Tour d’Europe доказа ефективността на биогоривата като начин за намаляване на парниковите емисии от транспортния сектор, подчертавайки необходимостта от действия чрез множество гъвкави пътища и призовавайки за съответстващи политики на ЕС, основани на принципа на технологичната неутралност.
IVECO обявява успешното завършване на маршрута си в Tour d’Europe — значимо пътуване, обхващащо приблизително 5000 километра с тежкотоварен камион, задвижван с BioLNG (био-втечнен природен газ). Тази инициатива отново подчертава решаващата роля на биометана като ключов фактор в прехода към устойчив и нискоемисионен транспорт в цяла Европа.
IVECO S-Way LNG тръгна от Торино, спря в Априля на станцията Vulcan на 6 юни и пое по северен маршрут, стратегически включващ ключови спирки за зареждане, съчетани с посветени събития. Тези спирки събраха доставчици на газ, клиенти и дилъри, насърчавайки пряк диалог и сътрудничество в рамките на стойностната верига на биометана.
Първата значима спирка е във Wipptal Biogas в Щерцинг — водещ производител на висококачествен биометан от местни органични отпадъци, включително животински тор и селскостопански остатъци. Това съоръжение въплъщава принципите на регионалната кръгова икономика, при която отпадъчните материали се превръщат в чиста, възобновяема енергия, намалявайки емисиите на парникови газове с до 121%.
Wipptal Biogas не само подкрепя местните фермери и бизнеси, но и играе важна роля в опазването на алпийската околна среда чрез затваряне на ресурсните цикли и минимизиране на екологичния отпечатък. Тази спирка подчертава критичната връзка между устойчивото производство на биометан и по-широката цел за въглеродна неутралност чрез локализирани, кръгови решения.
Продължавайки през Германия, превозното средство зарежда на станцията ENILIVE в Ехинг, след това на станцията на Shell в Митенвалде (близо до Берлин), и по-късно във фабриката на Vigo в Леверкузен. Всяка от тези спирки служат като платформа за ангажиране на заинтересовани страни и за демонстриране на практическата приложимост на биометана в реални експлоатационни условия.
Във Франция, турнето прави спирка на LNG станцията на Primagaz в Лил-Фретен, както и в Епвил (Сом), където се намира инсталацията за биогаз Vermandois — един от анаеробните ферментационни обекти на ENGIE — който подпомага мобилността с био-CNG, като инжектира производството си в мрежата. След това маршрутът е продължил към станцията на E. Leclerc в Босгуе, първата станция на групата, предлагаща HVO (хидрогенирано растително масло) за тежкотоварни превозни средства.
Предпоследният етап от турнето води камиона до Хеверле, Белгия, при Drivesystem, преди да достигне крайната си дестинация в Брюксел за заключителното събитие на Tour d’Europe. Там се събраха представители на индустрията и членове на европейските институции, за да подчертаят спешната необходимост от възприемане на технологичната неутралност като основен принцип за успешно декарбонизиране на транспортния сектор. Събитието акцентира върху значението на координирано, междуотраслово партньорство — от доставчици на гориво, до производители на превозни средства — като решаващо за демонстриране на наличието на ефективни решения, готови за мащабиране и незабавно принос към декарбонизацията на сектора.
През цялото 5000-километрово пътуване камионът е задвижван с BioLNG, с потвърдени спестявания на парникови газове чрез „дигиталния близнак на горивото“ (DFT) на Bosch, който удостовери използването на възобновяеми горива и съответните намаления на CO₂ емисиите. Това цифрово решение осигури прецизно, в реално време наблюдение, гарантирайки пълна прозрачност и основани на данни прозрения за екологичните ползи от биометана в тежкотоварния транспорт.
„Технологичната неутралност е от съществено значение за насърчаване на иновациите и ускоряване на прехода към устойчива мобилност. Това означава да не се фаворизира само една технология, а да се позволи на най-добрите решения да изпъкнат на базата на реални резултати и екологично въздействие. За да бъде успешен този подход, той трябва да бъде подкрепен от ясни и последователни политики на ЕС, които създават равни условия и насърчават инвестициите в различни нискоемисионни технологии, включително биодизел и биометан. Tour d’Europe ясно показа ефективността и устойчивостта на биогоривата в тежкия транспорт. В IVECO вярваме, че гъвкавите пътища към декарбонизация са ключови,“ коментира Симоне Курти, ръководител на търговските операции в EMEA региона, IVECO.
Биометанът е готово за използване решение, особено за дълги курсове, при които обхватът и времето за зареждане са два ключови аспекта. Не изисква специални двигатели или модификации на съществуващи такива, така че може да се използва без никакви промени във всички модели на IVECO на газ — от лекотоварни до средни и тежкотоварни превозни средства.
IVECO отново потвърждава своя ангажимент за насърчаване на иновативни и устойчиви решения, които подкрепят амбициозните климатични цели на Европа. Tour d’Europe показа, че биометанът, подкрепен от силна партньорска мрежа и технологични иновации, представлява реална и незабавна стъпка към въглеродно неутрално бъдеще в товарния транспорт.