MAN Truck & Bus планира да започне използването на електрически камиони на близо 40 маршрута от 2026 г., за да намали емисиите от входящата си логистика, която в момента обхваща до 165 милиона километра годишно.
MAN Truck & Bus стартира търг за внедряване на батерийни електрически превозни средства (BEV) в близо 40 логистични маршрута в своята входяща мрежа, като целта е серийната им експлоатация да започне през 2026 г. Това е част от усилията на компанията за екологизация на собствените вериги за доставки, като в момента камионите в мрежата изминават до 165 милиона километра годишно.
Според производителя договорите за новите маршрути се очаква да бъдат сключени в близко бъдеще. Целта е дизеловите превозни средства да бъдат заменени с електрически камиони по ключови логистични коридори, свързани с производствените обекти на MAN.
Успоредно с пускането на търга, MAN си сътрудничи с логистичния доставчик DB Schenker, за да оцени производителността на напълно електрическите камиони eTGX в реални условия. Тестовото използване включва по два дневни курса по маршрутите Бамберг–Мюнхен и Бамберг–Нюрнберг. Според DB Schenker средният разход на енергия през зимата е 121 кВтч на 100 км, а шофьорите, участващи в теста, дават положителни отзиви.
Като част от инициативата, MAN разшири зарядната инфраструктура в своя завод в Мюнхен, което позволява на електрическите камиони да се зареждат близо до точките за разтоварване. Допълнителна инфраструктура се разработва в сервизния център на MAN в Карлсфелд, където се изграждат четири 400 кВт зарядни станции с възможност за зареждане на съчленени превозни средства.
Проектът в Карлсфелд е част от сътрудничеството на MAN с енергийната компания E.ON, чрез което се планира изграждането на около 400 публични зарядни точки в 170 локации в Европа, като приблизително 125 от тях ще бъдат в Германия. Зарядните станции ще бъдат разположени в сервизните центрове на MAN и ще бъдат достъпни за електрически камиони на други производители.
До момента над 150 eTGX камиона на MAN са внедрени от логистични компании, включително DB Schenker, Duvenbeck, Dachser, Dräxlmaier и Koopman. Те са част от първата предсерийна партида от 200 електрически камиона, произведени през 2024 г. Според MAN тези превозни средства са изминали близо един милион километра в реална експлоатация, със среден разход на енергия от около 100 кВтч на 100 км. Въз основа на тези данни и използването на 100% възобновяема енергия, се изчислява, че камионите са спестили приблизително 820 тона CO₂ в сравнение с дизеловите модели.
Компанията също така предлага консултантски услуги, за да подпомогне транспортните фирми при прехода към електрически превозни средства. Това включва анализ на маршрути, планиране на зарядна инфраструктура и достъп до цифрови инструменти за управление на електрически камиони в трансгранични операции. Зарядните услуги са интегрирани чрез платформата MAN Charge & Go, която обединява планирането и фактурирането.