• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » eActros 600 завърши европейското си турне на сняг и лед

eActros 600 завърши европейското си турне на сняг и лед


26.02.2025
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
eActros 600 завърши европейското си турне на сняг и лед

Mercedes-Benz Trucks eActros 600 Wintertesting Mercedes-Benz Trucks eActros 600 Wintertesting

Европейско тестово турне зима 2025: eActros 600 доказва практичност и енергийна ефективност, изминавайки „зимни“ 6,500 километра в региона на Северна Европа. 

Mercedes-Benz Trucks отново изпрати двата си близки до серийно производство прототипа на eActros 600 на тестово турне из Северна Европа – този път през студения сезон, и в много зимни условия. Целта на „Европейското тестово турне зима 2025“ е била да се тества практичността на батерийно-електрическия eActros 600 – който междувременно бе отличен като „Международен камион на годината 2025“ и вече е в серийно производство – в представителни зимни условия в Северна Европа на различни маршрути и топографии, както и в различни климатични зони. Основната цел е била да се получат важни данни за влиянието на зимните температури и пътните условия върху енергийното потребление на eActros 600.

От около 6,500 километра, изминати из Северна Европа, над половината от турнето се е провело по идентични маршрути в северната част на почти 7-седмичното Европейско тестово турне, което се състоя през лятото на 2024 г. Отново двата камиона са били на път, с обща маса на композициите от 40 тона.

Кристоф Вебер, ръководител на глобалното тестване на Mercedes-Benz Trucks: „Не само ние се интересуваме как се държи енергийното потребление на eActros 600 в различни зимни условия, но преди всичко нашите клиенти и шофьори. Много сме доволни от резултатите от турнето. Те ни показват, че eActros 600 може да бъде много ефективен и комфортен на пътя и по време на европейската зима.“

16-дневното турне е започнало на север в средата на януари от Вьорт ам Райн. Маршрутът първо преминава през Германия, Дания, Швеция и Финландия до Арктическия кръг. След това се завръща към Щутгарт и Вьорт през Естония, Латвия, Литва, Полша, Чехия и Австрия. По време на пътуването си през десет държави в Северна Европа, електрическите камиони понякога са се движели при екстремни температури между -18 и 9 градуса. Средната дневна скорост е варирала между 64 и 77 километра в час.

Аеродинамиката и съпротивлението на триене оказват голямо влияние върху енергийното потребление на батерийно-електрическите камиони за дълги разстояния през зимата

„В крайна сметка, аеродинамиката и съпротивлението на триене оказват значително влияние върху разхода на камиона – независимо от вида на задвижването му. По-високата плътност на въздуха при по-ниски температури през зимата винаги води до увеличено въздушно съпротивление – и следователно до увеличен разход. Гумите, необходими за шофиране през зимата, също имат по-голямо съпротивление на триене и увеличават потреблението на енергия – колкото по-зимни са пътните условия, толкова по-добро сцепление трябва да имат гумите и толкова по-висок е разходът“, обяснява Йохен Готщайн, мениджър тестове на енергийно потребление и пробег в Daimler Truck, който е присъствал по време на цялото турне.

По-подробен анализ на представителен участък от маршрута, който е изминат след студен старт при средна температура от -2 градуса по Целзий и с гуми от клас енергийна ефективност B на снежна пътна настилка, показва увеличение на разхода с приблизително 25 процента в сравнение със същото разстояние, изминато с гуми от клас енергийна ефективност A. Пет процента от това се дължи на климатичната система на кабината, поддържаща приятните 21 градуса по Целзий. По-малко от един процент се използва за загряване на батерията. Други спомагателни системи допринасят за по-малко от един процент от допълнителното потребление. Около четири процента от това се дължи на по-ниската мощност на рекуперация в сравнение с лятото, което е резултат главно на увеличеното съпротивление на триене и въздушното съпротивление. Приблизително 15 процента от увеличението на потреблението се дължат на последните два фактора.

При особено взискателни маршрути с предимно снежна и частично заледена настилка, увеличеното енергийно потребление нараства до почти 50 процента, в сравнение с шофирането през лятото с гуми от клас енергийна ефективност A. Това се дължи главно на значително увеличеното съпротивление при движение. За това оказва влияние и задвижването-независимото съпротивление на триене на скандинавските гуми от клас енергийна ефективност D, проектирани за екстремните зимни условия.

Приятните температури при шофиране, живеене и спане в кабината на шофьора оказват малко влияние върху пробега 

Това означава, че шофьорите не трябва да замръзват от студ в eActros 600, или да пестят от отопление, дори през зимата. Например, четиримата инженери са изминали почти 3,000 километра през първите пет дни и са прекарали дните и нощите в своите камиони.

„През деня зададохме температурата на 21 градуса, а през нощта – на 19 градуса за спане – при външни температури между -7 и 4 градуса“, обяснява Вернер Кемпфле, инженер по разработка и съмениджър на проекта eActros 600, който също е бил на турнето. Това е довело само до намаляване на обсега с 2 до 5 процента. По отношение на общото потребление, така нареченият дял на „хотелинг“ е почти незначителен. С батерийно-електрическия eActros 600, не е нужно да се притеснявате, че няма да достигнете целта си поради работещо отопление в кабината.

Подходящата публична инфраструктура за зареждане на камиони все още е рядкост

Както и през лятото, електрическите камиони са зареждани изключително на публични зарядни станции.

„Въпреки че все още е предизвикателство да се намерят опции за зареждане, специално проектирани за камиони, открихме някои модерни зарядни паркове в Скандинавия, където не беше необходимо да разкачаме ремаркетата си и където имаше достатъчно капацитет за зареждане и добра инфраструктура за почивките на шофьорите“, казва Готщайн.

Особено през зимата, при много ниски температури и сняг, това е голямо облекчение за шофьорите. „В крайна сметка, обаче, трябва да признаем, че това беше по-скоро изключение и че инфраструктурата за зареждане все още трябва да бъде разширена в повечето от случаите, които имахме“, продължава Готщайн.

Процесът на зареждане с новото приложение „Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0“ 

Новото приложение „Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0“ за eActros 600 също е улеснило значително живота на шофьорите. Мобилното приложение е дигитален интерфейс за връзка между шофьора и камиона, чрез който могат да се проверяват важни данни за състоянието на батерията и нивото на зареждане, или да се получават известия.

„Особено при зареждането, приложението се доказа като изключително полезно. На нас, шофьорите, не се налагаше да стоим постоянно до превозното средство по време на зареждането. Благодарение на приложението, ние превозните средства бяха под контрол по всяко време, можехме да видим състоянието на зареждане и да реагираме незабавно в случай на прекъсване на зареждането, например“, хвали новия сервиз Кемпфле.

За eActros 600

eActros 600 разполага с три батерийни пакета, всеки с 207 кВтч. Те предлагат общ инсталиран капацитет от 621 кВтч. Батериите са базирани на литиево-желязо-фосфатна клетъчна технология (LFP) и се характеризират с дълъг експлоатационен живот. Инженерите по разработки на Mercedes-Benz Trucks са проектирали eActros 600 да отговаря на същите изисквания за издръжливост на превозното средство и компонентите като тези на конвенционален тежкотоварен камион Actros за дълги разстояния.

Това означава до 1.2 млн. км. за десет години експлоатация. След този период на използване, здравето на батерията трябва да е над 80 процента. За разлика от други батерийни клетъчни технологии, с LFP технологията може да се използва над 95 процента от инсталирания капацитет. Това прави възможен по-голям пробег при същия инсталиран батериен капацитет.

Превозното средство е технически проектирано за обща маса на композиция до 44 тона. Със стандартно полуремарке, eActros 600 има товароподемност от около 22 тона в ЕС. В някои случаи националното законодателство може да разреши по-висока товароподемност.

Визуално, електрическият камион за дълги разстояния се характеризира с фундаментално нов, пуристичен дизайн, с ясни линии и аеродинамична форма. Сърцето на концепцията на Mercedes-Benz Trucks за батерийно-електрическия транспорт на дълги разстояния е да предложи на клиентите цялостно решение, състоящо се от технология на превозното средство, консултации, инфраструктура за зареждане и услуги.

Daimler Truck отпразнува началото на серийното производство на eActros 600 в края на ноември миналата година в завода на Mercedes-Benz във Вьорт. eActros 600 се доставя на клиенти от декември 2024 г. Освен това, електрическият камион беше награден с „Международен камион на годината 2025“. Наградата е най-важната в индустрията и се връчва ежегодно от журито „Международен камион на годината“ (IToY), състоящо се от 24 журналисти от Европа, специализирани в тежкотоварния транспорт, включително и представител на сп. Камиони.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT