатива на превозвачите, ангажирани с устойчивия транспорт. Всички камиони DAF с двигатели с вътрешно горене са съвместими с HVO, но B100 е по-лесно достъпен в някои региони“, заявява Йерун ван ден Отелаар, главен инженер на DAF Trucks.
„С опцията за B100 сега предлагаме на превозвачите още един начин – в допълнение към HVO и нашите електрически системи – да намалят екологичния си отпечатък, без да правят компромиси с надеждността на превозното средство.“