Volvo Trucks представи напълно новия Volvo VNR за регионален транспорт на пазара в Северна Америка. Камионът е създаден на базата на новата платформа на Volvo, което го прави по-икономичен, по-безопасен и по-гъвкав.
Новият Volvo VNR за регионален транспорт е втория модел камион, направен на новата платформа на Volvo, след представянето на модела за дълги разстояния Volvo VNL в началото на 2024 г. Новият камион е с 90% променен дизайн, в сравнение с предшественика си, включва нови ефективни технологии и подобрена аеродинамика. Това допринася за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2 с до 7,5%.
Новият Volvo VNR е проектиран за взискателните регионален и градски транспорт
Новата платформа е разработена за всички бъдещи технологии за задвижване, включително електрически батерии, водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене, работещи с възобновяеми горива, включително водород. Освен това, новата 24-волтова електрическа архитектура и активните системи за безопасност, въведени в това ново поколение Volvo камиони, ще бъдат стандарт за бъдещата пазарна поява на напълно автономни камиони.
„Новият Volvo VNR е проектиран специално за взискателните условия на регионалните и градски доставки“, заяви Питър Ворхув, президент на Volvo Trucks North America. „Със своята безпрецедентна гъвкавост, напреднали функции за безопасност, висока свързаност и подобрена горивна ефективност, Volvo VNR е доказателство за нашата ангажираност към качеството и иновациите. Заедно, интелигентният VNR и нашият флагман VNL могат да отговорят на широк спектър от оперативни нужди на флотите.“
Подобрения в горивната ефективност
С новия си модел VNR, Volvo е намалил разхода на гориво и емисиите на CO2 чрез подобрена аеродинамика, иновации в силовата трансмисия и технологията Eco-roll, която изключва трансмисията при движение надолу по наклон и позволява на камиона да се движи по инерция за оптимално време, за да се спести енергия. Подобренията в силовата трансмисия на новия Volvo VNR допринасят за 3% от общото подобрение на горивната ефективност от до 7,5%, благодарение на двигателя от следващото поколение D13 VGT (Variable Geometry Turbo), който е стандартен за Volvo VNR.
Иновации в безопасността
Новият Volvo VNR разполага с редица нови функции за безопасност, включително Volvo Active Driver Assist с предупреждение за фронтален сблъсък, автоматично спиране при аварийна ситуация и предупреждение за напускане на лентата, както и интегрирани въздушни възглавници в странични отделения на кабината, достъпни, както за водача, така и за пътника. Напредналите функции за безопасност и видимост го правят подходящ за градски райони с много пешеходци.
Напълно интегрираната система с камери позволява използването на по-малки и по-аеродинамични огледала на кабината, в сравнение с традиционните големи огледала. Системата с камери осигурява отлична видимост и подпомага безопасното маневриране на водача.
Гъвкавост и персонализация
Новият Volvo VNR е разработен с оглед на гъвкавостта и е наличен в различни конфигурации, включително 4×2, 6×2 и 6×4 влекачи. Предлага се във варианти, вариращи от маневрения VNR 300 до премиум клас VNR 660, подходящ, както за регионални, така и за дълги пътувания.
Производството на новия Volvo VNR ще се осъществява в завода на Volvo Trucks в Ню Ривър Вали New в Дъблин, Вирджиния, като продажбите му ще започнат през следващите месеци.