Компанията от Острава VelorXtrike е на път да пусне електрическия ван VXT 902 на европейския пазар. Автомобилът има пробег до 300 километра с едно зареждане и може да се използва например в общинските служби.
Автомобилът в базовата му версия ще се произвежда в Китай, а всички надстройки ще бъдат завършени в Чехия.
Това каза Павел Брида, съосновател и главен изпълнителен директор на VelorXtrike. Компанията доставя електрически превозни средства в Европа повече от десет години, представяйки различни модели мотоциклети, триколки и комунални превозни средства.
През последните години VelorXtrike, чрез своята местна партньорска компания, достави стотици електрически превозни средства от категория L7e на германски търговци, дистрибуторски служби, технически служби и общини. Новият ван VXT 902 е базиран на тип 901, с който компанията постигна успех на германския пазар. Но той вече принадлежи към категория N1. Компанията Ostrava участва в създаването на неговия дизайн.
Най-отличителният ван на чешкия пазар пристига с нов двигател. Той е много по-мощен, но ще загуби от икономичността си. „Искахме да има европейски вид“, каза Брида. Автомобилът е с пълно стандартно оборудване. „Той е оборудван с климатик, бордови компютър, индикатор за пробег и сензори за паркиране. Има класическо зареждане от 220-волтов контакт и също така има високоскоростно зареждане“, казва Брида.
Според него предимството на автомобила е в пробега, който батерията позволява. „Той има пробег от около 300 километра с едно зареждане, което според мен го прави доста интересно превозно средство за градски трафик за някои услуги за доставки“, каза той. Базовата цена на автомобила ще бъде до 34 600 евро.
Ванът вече е в процес на окончателно одобрение. VelorXtrike го тества подробно в Моравско-Силезийския регион, а техническите служби на Опава също са разполагали с него за няколко дни, за да го изпробват. „Наясно сме, че ще трябва да се преориентираме и да закупим някои нови общински превозни средства с електрическо задвижване, така че търсим нови технологии и нови превозни средства“, каза Мартин Гирашек, оперативен и технически заместник на Opava Technical Services.
В бъдеще, на базата на дългогодишния си пазарен опит, предимно в Германия, компанията планира да разработи собствен автомобил от категория N1, който иска да произвежда с възможност за вариативност – скалируемост на обхвата на батерията. „Най-скъпото нещо на тази кола е батерията. И каква е ползата от кола с пробег от 300 километра в техническите сервизи, ако карат, да кажем, само 90 километра на ден? Ние трабва да можем да увеличим или намалим пробега според текущите нужди без много намеса в структурата на автомобила. Така че ще се адаптираме към индивидуалните нужди и по този начин цената на колата вероятно ще намалее с хиляди евро“, каза Брида.