• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Новото Iveco Daily

Новото Iveco Daily


18.06.2014
A A
BTP
Reading Time: 2 mins read
Новото Iveco Daily

© Filippo AlferoIveco New Daily test drive Saint Vincent-IvreaSaint Vincent-Ivrea, 15/05/2014

В средата на май Iveco представи новото Daily пред международното жури „Ван на годината“. 80% от частите на каросерията му са съвсем нови, максималният му товарен обем е нараснал почти до 20 куб. м, усиленото окачване е по-стабилно, кабината е станала значително по-комфортна, а безопасността е издигната на качествено ново равнище…

В средата на май Iveco представи новото Daily пред международното жури „Ван на годината“. 80% от частите на каросерията му са съвсем нови, максималният му товарен обем е нараснал почти до 20 куб. м, усиленото окачване е по-стабилно, кабината е станала значително по-комфортна, а безопасността е издигната на качествено ново равнище. Ние се възползвахме максимално от ексклузивното представяне на новия модел и го тествахме в продължение на няколкостотин километра из Северна Италия, за да стигнем до извода, че той страда от „раздвоение на личността“. Защо ли? Четете надолу!

Изисква се доста смелост, за да се решиш да подложиш на радикална промяна безспорния лидер в класа на големите ванове със задно предаване – Iveco Daily. В интерес на истината обаче такава промяна се налагаше от доста време, и то не защото Daily страдаше от упреци към чисто работните му характеристики, а просто защото конкуренцията напредна изключително много по отношение на комфорта, ергономия-
та и високите технологии.
Вниманието, което Iveco отделя на Daily, е наистина огромно – много по-голямо от това на типичните производители на леки автомобили, които някак си помежду другото продават и ванове. Ако се съди по концентрацията и енергията, която инженерите на Iveco демонстрираха по време на световната премиера на модела в Торино (и каквато винаги са демонстрирали), просто няма как техният модел да се задоволи с посредствено представяне, откъдето и да го погледнеш.
Фокусът върху модели като Daily се предопределя от няколко общоизвестни тенденции, най-важната от които е, че сухопътният транспорт е и ще продължава да бъде основа за икономическия растеж на Европа. Той генерира 5% от брутния вътрешен продукт на Стария континент, навъртайки по 1,734 млрд. тонкилометра годишно. 45,3% от товарните превози са сухопътни и се обслужват от автопарк от 33 980 000 товарни автомобила.
Фактът, че 70% от европейците живеят в градовете, имайки заслуга за над 80% от брутния вътрешен продукт и за 23% от емисиите СО2, обуславя все по-голямата нужда от ванове (62% от всички товарни автомобили) и нарасналия стремеж към ограничаване на разходите (цените на горивата и маслата са се увеличили с 46% от 2005 г. досега).
Ето защо основните цели при разработката на новото Daily са били да се ограничи въздействието върху пътния трафик (т.е. да се оптимизира активната безопасност и управляемостта), да се намалят вредните емисии и да се подобри рентабилността (чрез едновременно увеличаване на товарния обем и оптимизиране на разхода на гориво). Ето как може да се свърши всичко това от един истински специализиран производител като Iveco:
Конструкцията на новия модел е съвсем нова – с по-дълги междуосия, по-къс заден надвес, по-голям товарен обем (вече до 19,6 м3), по-нисък коефициент на въздушно съпротивление
(Сх = 0,30) и тотално променен интериор с подобрена ергономия. Редно е да се запитате: възможно ли е всичко това да се реализира, без да се правят компромиси с важни параметри като маневреността и управляемостта или пък с цената и производствената ефективност?
Да, възможно е, стига да е направено от майстори. Въпреки увеличените си размери новото Daily продължава да бъде най-маневреният ван в класа си с диаметър на завой само 11,9 м. Както доказаха тестовете във Вале д’Аоста, той се управлява по-лесно, по-интуитивно и по-безопасно. Най-после е увеличена и височината на челното стъкло (с 4 см), благодарение на което видимостта във вертикално направление е подобрена драстично.
Шофьорската седалка е разположена с 15 мм по-ниско, диаметърът на волана е намален с
20 мм, а кормилната колонка е наклонена с още 7°. В комбинация с новото предно окачване Quad-Tor (с двойни носачи и торсионни щанги) тези на пръв поглед дребни промени издигат комфорта при управление на качествено ново равнище.
В момента заводът на Iveco в Сузара може да се похвали с най-икономичното производство на лекотоварни автомобили в Европа, изразходвайки рекордно ниските 10 000 гигаджаула за изработката на един ван. Оборудването му включва нови, изцяло автоматизирани поточни линии за зареждане, манипулиране и заваряване, както и за контрол на използваните компоненти.
В резултат времето за производство на едно Daily е намалено с 2 часа. Ето защо въпреки огромната инвестиция в разработката му от цели 500 млн. евро крайните му клиентски цени ще останат непроменени спрямо досегашния модел (това сподели в интервю за ВАНОВЕ новият президент на Iveco – Лоренцо Систино, който доскоро оглавяваше Fiat Professional).
Задното окачване също е съвсем ново. Променената му геометрия има за цел да ограничи презавиването, характерно за вановете със задно предаване, а също и да подобри комфорта на возене. Едновременно с това е понижен прагът на товарене (с 55 мм), което улеснява товаро-
разтоварните дейности.
Полезният обем на базовата версия е увеличен до 10,8 м3 при запазване на същата дължина на каросерията. Високообемната модификация с 19,6 м3 се отличава с най-добрия товарен индекс на пазара – 0,68 (съотношението между товарната и общата дължина), а 7-тонният вариант продължава да бъде недостижим по отношение на максималната товароносимост (до 4,7 тона).
Задвижването е поверено на добре познатите 2,3- и 3-литрови турбодизелови двигатели с мощност до 205 к.с. и въртящ момент до 470 Н.м. Средният им разход на гориво е намален с 5,5% благодарение на редица мерки за ограничаване на вътрешните загуби от триене, подобряване на аеродинамиката, „интелигентно“ управление на алтернатора и др. Опцията EcoPack обещава до 14% икономии в градски условия на движение (според проведени измервания по цикъла NEDC).
Още по-икономичен е метановият двигател, който генерира 25% по-малко емисии СО2 и отсега отговаря на бъдещите еконорми Евро-6 (засега дизелите са Евро-5+ с готовност за преминаване към Евро-6 още от тази есен). В производствената гама на новия модел ще остане и изцяло електрическият вариант Daily Electric, който не отделя абсолютно никакви емисии на мястото на експлоатация.
Новото Daily има общо 200 базови версии и 8000 възможни комбинации от размери, задвижвания и нива на оборудване. Отличен пример в това отношение е изборът между 15 различни предавателни числа на главното предаване, които му гарантират максимално точно съответствие с конкретните условия на експлоатация.
Ще кажете: „Нищо ново под слънцето! Daily винаги е покривало изключително широка гама от приложения.“ Няма да сте далеч от истината, но и няма да сте съвсем прави. Защото новият модел се отличава с една характерна особеност, произтичаща от непрекъснатото му желание да расте – и на размери, и на приложения. Става дума за стратегическото отделяне на гамата на шаси-кабините от тази на закритите фургони.
Естествено, те продължават да се продават под едно и също име, но замисълът им вече е коренно различен. 7-тонните бордови версии и самосвалите си остават типични „черноработници“, изпълнени в духа на тежкотоварните модели на Iveco, докато по-малките 3,5-тонни ванове получават така необходимата доза комфорт, за която отворихме дума в началото.
Това „раздвоение на личността“ има за цел да помогне на Daily да запази предимството си в тежката категория, като в същото време заявява силни амбиции за „отхапване“ на голямо парче от „баницата“ в по-ниския клас, който досега като че ли беше преотстъпен по братски щедро на Fiat Ducato. Дали това е свързано с преливането на висши кадри от Fiat в Iveco, или с все по-дълбоко зейващата пропаст между двата гиганта CNHI (Case New Holland Industrial, част от който е и Iveco) и FCA (Fiat Chrysler Automobiles), тепърва предстои да разберем. Едно е сигурно: новото Daily е най-доброто, произвеждано от Iveco досега.

Новото Iveco Daily срещу най-добрия конкурент*

  Индекс Конкурент Новото Daily
Разход на гориво NEDC 7,4 л/100 км 7,4 л/100 км
Товароносимост Ван 10,8 м3 1318 кг 1410 кг
Ергономия Височина на товарене 675 мм 675 мм
Управляемост Управляемост по SAE 8,52 8,75
Маневреност Диаметър на завой 13,6 м 11,9 м
Мощност   190 к.с. 205 к.с.
Макс. тегло   5 т 7 т
Товарен обем Максимален 17 м3 19,6 м3

* По данни на Iveco


Други публикации от категорията

  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
От 2026 г. всички услуги на ИА „Автомобилна администрация“ стават електронни

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

20.05.2025
Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

20.05.2025
Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

20.05.2025
ЕС увеличава финансирането за защитени паркинги за камиони с 60 млн. евро

ЕС даде зелена светлина за намаляване на възрастта за шофьори на камиони

19.05.2025
Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

19.05.2025
В момента няма други публикации по темата.
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT