10 хиляди модифицирани камиона MAN са напуснали TMC (Център за модификации на камиони) в заводa в Ниепломице. Този важен момент бе отбелязан с официалното предаване на три „юбилейни“ камиона на клиенти.
Тъмносин TGX 6×4 26.540 е 10-хилядният модифициран камион, но собственикът не е присъствал, защото… камионът е предназначен за Австралия. Двата му съседа също са за експорт – единият е TGX 4×2 шаси кабина, а другият е оранжев TGS 28.440, проектиран за поддръжка на пътища в Австрия, и поради тази причина е оборудван със специално осветление на покрива.
Всеки ден хиляди серийно сглобени автомобили се предават на клиенти, но зад кулисите, малко в сянка, се извършва друга трудоемка работа: адаптиране на серийно произведените камиони към реалните нужди на потребителите.
Такива модификации или подобрения на машините са се извършвали и преди, в специални наети помещения, но когато заводът е значително разширен преди две години, едно от най-големите нови съоръжения става именно Центърът за модификации.
Разбира се, модификацията е широко разбираемо понятие, тъй като понякога става въпрос за инсталиране на камера за мъртва зона (което отнема 3 часа), а друг път се налага рязане и промяна на каросерията, което може да отнеме и няколко дни. Тук редовно се подготвят шасита от производствената линия за допълнителни надстройки, например за пожарни камиони. Много често промените засягат външния вид, или значително повишават комфорта в кабината.
Някои от допълнителните оборудвания могат да бъдат поръчани от клиентите като част от пакети и след това се добавят към производството на линията. Други, които биха нарушили работния цикъл в сглобяващия цех, се извършват в Центъра за модификации. Два от показаните камиони са получили пакет Individual Lion’s S, разпознаваем отвън по хромираната решетка, цветните ивици или LED осветлението. Има и различия, свързани със спецификациите за конкретни пазари, особено екзотичните.
В халето могат да се поберат 25–30 камиона, а тъй като често става въпрос за сравнително прости задачи, средно толкова напускат центъра всеки ден.
Австралийският TGX е оборудван с Lion’S Schwarz пакет, при който камионът преминава процес на „дехромиране“ (всички хромирани елементи са заменени с матово черни). Целта на този пакет е да придаде на камиона по-спортен характер, като същевременно повиши комфорта на водача. Камионът допълнително получава червени акценти на радиаторната решетка, карбонови декорации, както и кожени седалки с червени шевове и избродирано лого Lion S. В интериора тук е включен и 24-инчов телевизор, както и допълнителни отделения за съхранение, монтирани вместо горно легло. Камионът е оборудван с допълнително осветление на покрива, подготвено за инсталиране на „дълги“ фарове.
По време на церемонията Томаш Венгжин – ръководител на отдела TMC в MAN Trucks Kraków, благодари на служителите за тяхната ангажираност, за отношението към работата и за над трите години сътрудничество. Той също така анонсира по-нататъшното развитие на TMC, което ще бъде видимо.