Ford Transit отдавна си е спечелил репутация на лекотоварна легенда. За това винаги е интересно да го тестваш на пътя, особено, ако е с интелигентно задвижване 4×4.
На разположение за тест имахме, предоставен от официалния вносител на марката в България Moto-Pfohe, Ford Transit Van 350 L Ambiente 2.0 TDCI 170 HP AWD. Това е класически голям ван с фургон с две задни врати и една плъзгаща се странична врата.
Двигателят е познатият 2.0 TDCi, в случая с максимална мощност 170 k.с. – надлъжно разположен, редови, а предавателната кутия е 6-степенна механична. Задвижващи са четирите колела, като задният мост винаги получава въртящ момент, а при нужда и без намеса от страна на водача задвижване се предава и към предните колела.
За теста избрахме маршрут от София до Ловеч и обратно, около 350 км общо. По този начин го пробваме във всички възможни ситуации, в които би попаднал един лекотоварен автомобил от този клас, който се ползва най-вече за бързи градски и междуградски доставки. По маршрута имаме всичко – градски трафик в сутрешен час пик, магистрала при изкачване и спускане, първокласен междуградски път. А, разбира се, не пропускаме и възможността да кривнем в страни от пътя и по черен път между нивите край пътя за варна да усетим поведението на интелигентното задвижване 4х4.
Въпреки внушителните си размери, автомобилът е повратлив и маневрен в градския трафик. На магистралата двигателят показва, че е достатъчно мощен и еластичен и е напаснат отлично към шестстепенната предавателна кутия. Заради интелигентното задвижване 4х4 автомобилът, макар и почти ненатоварен, стои като залепнал на пътя, дори при влизане в завои с максимална скорост.
На двупосочен път впечатленията от Transit 4х4 остават все така добри. Въпреки височината си автомобилът е изключително стабилен в завоите.
Пътьом вкарваме тестовия Transit в разкалян полски път. Валяло е предната нощ, калта е рядка и лигава, но с подаване на газ умното задвижване 4х4 избира кое колело колко за захапе.
А ако някой все още смята, че при този тип автомобили задвижването 4х4 е излишно и само вдига разхода, ще му кажем, че при теста, без да сме се стремили да караме на всяка цена икономично, тестовият Transit показа разход, съизмерим с този на голям лек автомобил.
Да подчертаем също, че при този тип задвижване 4х4, няма никаква промяна в задното окачване в сравнение с конвенционалната версия със заден двигателен мост. Така товарният обем и товароносимостта остават същите.
По-подробно за теста четете в септемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg. Очаквайте и видеото на канала ни в YouTube.