Заради съчетанието на кал, скали, феш-феш пясъци и редуването на метеорологични предизвикателства, то е смятано за най-трудния кръг от световния рали шампионат и най-тежкото изпитание за издръжливост.
На участниците, общо 29, предстоят 1259,09 километра, от тях 367,76 км са разделени в 19 скоростни етапа:
– седем, с дължина 132,42 км в Част 1;
– шест в Част 2 (160,96 км);
– шест в Част 3 (74,38 км).
Трасето и на 72-рото рали е изключително трудно за екипажите и особено за механиката на автомобилите. За да бъдат преодолими каменистите пътища, височината на окачването ще бъде над нормата за традиционните състезания на чакъл. Някои участъци са толкова скалисти, че трябва да се преодоляват със скорост малко по-висока от тази при ходене. Пилотите трябва да устоят на изкушението да се отнасят към Safari като към нормално състезание на чакъл. Екипажите ще разполагат с гуми Pirelli Scorpion с твърда и мека смес.
С първото рали Сафари, проведено през 1953 г. в Кения, Уганда и Танганайка, е чествана коронацията на кралица Елизабет II. През 1960 г. е преименувано на Източноафриканско сафари рали, а през 1974 г. става Кенийско сафари рали. Извадено от календара на WRC през 2002 г. и е върнато през 2021 г. С 5 победи списъка на победителите оглавява легендарният кениец Шекхар Мехта.
Три са заводските отбори:
Hyundai Shell Mobis WRT – Нювил/Видеге, № 11, Танак/Ярвеоя, № 8 и Лапи/Ферм, № 4;
Toyota Gazoo Racing WRT – Еванс/Мартин, № 33, Кацута/Джонстън, № 18 и шампионите Рованпера/Халтунен, № 69;
M-Sport Ford WRT – Фурмо/Кория, № 16 и Мюнстер/Лука, № 13.