Брой 8 за 2024 година на списание КАМИОНИ излезе на пазара. Той отново идва на хартия и онлайн, пълен с теми, които Ви интересуват.
Новия брой на списание КАМИОНИ четете на хартия и онлайн – навсякъде и по всяко време, на компютър, таблет, телефон.
Разлистете новия брой онлайн. А ето как можете да се абонирате за него. Ако вече сте абонати – имате потребителско име и парола за достъп. А ако все още нямате – пишете на abonament@btp.bg и ще ги получите.
Електронните издания на списанията на Българска Транспортна Преса четете и през приложението Bulgarian Transport Press, което е достъпно в App Store или Google Play.
Поредното издание на IAA Transportation 2024 вече е в историята. Според организаторите му то е рекордно и като участници, и като посетители. Щом числата го показват, значи е така, въпреки че историята помни и далеч по-разточителни и мащабни издания на най-голямото събитие в света на автомобилите за работа, което се провежда на всеки две години в Hannover Messe. Разточителни – поне що се отнася до мащабите на изложбените площи и експозициите.
Всичко това е обяснимо. Защото най-напред няколкото глобални финансови кризи през последните десетилетия научиха компаниите от автомобилния бранш да бъдат далеч по-практични и по-фокусирани върху важните и основните за момента продукти, стоки и услуги. Глобализацията и стремежът към устойчиво бъдеще на транспорта пък промениха доста насочеността и атмосферата на изложението и експозициите. От панаир, на който фокусът бе основно върху „хардуера“ за транспорт, през последните години IAA Transportation все повече се трансформира в глобална бизнесплатформа за сектора, която включва вече освен съпътстващи услуги и цялостни решения за транспорт и логистика. А запознатите веднага ще забележат, че при цялата тази трансформация, някак си по естествен път автобусите, които преди време бяха много сериозно представени на изложението в Хановер, отпаднаха от експозициите.
А иначе изводите за тенденциите в бранша, които могат да бъдат очертани след IAA Transportation 2024, едва ли ще учудят някого. На изложението, като най-голямо събитие в света на индустриалните превозни средства, всеки производител се стреми да извади най-новото и най-доброто от себе си. За пореден път в Хановер се видя, че производителите на камиони, ванове, ремаркета, възли, агрегати и компоненти за тях са готови за трансформацията и декарбонизацията на товарния транспорт и предлагат продукти и услуги за всякакви задачи и приложения. Едни от тях са по-напреднали, другите не изостават и бързо ги настигат. Това, което изостава от общия процес обаче, е публичната инфраструктура.
Сега топката е в полето на Брюксел и правителствата на страните членки. Защото тонът за поход към транспорта на бъдещето бе зададен от там и производителите на превозни средства вършат своята част от работата повече от добре. Но това им струва огромни инвестиции и в крайна сметка много пари на транспортния бизнес и на крайния клиент – потребителят. Така че ще е жалко, ако всичко отиде нахалост само защото сметката е крива. Да, процесът не е лесен, защото зарядните станции ще се произведат, ще се монтират, кабели и тръбопроводи ще се опънат, на не трябва да се забравя, че всичко това ще изисква огромни енергийни мощности, с които Европа май не разполага. Май затова производителите на превозни средства от Европа все още не загърбват дизеловата технология и я придвижват напред, редом с електричеството и водорода.
И още един щрих от изложбените зали в Хановер. Никога на изложението не е имало толкова масирано присъствие на китайски производители, при това във всички сегменти. А те, без изключение, показваха само електрически превозни средства, с които настъпват към европейските пазари.
А за всичко това и още интересни теми от света на автомобили за работа можете да прочетете в новия брой 8/2024 г. на списание КАМИОНИ.
Ето и всички теми в новия брой на списание КАМИОНИ:
Автомобили на годината
Mercedes-Benz eActros 600 e Камион на годината 2025!
Водородният MAN hTGX – с Награда за иновация при камионите 2025
Renault Master е Международен ван на годината 2025!
Solaris Urbino 18 hydrogen е Автобус на годината 2025!
Най-добрите ремаркета на 2024 г. бяха отличени с International Trailer Award
IAA 2024
DAF Trucks представи New Generation 2
Ford Trucks обнови флагмана F-Max
IVECO представя новите S-eWay Rigid и eMoovy
MAN демонстрира цялото си портфолио от задвижвания за камиони
Декарбонизация и дигитализация на транспорта от Daimler Truck
Scania с пълна гама електрически камиони в Хановер
Volvo Trucks готви влекач за дълги разстояния с 600 км пробег
Интервю
180 години febi bilstein
Изложения
Automechanika Frankfurt 2024 проправя пътя за мобилността на бъдещето
Автомобилите за работа на панаира в Пловдив
Прикачна техника
Новости от Kögel
Ванове
Премиера: Новите Transporter и Caravelle – по-добри от всякога
Лекотоварните премиери на IAA Transportation 2024
Мисия „Капачки за бъдеще“ с новия Ford Courier
Moto-Pfohe получи приза IPUA 2024/25 за Ford Ranger на връх Ботев
Автобуси
Октомври е месецът на FIAA 2024
Втора употреба
В страната на употребяваните превозни средства 60
Спорт
Киш отива към шеста ETRC титла
И – не забравяйте, че списание КАМИОНИ идва при Вас не само на хартия, но и в онлайн вариант. Дигиталното списание можете да „разлистите“ по всяко време и навсякъде – на компютър, таблет или телефон – на адрес: https://www.transport-press.bg/, както и с приложението Bulgarian Transport Press, което можете да свалите безплатно от App Store и Google Play.