Официален представител на Kramer за България е Стротех Инженеринг АД.
Kramer бе първият производител на строителна техника, който представи на bauma 2016 електрически челен товарач със система за задвижване на всички колела. Тогава успешният модел беше отличен с наградата за иновации на bauma. В края на миналата година, отново по време на най-голямото изложение за строителна техника в света, компанията показа новия 5065e. Това е най-големият електрически челен товарач в портфолиото на Kramer. Оборудван е с 96-волтова литиево-йонна батерия, която осигурява време на работа до 4 часа без междинно зареждане. От гледна точка на дизайна 5065e впечатлява и с формата на задния капак, даваща по-добра видимост. Независимо от е-технологията, товарачът има компактни размери, като същевременно предлага оптимална производителност. С полезен товар от 1750 кг и работно тегло от 3800 кг електрическият колесен челен товарач 5065e по нищо не отстъпва на дизеловия си аналог.
Иновациите и устойчивостта са ключови ценности за Kramer и основни движещи фактори за непрекъснатото проектиране и разработване на нови машини на компанията. В продължение на дълги години производителят търси алтернативни форми на енергия и технологии за задвижване, за да постигне целта си да разработи машини, които са устойчиви и екологични, но едновременно с това да бъдат и достатъчно мощни.
Темата за електромобилността играе важна роля и в строителната индустрия. Електрическите строителни машини вече не са рядкост по обектите. Предизвикателството, което Kramer си постави в тази сфера, бе преди всичко да разработи ресурсоефективни, мобилни и компактни електрически строителни машини. Целта на компанията бе да включи в е-машините същия диапазон на действие, който се постига и при дизеловите модели. В крайна сметка, тези усилия в областта на научноизследователската и развойна дейност на производителя, бяха напълно изпълнени в новия изцяло електрически колесен товарач на Kramer – 5065e.