• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » 10 380 нови вана в България през 2006-а

10 380 нови вана в България през 2006-а


02.02.2007
A A
BTP
Reading Time: 1 min read

И през 2006-а година се запази тенденцията ръстът в продажбите на нови ванове да изпреварва увеличаването на обема на пазара като цяло. Бяха направени цели 10 380 нови регистрации на лекотоварни автомобили – с 32,7% повече в сравнение с предходната година. Очертава се положителното развитие на сегмента да се задържи на същото равнище и дори да се ускори предвид запазването на привилегированото положение на баничарките“
по отношение на Закона за ДДС.

И през 2006-а година се запази тенденцията ръстът в продажбите на нови ванове да изпреварва увеличаването на обема на пазара като цяло. Бяха направени цели 10 380 нови регистрации на лекотоварни автомобили – с 32,7% повече в сравнение с предходната година. Очертава се положителното развитие на сегмента да се задържи на същото равнище и дори да се ускори предвид запазването на привилегированото положение на баничарките“ по отношение на Закона за ДДС.

Повече информация:

Годината е 1997-а. На българския пазар са регистрирани едва 7797 нови автомобила – леки, лекотоварни, товарни, автобуси и мотоциклети. 9 години по-късно вече само регистрациите на нови ванове са 10 380. Класът на „баничарките“ беше един от основните двигатели на процеса на обновяване на автопарка през всичките тези години. В момента той съставлява почти 1/4 от целия пазар. Какво обаче е съотношението на силите вътре в него?
Преди краткия анализ на пазара се налага уточнението, че през тази година в статистиката на ВАНОВЕ са включени всички модели, които по конструктивни съображения използват предимството на данъчния кредит – автомобили като Peugeot 206 AFF, Ford Fiesta Van и Opel Corsa 1+1. За пръв път са обхвана­ти и продажбите на един клас превозни средства, за които дълго може да се спо­ри дали служат за работа или са прос­то за престиж – „американският“ тип
пикапи като Ford Ranger, Mazda B 2500
и Mitsubishi L 200. За сметка на това някои типични „камионджийски“ конструкции като Kia K2500/2700 и Toyota Dyna, въпреки сравнително малкото си тегло, са пренасочени към статистиката на КАМИОНИ.
Пазарен лидер отново е Peugeot, чийто дял обаче за пореден път регистрира намаление и вече е „само“ 23,3%. Предимството на френската марка се запазва благодарение най-вече на бестселъра Partner – най-предпочитания модел в класа SV (Small Vans, или „малки ванове“).
За втора поредна година подгласник е Ford, чийто пазарен дял се стабилизира на 20,5%. Гамата на производителя включва най-търсения модел в сегмента MV (Medium Vans или „средни ванове“) – избрания за „Международен ван на 2007 година“ нов Transit.
Citroёn увеличи минимално продажбите, но не и пазарния си дял, който спадна до 15,6%. Отстъплението се дължи най-вече на изгубените от Jumper позиции, както и на спирането от производство на остарелия модел C15.
След трите водещи марки, които успяха да си разделят „едва“ 59,4% от пазара (преди две години те държаха общо 73,5%), напред в статистиката изскочи VW със 7,9%. „Народната“ марка, която регистрира огромен ръст и при трите си моделни гами (Caddy, Transporter и LT), най-вероятно ще продължи да скъсява разликата от водачите, тъй като през февруари стартират продажбите на новия Crafter (наследник на LT).
Opel също отбеляза рекордно увеличение в лекотоварния сегмент, „отхапвайки“ 7% от пазарната „пита“. През 2006-а година клиентите и на трите основни модела (Combo, Vivaro и Movano) на марката от Рюселсхайм се увеличиха двойно.
IVECO запази стабилните си позиции (5,5% от пазара), доказвайки за сетен път, че продажбите на популярния Daily на практика не зависят от развитието на конкуренцията. Другият италиански играч – FIAT, който трябваше да наложи на пазара един почти непознат модел като Doblo, също се поздрави с успех, реализирайки поредното увеличение (до 4,6%). Остава да видим дали същият сценарий ще се повтори и при големия Ducato, който засега отстъпва на френските си „близнаци“ Boxer и Jumper.
След преходната за Renault 2005 година (тогава се смени вносителят) марката започна да възвръща постиженията си отпреди този период и се добра до 4,5-процентен дял. Естествено е обаче да се очаква много повече от модели като Kangoo, Trafic и Master, които доминират на западноевропейските пазари.
Mercedes-Benz „бетонира“ присъствието си на пазара с резултат от 3,9%, доказвайки, че желанието за повече престиж и конструктивно съвършенство не е чуждо на доста транспортни фирми.
Като цяло през 2006 година пазарът на нови ванове се разви по посока на разнообразието. Едно от доказателствата за това е увеличеният (до 6,5%) дял на марки, които доскоро не успяваха да прескочат самостоятелно бариерата от 1%.
Тази тенденция, която изглежда необратима през последните няколко години, обещава да претърпи още по-интересно развитие благодарение на многото нови лекотоварни модели, чиито продажби стартират през 2007 година – IVECO Daily Professional, VW Crafter, поредното поколение на Renault Kangoo, товарната версия на Skoda Roomster и новото трио Citroёn Jumpy/FIAT Ducato/Peugeot Boxer.
Въвеждането на новите екологични норми Евро-4 едва ли ще повлияе силно на продажбите, тъй като повечето производители отдавна разполагат с готови конструктивни решения, но все пак трябва да се отбележи, че най-вероятно през тази година от пазара поне временно ще отпаднат моделите на марки като Daewoo, ГАЗ и Wuling.


Други публикации от категорията

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025

Видео - Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MAN Truck & Bus отчете стабилни резултати за първите 9 месеца на 2025 г.

MAN Truck & Bus отчете стабилни резултати за първите 9 месеца на 2025 г.

04.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

20.10.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

26.10.2025
Mercedes-Benz Vans преоткрива транспортера с бъдещия Sprinter

Mercedes-Benz Vans преоткрива транспортера с бъдещия Sprinter

27.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT