За целта производителят ще използва новия си е-флагман, електрическият камион за дълги разстояния eActros 600, в композиция с ремарке, да се движи на заден ход над 100 километра, без прекъсване.
Mercedes-Benz Trucks планира необичайна инициатива, за да привлече вниманието към теми, важни за транспорта и обществото: електрификация, безопасност на пътя и имиджът на шофьорите.
За целта производителят ще използва новия си е-флагман, електрическият камион за дълги разстояния eActros 600, в композиция с ремарке, да се движи на заден ход над 100 километра, без прекъсване.
Mercedes-Benz Trucks цели да върне в Германия GUINNESS WORLD RECORDS титлата, която през 2020 г., която бе поставена в САЩ с дизелов камион, изминал около 89 километра.
Шофирането на заден ход е насрочено за 4-ти юни в Ошерслебен, Саксония-Анхалт. Mercedes-Benz Trucks планира да постави новия рекорд на затворена писта, а след това, независимо от резултата, да измине около 30 километра на заден ход по обществени пътища. Финалната линия ще бъде в Daimler Truck Global Parts Center в Халберщат, който ще отвори официално на 10-ти юли. От тази година центърът ще поеме световните доставки на резервни части за Mercedes-Benz Trucks.

Марко Хелгреве, на 50 г., от Вернойхен, близо до Берлин, офицер от Бундесфера и ентусиаст на тема камиони, постави рекорда си през 2008 г., когато измина 64 километра с дизелов камион. Той ще бъде на кормилото на eActros 600 при новия си опит.
Марко Хелгреве, инициатор на електрическия рекорд и шофьор на eActros 600: „Като страстен шофьор на камиони за мен е чест да опитам да поставя този рекорд отново. От първия ми опит технологията направи голям прогрес – и досега никой не е поставил този рекорд с електрически камион. eActros 600 представлява бъдещето на е-мобилността на дълги разстояния и показва как производителите успешно поемат по нови пътища. Да караш назад толкова часове е голямо предизвикателство, но тестовете досега преминаха добре. Много е забавно и приятно да си на пътя с eActros 600. Бих искал да благодаря на Mercedes-Benz Trucks за подкрепата.“
Райнер Мюлер-Финкелдай, ръководител „Продуктов инженеринг“ в Mercedes-Benz Trucks: „Много сме щастливи, че Марко Хелгреве се обърна към нас и eActros 600 за новия си рекорден опит. Идеята му да шофира на заден ход с електрически автомобил свидетелства за пионерски дух, с който ние, като двигател на трансформацията, се идентифицираме. В същото време инициативата ни дава възможност да привлечем внимание към важни теми.“
Той допълва: „eActros 600, по-добре от всеки друг е-камион, показва, че вече има подходящи електрически превозни средства. Но е необходим по-голям импулс за създаване на стимули за нашите клиенти и развитие на зареждащата инфраструктура. Като производител винаги сме били пионери в безопасността на пътя, с нашите асистент системи. eActros 600 в някои аспекти дори надхвърля изискванията. Освен това, трябва да се повиши осведомеността на всички участници в движението. Имиджът на професионалните шофьори е важен за нас, защото ние строим автомобили за тях. Особено в условията на нарастващ недостиг на шофьори, е важно те да получат признание за своята работа. Шофирането назад е ключова част от ежедневието им и това, което постигат, е почти изкуство.“*

Рекорд за добра кауза
В рамките на рекордния опит Mercedes-Benz Trucks си партнира с организациите Blicki e.V. и PROFI – Pro Fahrer-Image e.V., предлагайки им платформа за техните каузи – образованието на децата за безопасност в движението, и по-голямото признание на професията шофьор. Логота на организациите ще бъдат поставени на eActros 600 и на ремаркето.
Проф. Д-р Дирк Енгелхардт, председател на PROFI – Pro Fahrer-Image e.V.: „Подкрепяме този проект, защото той подсилва осъзнаването на важната роля на шофьорите. Рекордът е отлична платформа за повишаване на престижа на професията. Акцията показва и как иновативните технологии могат да допринесат за бъдещето на транспорта.“
Дирк Хендлер, управител на Blicki e.V.: „Това е чудесна възможност да повишим осведомеността за безопасността на пътя сред децата и семействата. Вече обучихме над 80 000 ученици как да се държат около големи превозни средства.“
Шофиране на заден ход до Халберщат с полицейски ескорт
Марко Хелгреве ще се опита да постави новия рекорд на пистата Motorsport Arena Oschersleben, която е изключително предизвикателна с 14 остри завоя. След кратка почивка той ще премине към допълнителното предизвикателство – 30 км на заден ход по обществени пътища с полицейски ескорт до Халберщат. Скоростта му ще бъде между 10 и 20 км/ч.