• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » ЕК представи план за спасение на европейския автомобилен сектор 

ЕК представи план за спасение на европейския автомобилен сектор 


06.03.2025
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
Комисията по околна среда на ЕС гласува за чисти камиони и автобуси

Бъдещето на автомобилната индустрия е в ръцете на Европейската комисия. Органът на ЕС стартира обществена консултация в края на януари и сега представя план за действие по отношение на автомобилната индустрия. Според един от еврокомисарите секторът е в „смъртна опасност“ и се нуждае от помощ, за да преодолее шока от зелената трансформация. 

ЕК планира да даде на производителите повече време за адаптация към по-строгите лимити за емисии на CO2.

Тъй като европейската автомобилна и транспортна индустрия претърпява дълбока трансформация, Комисията смята, че има належаща нужда от действия, както за защита на европейската автомобилна индустрия, така и за осигуряване на подходящите условия за функциониране на Европейския съюз.

„Европейската автомобилна индустрия е на повратна точка, и ние сме наясно с предизвикателствата, пред които е изправена. Ето защо действаме бързо, за да ги разрешим. Основният въпрос, на който трябва да отговорим заедно, е: какво все още липсва, за да освободим иновативната сила на нашите компании и да гарантираме силен и устойчив автомобилен сектор?“ заяви Урсула фон дер Лайен, председател на Европейската комисия.

В края на януари Урсула фон дер Лайен се срещна с водещи представители на европейската автомобилна индустрия от компании като Renault, Volvo и Volkswagen, заедно със социални партньори и заинтересувани групи, за да стартира стратегически диалог за бъдещето на европейския автомобилен сектор.

„Този диалог бе началото на съвместен процес, насочен към разрешаване на ключовите предизвикателства пред сектора и осигуряване на неговия успех като основен двигател на европейската икономика“, подчертават от ЕК.

Резултатът от този диалог е цялостен план за действие, представен от Апостолос Цицикостас, еврокомисар по устойчивия транспорт и туризъм.

Смъртна опасност за сектора 

Няколко часа преди представянето на плана за действие, един от комисарите, участващи в диалога, Стефан Сежурне (вицепрезидент на Комисията за просперитет и индустриална стратегия), даде интервю пред френската новинарска агенция AFP.

„Европейската комисия преодолява досегашната си наивност, защитава и организира сектора, давайки му шанс да стане по-конкурентоспособен“, подчерта Сежурне.

„Европейската автомобилна индустрия е в смъртна опасност. Ето защо Европейската комисия предлага интегрален план, който защитава сектора. Това е повратна точка за тази индустрия“, каза Сежурне пред AFP.

Според комисаря, делът на електрическите автомобили, които все още са твърде скъпи, на пазара на ЕС е паднал за първи път през 2024 г. на 13,6%.

„За да стимулираме търсенето, Комисията разглежда „задълженията“, наложени на компаниите, за да направят своите флоти по-екологични“, обясни еврокомисарът.

План за действие за европейския автомобилен сектор

Еврокомисарът Апостолос Цицикостас представи план за подкрепа на автомобилния сектор и „освобождаване на неговата иновативна сила“ чрез поддържане на силна европейска производствена база и избягване на стратегически зависимости. За тази цел Комисията планира да отдели 1,8 милиарда евро за създаване на сигурна и конкурентна верига за доставки на суровини за батерии.

„Европа иска да стане независима от вноса на чуждестранни батерии и да стимулира екологията на европейската автомобилна индустрия“, заяви Цицикостас.

Според ЕК е също толкова важно Европа да постигне конкурентноспособно производство на клетки в ЕС, което би покрило голяма част от търсенето на батерии и би генерирало европейска добавена стойност в цялата верига на доставки.

Европейските автомобилни компании изостават в ключови технологии. За да помогне на индустрията да премине към автомобили, задвижвани от изкуствен интелект, свързани и автоматизирани, плана за действие включва инвестиция от 1 милиард евро в иновации.

„Нашата цел е ясна: да гарантираме, че следващото поколение превозни средства не само се произвежда в Европа, но и че иновациите се създават в Европа, задвижвани от европейска технология“, каза Цицикостас.

Освен това, поради недостатъчната зареждаща инфраструктура за електрически превозни средства в Европа, Комисията планира да ускори нейното разширяване и ще отдели 570 милиона евро за тази цел през 2025-2026 г.

