За разлика от други дисциплини в моторните спортове, градусът на напрежението в световния рали шампионат бе изключително висок до края на маратона от 13 състезания.
Поддържаха го няколко интриги: кой ще спечели последното рали – последно не само от тазгодишния шампионат, но и с участие на хибридни RC1 машини; кой екипаж ще спечели титлите при пилотите и навигаторите; кой ще надделее в битката между заводските отбори – Hyundai Shell Mobis WRT или Toyota Gazoo Racing WRT.
Трасето на едно от само двете асфалтови състезания през сезона отново се оказа коварно и за екипажи от миманса, и за част от световния елит. Състезанието започна зле за Hyundai – Микелсен, № 9, третият пилот на Hyundai, катастрофира още в петък, в първия от етапите след сервизната зона и трябваше да продължи по системата „Супер рали“.
Малшанс и за Нювил, № 11, който преди Япония бе на 25 точки пред съотборника си Танак – проблем с механиката, който го лиши от част от мощността, но така и не можа да бъде изяснен и отстранен до края на деня, го прати назад, на 15-а позиция, на 7:27,0 от лидера за деня. А той, шампионът от 2019-а Танак, № 8, убедително пилотираше своя Hyundai i20 N Rally1 Hybrid с № 8, следван отблизо единствено от Еванс, № 33 с Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid. По-назад бяха Фурмо, № 16 с Ford Puma Rally1 Hybrid, Катсута, № 8 и Ожие, № 17, и двамата с Toyota и втория пилот на Ford – Грегоар Мюнстер, № 13.
През втория ден Танак поддръжаше високо темпо и в края на деня преднината му пред Еванс стигна 38 секунди. Ожие се изкачи до трета позиция, на повече от минута и половина от Еванс, докато Нювил успя да стигне до седма позиция, но на повече от 4 минути и половина след шестия екипаж.
При запазване на подобно подреждане през третия ден Hyundai не само оставаше водач в надпреварата между производителите, но и увеличаваше аванса си пред Toyota. Лидерът От Танак обаче допусна грешка още в първия от петте неделни етапа, носещи допълнителни точки: на 1,1 км преди края му, той изпусна завой и след преобръщане през нос се озова извън трасето, захлупен след малко от автомобила на финландеца Ковалайнен.
Грешката на естонеца даде отговора на всички въпроси около челото. Качването с по 1 място нагоре оформи тройката на победителите: Еванс, Ожие и Фурмо пред Катсута, Мюнстер и Нювил. В Топ 10 завършиха още каращият с български флаг Грязин, № 21, Citroën C3 Rally2, Паяри, № 20, Toyota GR Yaris Rally2, Араи и Грийнсмит, и двамата с Skoda Fabia. Така отборът на Toyota изпревари в тринадесетото рали отбора на Hyundai с 3 точки (561 на 558). Нювил събра 242 точки и потвърди спечелването на титлата, а Еванс, със спечелените в Япония 25 точки (общо 210) излезе на второ място, с 10 пред Танак.
Така, след 5 вицешампионски титли (2013, 2016, 2017, 2018 и 2019 ), 36-годишният белгиец Тиери Нювил спечели короната с относително равномерно представяне през сезона.