Европейският съюз не успя да постигне компромис с колко да намали емисиите въглероден диоксид от автомобилите, тъй като страните със силна автомобилна промишленост и евродепутатите защитници на околната среда не стигнаха до компромис.
От месеци ЕС е разделен в мнението си колко точно да бъдат намалени въглеродните емисии от автомобилите. Германия, която е с най-големия автомобилен сектор в Европа, предупреди, че по-строгите ограничения ще навредят на сектора и ще доведат до закриване на работни места.
Представителите на Европейския парламент имаха няколко кръга разговори с представители на Европейската комисия, за да намерят обща позиция, като приключиха след 6 часа преговори. Европейската комисия първоначално предложи въглеродните емисии да бъдат намалени с 30% до 2030 година спрямо равнищата от 2021 година. Германия подкрепи този план, но заради настояванията на няколко други страни като Холандия и Франция целта беше повишена до 35%. Има също така и преходна цел за 2025 година – намаляване с 15%.
Евродепутатите гласуваха за намаляване на въглеродните емисии от автомобили с 40% през октомври, което предизвика остри реакции от автомобилния сектор. Целите за намаляване на емисиите от транспортния сектор, единственият сектор, в който вредните газове все още се увеличават, трябва да помогнат на ЕС да постигне целта си за намаляване като цяло на парниковите газове с 40% до 2030 година. Страните от ЕС отделно обмислят до каква степен автомобилните емисии трябва да бъдат намалени.
Осем страни от ЕС, включително Холандия и Швеция, са на мнение че намаляването на въглеродните емисии трябва да бъде с 40% за автомобилите и посочват, че има мнозинство от страни, желаещи целта да бъде над 35%. Дипломат от страна, която е за по-голямо намаляване на въглеродните емисии, посочи, че изглежда Австрия, която в момента председателства ЕС и преговаря от името на другите страни от ЕС, само чака съгласието на Германия.