Много важен елемент от плана, представен в Брюксел, е по-голяма гъвкавост по отношение на спазването на стандартите за емисии на CO2.

„Европейските стандарти за емисии за нови автомобили и камиони предоставят на инвеститорите дългосрочна сигурност и ще бъдат запазени. Въпреки това, трябва също да бъдем прагматични. Вместо да изискваме спазване на годишна база, ще позволим на компаниите да постигнат своите цели за период от три години – 2025, 2026 и 2027. Ако една компания не постигне целите си за една година, тя трябва да компенсира, като ги надмине през следващите години. Обратно, ако една компания надхвърли целите си през 2025 г., тя ще има по-голяма гъвкавост през 2026 и 2027 г. Също така ускоряваме прегледа на разпоредбите за стандартите за емисии на CO2, като ще го преместим от 2026 г. към третото и четвъртото тримесечие на 2025 г.“, каза Апостолос Цицикостас на пресконференция.

Паралелно с това ЕК работи за стимулиране на търсенето на европейски превозни средства с нулеви емисии. Планът за действие включва мерки, които ще предоставят стимули за преминаване към превозни средства с нулеви емисии и ще укрепят доверието на потребителите чрез конкретни мерки, като подобряване на здравето и пригодността за ремонти на батериите.

„За да подкрепим тази промяна, държавите членки се насърчават да предоставят данъчни облекчения за превозни средства с нулеви емисии“, добави Цицикостас.

„Има толкова неизползван потенциал на глобалния пазар, когато става дума за иновации и чисти решения. Искам европейската автомобилна индустрия да заеме водеща позиция. Ние ще насърчим вътрешното производство, за да избегнем стратегически зависимости, особено когато става дума за производството на батерии. Ще се придържаме към нашите договорени цели за емисии, но с прагматичен и гъвкав подход. Нашата обща цел е устойчива, конкурентна и иновативна автомобилна индустрия в Европа, която да е полезна за нашите граждани, икономиката и околната среда“, коментира Урсула фон дер Лайен, председател на Европейската комисия.

Не само „електрически“ преход

Немската асоциация за транспорт и логистика DSLV приветства и подкрепя преориентирането на автомобилната индустрия към различни технологични пътища. Според асоциацията подходът „от източника до колелото“ в европейското законодателство забавя бързите успехи в намаляването на емисиите на CO2 в автомобилния товарен транспорт.

Затова асоциацията, заедно с над 80 други асоциации и компании, настоява силно за въвеждането на корекционен фактор за въглероден диоксид (CCF) в европейското регулиране на CO2 за флотите от автомобили за работа за 2023 г., който би взел предвид редукционния потенциал на възобновяеми биогорива като HVO100 или био-LNG.

Организацията смята, че фокусът върху електрическите превозни средства в законодателството на ЕС е твърде ограничан, за да позволи бързата декарбонизация на сектора на автомобилния товарен транспорт.

„Не двигателят с вътрешно горене е проблемът, а емисиите от изкопаемите горива. Ето защо е толкова важно енергията, която се използва, да допринася за намаляване на емисиите на CO2. Това е вярно, както за алтернативните горива, така и за зелената електроенергия, произведена за батерии“, коментира д-р Миха Леге, вицепрезидент на DSLV.

Според организацията текущите цели на ЕС все още са далеч от постигането им.

В повечето държави членки на ЕС разширяването на електрическата мрежа не покрива търсенето, а също така липсва зареждаща инфраструктура за тежки електрически автомобили за работа.

„Предвид прогнозираното увеличение на товарния транспорт по европейските пътища, климатичните цели не могат да бъдат постигнати навреме без възобновяеми, алтернативни горива. Фокусът трябва да бъде върху резултата – верига за доставки без CO2, а не върху една единствена технология“, предупреди Леге.

Според DSLV, след като зареждащата инфраструктура в държавите членки на ЕС бъде готова и може да се захранва от евтина зелена електроенергия, електрическите камиони могат да бъдат икономически използвани в избрани логистични приложения.

„Въпреки това, има още дълъг път“, подчерта организацията.

„Всеки, който определи крайна дата за двигателите с вътрешно горене за камионите сега, ще навреди повече, отколкото ще помогне на защитата на климата“, добави Леге.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT