232 км преход и специален етап с различни трасета и дължини за участниците от различните категории: според сайта на организаторите 152 км за ездачите на 2 колела, 275 за автомобилистите и едва 126 за камионите.
Не се сбъднаха очакванията за силно сражение между Лопрайс, № 601 и Мартин ван ден Бринк. На км. 95 чехът бе изостанал с повече от 3 минути от прекия си конкурент. Но както пилците се броят наесен, така и на финала начело бяха други. Още една етапна победа спечели шампионът Мацик, № 600 с време 2 ч 22:41. Сериозен успех и за съотборника му Кеес Коолен, № 603, който е днес остана на само 7 секунди от победителя. Литовецът Зала, № 605, е трети на подиума, на 02:27. Малко след него финишира и Мартин ден Бринк, който изпревари Лопрайс и запази втората си позиция във временното класиране.
Преди заключителния етап Мацик отново не отстъпи водачеството, следван от младия Ден Бринк и Лопарайс. Поради огромните закъснения и информационни проблеми на организаторите нямаме възможност да дадем времената на първите 10 в генералното класиране в тази категория. Няма информация какво се случи със Солтис. Според виртуалното временно класиране Мацик е с общо време 55 ч 02:04, следван от Мартин ден Бринк – 57 ч 27:05 и Лопрайс – 57 ч 32:45. Коолен е четвърти, следван от Зала, ван ден Бринк-баща, Де Гроот, Ван Лоон, Вратни и Сабате.
Изнервящо обстоятелство бе закъсняването с поне 1 час на старта, насрочен за мотоциклетистите за 7 часá местно време (6 часá у нас). Причината – ниската облачност, която пречеше на хеликоптерите, осигуряващи безопасността на конкурентите. Но здравите нерви са задължителни, особено за тези, които разчитат на този етап да си „разчистят сметките“ или поне пътя към по-високото стъпало. Всред тях се очертава да е Ал-Раджи, № 201, който е само на 02:27 от Латеган, №211, както и Ал-Атиа, № 200, на 03:35 от Екстрьом, № 226. Вероятно и Лопрайс, № 601 ще заложи на атаката за второ място, от което преди единадесетия етап го деляха 04:08. Който сбърка днес, едва не ще може да компенсира в заключителния етап.
При мотоциклетистите натискът от пилоти на Honda се засили: победител в етапа е Шарейна, № 68 с време 2 ч 12:02, който изпревари Бенавидес, № 77, КТМ с 33 секунди. Ван Беверен, № 42, Honda и съотборникът му Брабек, № 9, са трети и четвърти, на 00:57 и 03:48 от Шарейна. Следват Корнехо, № 11 с Hero на 06:02 и Сандерс, № 4, КТМ, на 07:31, които оформиха днешната шестица.
Преди финалния етап Сандерс води във временното класиране с точно 9 минути пред Шарейна. Ван Беверен е трети, на 15:50, четвърти е Бенавидес, на 22:16. Пети е Брабек, на 28:35, на 41:29 е съотборникът му Хоуес, № 10.
Днес Латеган загуби за втори път лидерството и няма шансове да си го върне, но вероятно ще успее да задържи второто място в генералното. Победи в етапа пилотът на Ford Екстрьом, № 226, а неговото време е 04 ч 19:27. Втори е Ал-Атиа, № 200, на 41 секунди от победителя и с 01:04 по-бърз от Ал Раджи, № 201, прекия съперник за титлата. Четвърти е Гътри, № 228, на 09:33, пети, на 10:23 е Латеган, следван от португалеца Ферейра, № 240, с Mini, на 11:36.
Настойчив и упорит, Ал Раджи използва опита си от дюните, за да се изкачи до първото място във временното класиране и с оглед на утрешното скоростно изпитание от едва 61 км шансовете Латеган да го изпревари са нищожни. Така вероятно Саудитска Арабия в петък ще приветства първия си шампион. Смятам, че и Ал-Атиа няма шанс да изпревари Екстрьом, който през последните дни е в подем – шведът е на 22:34 от победителя, докато Ал-Атиа е на 26:50. Следващите шестима са на разлики, които не дават надежди за съществени промени.