• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Статистика на продажбите на нови товарни автомобили в България за 2001 година

Статистика на продажбите на нови товарни автомобили в България за 2001 година


06.10.2001
A A
BTP
Reading Time: 4 mins read

104 броя повече продадени автомобили над 18 тона

Как върви пазарът на товарните автомобили в България знаят най-добре тези, които ежедневно се опитват да продадат нещо на него, т.е. това са представителите и дилърите на най-големите производители на товарни автомобили. Затова, за да представя пазара, реших да дам думата на представители на „големите“.





104 броя повече продадени автомобили над 18 тона 

















(за повече информация вижте таблицата)

Как върви пазарът на товарните автомобили в България знаят най-добре тези, които ежедневно се опитват да продадат нещо на него, т.е. това са представителите и дилърите на най-големите производители на товарни автомобили. Затова, за да представя пазара, реших да дам думата на представители на „големите".

Ето и техните мнения

Георги Загоров, ЮБН Ауто, вносител на DAF:

Няма увеличение на пазара. Всички транспортни фирми, които искат да останат конкурентоспособни, се опитват да купят нови камиони, но фирмите с такива възможности не са много. От разпределението на СЕМТ – разрешителните не се видя стимул за тези, които си купиха най-съвременни автомобили Евро-3. За съжаление по този начин не се толерира модернизирането на парка, а се стимулира закупуването на автомобили втора употреба.
 
Валери Хаджийски, представителство на IVECO в България:

При IVECO секторът „Индустриални превозни средства", т.е. това са автомобилите над 3,5 тона, реагира обратно на цялата негативна пазарна обстановка. Това се вижда и от ръста на продажбите ни. Причините: или превозвачите предчувстват увеличаване на товари и някакво положител- но развитие, или конкуренцията ни не се е организирала както трябва. Както неотдавна писа и Български Транспортен Вестник, добрият камион е този, за който има лизинг. Е, IVECO предложи добри лизингови условия и резултатите са налице.

Радослав Карабоиков, Еврокамион, вносител на MAN:

Според мен на пазара има тенденция към стабилизация, към изясняване на играчите, което неминуемо ще е последвано от слаб ръст.

Огнян Данов, ProMobile, вносител на Renault:

Пазарът запазва нивата от предишната година, няма особено развитие.
 
Ингемар Венгрен, Volvo България:

Продажбите се увеличават и клиентите стават по-зрели, те не вярват на елементарни обещания, а търсят качество както на автомобила, така и на обслужването. По броя на запитванията, по това, от какво се интересуват клиентите, и от разговорите си с тях забелязвам положителни сигнали, които ще доведат до още повече продажби през настоящата година.
 
Милчо Милчев, Scania България:

Първо, за пазара са характерни постоянни трудности от нормативна гледна точка. Със заповедта за СЕМТ-разрешителните не бе избран оптималният вариант на разпределение на СЕМТ-овете между Евро-2 и Евро-3. При по-добро разпределение България можеше да получи с 30% повече СЕМТ- ове. Второ, липсата на товари и ниските навла определено затрудняват пазара. Въпреки това българските превозвачи се стараят да са в крак с европейските изисквания и полагат неимоверни усилия за подновяване на парка. Затова и резултатите са по-добри от миналата година, но не трябва да се забравя, че една страна като България – с традиции в международния транспорт, трябва да обновява парка си с 1000 автомобила годишно, за да остава конкурентоспособна на международния пазар.
 

Изводите
са ясно очертаващи се. При всички случаи стабилизация, а тези, които са били по-успешни през 2001 г., очакват ръст и през следващата. На практика обаче, като сравним данните от миналата година, предоставени ни от същите тези вносители, ръстът на пазара на тежките – над 18 тона, е 54%. Цифра, която никак не е за пренебрегване. Най-сериозен е процентно ръстът при IVECO и Volvo. Общо мнение е, че по административен път трябва да се стимулират тези превозвачи, които купуват най-новото, а именно автомобили Евро-3.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025

Камионите с асистенти за автономно шофиране изминават над 1 млн. км дневно в Китай

05.11.2025

MAN Truck & Bus отчете стабилни резултати за първите 9 месеца на 2025 г.

04.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
MAN Truck & Bus отчете стабилни резултати за първите 9 месеца на 2025 г.

MAN Truck & Bus отчете стабилни резултати за първите 9 месеца на 2025 г.

04.11.2025
По-млади водачи зад волана на камиони: ЕС прие новите правила за издаване на шофьорски книжки

По-млади водачи зад волана на камиони: ЕС прие новите правила за издаване на шофьорски книжки

23.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT