• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Мениджърите на веригите на доставки – герои или изкупителни жертви?

Мениджърите на веригите на доставки – герои или изкупителни жертви?


04.06.2024
A A
Ралица Русинова
Reading Time: 1 min read
Мениджърите на веригите на доставки – герои или изкупителни жертви?

83% от компаниите не могат да реагират на прекъсвания в рамките на 24 часа.

Процесът по изграждането на гъвкави и устойчиви вериги на доставки е бавен. Анализ на глобалната организация за проучвания на пазара IDC, поръчан от софтуерната компания Kinaxis, разкрива, че времето за реакция при смущения във веригите на доставки отнема средно 5 дни.

Изследването на IDC обхваща компании от цял свят. Изводите сочат, че по-малко от 17% от бизнесите са в състояние да предприемат „спасителни“ действия в рамките на 24 часа при срив във веригите си на доставки. Подчертавайки голямото си разочарование, 67% от взелите участие в анкетата supply chain лидери признават, че „не са доволни“ от времето си за реакция.

Докладът се базира на отговорите на 1800 професионалисти, вземащи решения за управлението на веригите на доставки. Той потвърждава суровата реалност в индустрията, а именно – повечето компании изпитват големи затруднения да поддържат гъвкави и адаптивни supply chain операции на фона на вълната от прекъсвания заради геополитически конфликти, природни бедствия и други събития и фактори, водещи до нестабилност.

„Притеснително е, че средното време за реакция при кризи е 5 дни“, коментират от Kinaxis. Все пак e важно да се уточни, че картината изглежда различно за различните индустрии. В сектор горива и газ например 28% от респондентите отговарят, че могат да реагират за един ден. Докато при медицинските изделия и фармацията едва 15% смятат, че могат да се справят с предизвикателството в рамките на ден, като за авиацията процентът спада до 14.

Решенията

„Напоследък все по-често чуваме от компаниите, че от веригите им на доставки зависи успехът или провалът на бизнеса им. Тази обратна връзка доказва, че има голям потенциал при всички сектори за подобряване на устойчивостта и смекчаване на риска“, казва Джон Сикард, президент и главен изпълнителен директор на Kinaxis. По думите му за тази цел могат да помогнат усъвършенстваните, базирани на изкуствен интелект (AI) инструменти, които позволяват на компаниите да постигнат прозрачност, гъвкавост и по-добро взаимодействие с другите организации в мрежата. Използването на този тип решения гарантира, че мениджърите, управляващи веригите на доставки (CSCO), ще бъдат герои, а не изкупителни жертви при следващи кризи на хоризонта.

Респонденти от всички точки все пак са оптимисти относно потенциала на технологиите да противодействат на турбуленциите. 97% от участвалите в проучването вярват, че подобрените инструменти за supply chain мениджмънт биха имали скромно (44%) или значително (53%) влияние върху ефективността на веригите на доставки.

Друг интересен извод от доклада е, че производствените компании имат най-висока степен на издръжливост при смущения на веригите на доставки (47%). Докато едва 29% от представителите на ритейл сектора смятат веригите си на доставки „устойчиви на риск“, а за сектора на авиацията отговорилите положително са едва 27%.

Да преминат към внедряването на нови технологии за подобрение на веригите си на доставки през следващата година планират 25% от анкетираните; 33% искат платформи, които предлагат AI и/или GenAI възможности; а 63% от респондентите смятат, че веригите на доставки ще осигурят конкурентно предимство на компаниите им в следващите 12 месеца.

Tags: тенденции

Други публикации от категорията

  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
Решения за интелигентно управление и роботизация в новия бр. 6 на сп. ЛОГИСТИКА

Решения за интелигентно управление и роботизация в новия бр. 6 на сп. ЛОГИСТИКА

08.07.2025
Цените на автомобилните превози падат

Цените на автомобилните превози падат

10.06.2025
Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

Стратегии за бъдещето в новия бр.5 на сп. ЛОГИСТИКА

06.06.2025
Решения за защита на товарите и складови оптимизации в бр.2/2025 г. на сп. ЛОГИСТИКА

Решения за защита на товарите и складови оптимизации в бр.2/2025 г. на сп. ЛОГИСТИКА

04.03.2025
Морски превози, е-търговия и пазарни прогнози в бр.1/2025 г. на сп. ЛОГИСТИКА

Морски превози, е-търговия и пазарни прогнози в бр.1/2025 г. на сп. ЛОГИСТИКА

31.01.2025
Решения за ефективност в новия бр. 10 на сп. ЛОГИСТИКА

Решения за ефективност в новия бр. 10 на сп. ЛОГИСТИКА

11.12.2024
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT