Ако по време на теста в Норвегия имаше награда за внушителна осанка, то тя със сигурност щеше да отиде при Scania Touring. Автобусът, изцяло разработен от инженерите на квалитетната шведска марка и произвеждан в заводите на китайския производител Higer, наистина се отличава с уникален дизайн. На всичкото отгоре произходът му не може да бъде объркан и дори без да видиш емблемата му, ти става ясно, че е родом от Сьодертале
Ако по време на теста в Норвегия имаше награда за внушителна осанка, то тя със сигурност щеше да отиде при Scania Touring. Автобусът, изцяло разработен от инженерите на квалитетната шведска марка и произвеждан в заводите на китайския производител Higer, наистина се отличава с уникален дизайн. На всичкото отгоре произходът му не може да бъде объркан и дори без да видиш емблемата му, ти става ясно, че е родом от Сьодертале
Противно на очакванията най-дългият от тестваните автобуси се оказа и един от най-маневрените. Благодарение на третия управляем мост водачът не усеща, че управлява 13,7-метров автобус, дори да е по тесните норвежки пътища. Моделът е изключително лесен за шофиране, което се дължи и на улесненото боравене с автопилота и автоматизираната предавателна кутия Opticruise на Scаnia, като всичките им функции са изнесени на двете лостчета отляво и отдясно на кормилната колона. Арматурното табло, типично за Scania, е подредено и богато на информация. Няма какво много да се каже и за чудесния синхрон между двигателя XPI, 440 к.с. и 12-степенна автоматизирана предавателна кутия. Динамиката е прекрасна, а усещането е, че двигателят кораво понася натоварванията, където това е необходимо.
Разбира се, близо 14-те метра дължина и трите моста си имат своите предимства и недостатъци. Touring притежаваше завидна маневреност, но за сметка на това беше най-тежък от конкурентите. В същото време голямата дължина му дава и голяма пътниковместимост, а в съчетание с височината – и просторен външен багажник.
Що се отнася до салона, на вид интериорът също е тежък и внушителен. При внимателно вглеждане обаче могат да бъдат открити доста пластмасови елементи в него. От качеството на пластмасите и на изработката им зависи колко дълго интериорът ще остане уютен и привлекателен като при нов автобус. Ако трябва да се посочи нещо, по което Scania Touring отстъпваше леко на конкурентите, то това е с една идея по-твърдата возия. Това обаче също си има добрите страни, защото със сигурност говори за стабилност на пътя и здравина на окачването. ABS и ESP са стандарт при модела, казаха от Scania в Арендал. И обявиха, че следващата стъпка в развитието на Touring е 57-местен автобус на два моста. За предоставения за тест модел определиха цена около 235 000 евро. До момента от Scania Touring са продадени около 50 броя в Чехия, Германия, Гърция, Швеция, България…