Mercedes-Benz Trucks разширява асортимента от резервни части с високоволтовата преработена батерия CB400 за първото поколение на Mercedes-Benz eActros 300/400 и Mercedes-Benz eEconic. Това е ресурсоспестяваща и икономически изгодна алтернатива на чисто нови батерии, предлагаща качество като ново, тествана безопасност и пълна функционалност.
С въвеждането на новата преработена високоволтова батерия CB400, Mercedes-Benz Trucks допълнително разширява гамата от автентични резервни части за батерийно-електрически камиони.
Така наречените „Автентични преработени батерии“ вече са достъпни за клиентите на първото поколение eActros 300/400 и eEconic като ресурсоспестяваща и икономически привлекателна алтернатива на нови батерии – с качество като ново, тествана безопасност и пълна функционалност. Целта е да се удължи жизненият цикъл на високоволтовите батерии, да се спестят природни ресурси и значително да се намали въглеродния отпечатък – в съответствие с принципите на кръговата икономика, която е в основата на стратегията за устойчивост на Daimler Truck.
Силно ангажиране с кръговата икономика и ефективността на ресурсите
Проектът за разработка на преработената батерия CB400 е реализиран в „Център за компетенции за беземисионна мобилност“ (KEM) в Манхайм – разположен близо до производствените мощности. Там се събират използвани CB400 батерии от клиентски превозни средства, които се разглобяват, почистват внимателно и ремонтират до най-новите серийни стандарти.
„С концепцията за преработената батерия CB400 предлагаме на нашите клиенти икономично изгодно и устойчиво решение, което преизползва висококачествени компоненти, намалявайки консумацията на ресурси и емисиите на парникови газове – при запазване на високо качество“, обяснява Кристиан Връбек, ръководител на екипа за ремануфактуриране на превозни средства с нулеви емисии в сектора за следпродажбено обслужване на Daimler Truck.
В сравнение с производството на нови батерии, преизползването на компоненти спестява около една трета от CO₂ емисиите. Батерии, които не могат да бъдат преработени, се рециклират незабавно. Освен това е възможно и второ живото използване – например в стационарни енергийни системи за съхранение.
Пълна функционалност, проверено качество, сравнима безопасност
Преработените батерии CB400 отговарят на серийните стандарти на Mercedes-Benz Trucks за функционалност и безопасност. Всяка батерия е оборудвана с актуална софтуерна версия и преминава строги функционални и херметични тестове. Гаранцията за резервни части на Mercedes-Benz Trucks важи и за преработените батерии. Наличността в различни нива на производителност осигурява по-добра съвместимост с батерийните модули, монтирани в превозното средство.
Решения за днес – визия и планиране за утре
С тази нова оферта Mercedes-Benz Trucks не само отговаря на нуждите от ремонт на съществуващи превозни средства, но и полага основите за бъдещи преработени решения. Научените уроци от проекта CB400 вече се използват при разработката на следващото поколение, като например батерията CEB500 за Mercedes-Benz eActros 600.
Въпреки че производството на първото поколение eActros 300/400 ще приключи до края на годината, търсенето на надеждни и икономични резервни части остава. Високоволтовата батерия CB400 ще продължи да бъде налична и за eEconic. За операторите на флоти това ново решение за обмен е истинско предимство – както икономическо, така и екологично.
Моделен проект с бъдеще
Това, което започна през 2021 г. като студентски проект, се превърна в междинна иновативна инициатива, която вече служи като модел за преработката на високоволтови батерии в сектора на тежкотоварните превозни средства. Близостта до Центъра за батерийни технологии в Манхайм позволява ценните познания да се интегрират директно в разработката на нови батерийни платформи.
Устойчивост в Daimler Truck
Преработените високоволтови батерии са ключов компонент от кръговата икономика на Daimler Truck и следователно една от основните теми в устойчивото развитие. Устойчивостта е неразделна част от основния бизнес на компанията. Амбицията на Daimler Truck е да допринася за декарбонизацията на транспорта и пътническата мобилност, като по този начин ускорява трансформацията на цялата индустрия. Освен това производителят на камиони и автобуси цели да управлява бизнеса си в съответствие с принципите на кръговата икономика, намалявайки въздействието на продуктите си върху околната среда чрез затворени материални цикли.
KEM: 30-годишна успешна история с бъдеще
Центърът за компетенции е основан през 1994 г. за беземисионни тежкотоварни превозни средства и първоначално е служил като експериментална работилница за нови задвижващи системи. Един от първите му проекти през 1996 г. е производството на електрически фургони.
С нарастващата значимост на алтернативните задвижвания през последните години, Роберт Браун, ръководител на KEM, подчертава:
„През последните 30 години натрупахме огромен опит с различни технологии и с придобитите познания сме отлично подготвени за бъдещето. С гордост можем да кажем, че всяко превозно средство на Daimler Truck с алтернативна задвижваща система носи частица от експертизата на KEM.“
За Центъра за батерийни технологии
На площ от над 10 000 кв. м. в Манхайм се осъществяват разработката на продукти и процеси за батерийно-електрически тежкотоварни превозни средства на Daimler Truck. BTC съчетава разработката с производството. Експерти изграждат познания за батериите и техните производствени процеси. В рамките на центъра са създадени две производствени зони:
Пилотно производство на батерийни клетки за изграждане на процесни познания.
Прототипно производство на батерийни пакети за тестови стендове и превозни средства.
Манхайм се подготвя за бъдещо серийно производство с пилотна линия за батерийни пакети.
За завода на Mercedes-Benz в Манхайм
Основан през 1908 г. в Манхайм-Валдхоф, заводът в момента дава работа на над 4600 души, които произвеждат двигатели и свързани с тях компоненти за тежкотоварни превозни средства. Той е и компетентен център на Daimler Truck за батерийни технологии и високоволтови системи, допринасящ значително за серийното производство на електрифицираната продуктова гама.
Специална пилотна линия за прототипно производство на батерийни клетки се намира в BTC. Екипът за разработка там се фокусира върху създаването на концепции и системи за сглобяване на батерийни пакети. Леярната на завода е една от водещите в света в производството на чугунени компоненти за превозни средства.
В т. нар. Европейски център за ремонт на двигатели се възстановяват двигатели за тежкотоварни превозни средства и леки автомобили. Обучението и привличането на млади таланти също са от голямо значение за завода в Манхайм: с над 100-годишен опит, тук се обучават млади хора – до днес над 11 000 са завършили обучението си на този обект.