Умопомрачителните 1063 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди и до 200 км/ч за 7 секунди, задвижващи технологии от Формула 1… и подобаваща на всичко това цена от 2,5 млн. евро! Естествено, че става дума за хиперколата Mercedes-AMG One, която стъпи в България!
Един от произведените само 275 в света хиперавтомобили Mercedes-AMG One изненадващо бе представен в София от Силвър Стар, генерален дистрибутор на Mercedes-Benz у нас. Едновременно с премиерата на Mercedes-AMG One в България бе отчетено, че Силвър Стар изпраща най-успешната бизнес година в своята история.
Автомобилът бе представен от изпълнителния директор на компанията Негован Йосифович и със специалното участие на Иван Тенчев, дългогодишен коментатор на Formula 1™ и автомобилен журналист.
Хиперколата стъпва в България по-малко от две месеца след световната премиера на модела и след като в началото на октомври Mercedes-AMG One счупи рекорда за серийни шосейни автомобили на пистата Нюрбургринг-Нордшлайфе, правейки обиколка за 6:29:09 минути, с което подобри и собственото си постижение от преди година с повече от 5 секунди.
Уникалният модел е осъществена мечта на автомобилните инженери на AMG в Афалтербах заедно с инженерите на отбора на Mercedes във Formula 1™. Хиперавтомобилът пренася технологията за хибридно задвижване от състезателната писта на пътя за първи път. С един двигател с вътрешно горене и четири електрически мотора хибридът E PERFORMANCE е с мощност от 782 кВт (1063 к.с.), като максималната скорост е ограничена до 352 км/ч.
Със своята сложна технология, двуместният Mercedes‑AMG ONE предлага в някои случаи дори повече от състезателна кола от Formula 1™. Той разполага с напълно променливо AMG Performance 4MATIC+ задвижване на всички колела с хибридно задвижван заден мост и електрически задвижван преден мост с векторно разпределение на въртящия момент.
1,6-литровият V6 хибриден бензинов двигател с електрическо подпомогнат единичен турбокомпресор съответства по своята технология на сегашния двигател на Formula 1™ и е реализиран в тясно сътрудничество с експертите от Mercedes‑AMG High Performance Powertrains в Бриксуърт. Четирите електромотора са с 8,4 кВтч батерия, които осигуряват пробег изцяло в електрически режим от приблизително 18 км. Единият електромотор е интегриран в турбокомпресора, вторият е директно свързан към коляновия вал на двигателя с вътрешно горене, а другите два са монтирани на предните колела на автомобила. Двигателят може да достигне 11 000 оборота/минута, а обща системна мощност – 1063 конски сили със 7 степенната автоматизирана механична предавателна кутия.
Интериорът изцяло е изпълнен в стила на Formula 1™, воланът е плосък отгоре и отдолу. В горната му част са интегрирани светлините, които напомнят кога е перфектният момент да се превключи следващата предавка. Също така има интегрирана въздушна възглавница, както и AMG дигитални бутони на волана за режимите на шофиране. Те са общо 6 на брой, предвидени за ежедневно шофиране и за каране на писта с активна аеродинамика, понижаваща шасито и регулиране на твърдостта на окачването.
За производството на уникалния автомобил, което е организирано съвместно от Mercedes-AMG и Multimatic в Ковънтри, Великобритания бе изградено изцяло ново съоръжение. Конструкцията на Mercedes-AMG One е модулна, като сглобяването и изпитанията му вървят на 16 работни станции. Кабината е от карбон, окачването е активно, а интериорът е доста по-луксозен, отколкото се очаква от един хиперспортен автомобил.