След ID. Buzz и Multivan, новата продуктова линия наTransporter допълва най-новата гама ванове на Volkswagen с нови модели панелен ван, комби, падащ борд и Caravelle.
Volkswagen Commercial Vehicles представя първите снимки на изцяло новия си Transporter. Всеки технически детайл и функция са подобрени в сравнение с предшественика му.
Новото поколение предлага повече пространство, повече полезен товар, повече капацитет за теглене, повече ефективност и повече съвършенство. Volkswagen Commercial Vehicles е запазила отличителния дизайн на Transporter, но също така го е трансформирала, за да е готов за новата ера. Седмото поколение на продуктовата линия на Transporter ще бъде пуснато в три варианта (комби, панелен ван и падащ борд), а също и като Caravelle за транспорт на пътници.
Най-съвременните турбодизелови, plug-in хибридни и електрически системи задвижват превозните средства. Задвижването на всички колела се предлага като опция. С новия Transporter и Caravelle, емблематичният ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, универсалният Multivan и новата California, базирана на Multivan, Volkswagen Commercial Vehicles има идеалния ван за всеки клиент.
Моделната гама: Volkswagen Commercial Vehicles предлага новия Transporter като панелен ван (товарно отделение за превоз на стоки), панелен ван Plus (товарно отделение с втори ред седалки за комбиниран превоз на товари и пътници), Kombi (за превоз на пътници) и като вариант с двойна кабина (платформена каросерия с дълго междуосие). Версиите Комби и панелен ван се предлагат като опция с висок покрив и удължено междуосие.
Със своите девет места, по-ексклузивният Caravelle е разработен за превоз на пътници – идеален за шатъл, с голям капацитет. Volkswagen Commercial Vehicles ще предлага Caravelle като базова версия, със средна спецификация на оборудване Life или като най-добрата версия Style. Caravelle се предлага и с удължено междуосие. Друга версия, PanAmericana, се отличава със своя здрав дизайн за всякакви терени и изключителни детайли при оборудването, този Bulli ще се предлага базиран на Transporter и Caravelle.
Нова гама задвижвания: Volkswagen Commercial Vehicles значително разширява своята гама от задвижващи системи с появата на новите версии на Transporter и Caravelle. В допълнение към най-новите турбодизелови двигатели (TDI), и двата модела ще се предлагат както с plug-in хибридно задвижване, така и с изцяло електрическо задвижване. Предварителните продажби вече са в ход с три различни опции за мощност на двигателя TDI: 81 кВт (110 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.). Новоразработеното plug-in хибридно задвижване (eHybrid) със системна мощност от 171 кВт (232 к.с.) също вече може да бъде поръчано. Скоро ще последват три електрически задвижвания с мощност от 100 кВт (136 к.с), 160 кВт (218 к.с) и 210 кВт (286 к.с.) и нетен капацитет на батерията от 64 кВтч. Освен това ще има електрическа версия с намалена мощност и по-малка батерия за градски транспорт.
Моделите TDI и eHybrid се предлагат с предно задвижване. Системата за задвижване на всички колела 4MOTION се предлага като опция за версиите TDI от 110 кВт. Изцяло електрическите модели имат задвижване на задните колела; тук също е планирана версия със задвижване на всички колела за по-късна дата. 125 кВт TDI е стандартно оборудван с осемстепенна автоматична скоростна кутия; тази скоростна кутия се предлага и като опция за 110 кВт TDI. Автоматичната скоростна кутия е задължителна за plug-in хибридите и електрическите модели.
Transporter в детайли
Характерно усещане за Bulli: Вратата на водача сее отваря към новия свят на вана на Volkswagen. Седмото поколение вече не се стартира с ключ, а чрез бутона за стартиране, намиращ се до 12-инчовия дигитален инструментален панел и 13-инчовия дисплей на информационно-развлекателната система. Стандартният мултифункционален волан е оборудван с ясно подредени бутони. Силата на звука на информационно-развлекателната система се регулира с помощта на волана или с класически въртящ се бутон. Лостът на ръчната спирачка е заменен от превключвател, разположен в центъра на арматурното табло.
Друга новост: спестяващи място селектор за избор на скоростите, намиращ се на кормилната колона при автоматичните версии. Това позволява още по-добър достъп до товарното или пътническото отделение. Големите поставки за чаши в централната конзола, която е преместена напред (в зависимост от оборудването), както и допълнителните поставки за чаши и практичните отделения за вещи в горната част на таблото улесняват ежедневната работа. Отличителна черта на вановете Bulli: високият и изчистен панел, високата позиция на седалката и ергономичното разположение на всички уреди за управление.
Перфектна използваемост: Новият Transporter е дълъг 5050 мм (допълнителни 146 мм в сравнение с T6.1). Междуосието му е удължено с 97 мм до 3100 мм; междуосие, удължено с 400 мм, също ще се предлага като опция (с обща дължина: 5450 мм). При 2032 мм, външната ширина на Transporter е нараснала със 128 мм в сравнение с предшествениците му (без външните огледала). Максималната ширина между калниците е увеличена със 148 мм до 1392 мм. Това улеснява транспорта на европалети. Дължината на товарното отделение на пода на Transporter с нормално междуосие е 2602 мм – това съответства на допълнителни 61 мм. При удълженото междуосие, дължината на товарното отделение нараства до 3002 мм. Благодарение на увеличената дължина, широчина и междуосие, Volkswagen Commercial Vehicles е успяла значително да увеличи товароносимостта на новия Transporter. Най-големият товарен обем на версиите с нормално междуосие вече е 5,8 м3. Версиите с дълго междуосие и висок покрив ще побират до 9,0 м3. Transporter може да бъде оборудван с до шест места в купето и с различни прегради.
Оптимално енергоснабдяване: Електрическото оборудване се захранва с помощта на различни интерфейси, включително USB-A, USB-C и 12 V контакти. Като допълнително оборудване се предлагат контакти за 230 V устройства. При дизеловите версии контактът 230 V винаги се намира на рамката на седалката на водача. Transporter с електрическо задвижване ще има опционално и две допълнителни гнезда в зоната около D-колоните. Общата мощност на системата с 230 V е до 2300 вата. Това означава, че има подходящ източник на захранване за всяко електрическо устройство – от лаптоп до циркулярен трион.
Увеличен полезен товар и капацитет за теглене: Въпреки размера си, новият Transporter с височина под 2,0 метра (нормален покрив) се вписва във всички конвенционални многоетажни паркинги. С диаметър на завой от само 11,8 метра (нормално междуосие), той също прави тесни завои без усилия при маневрирането. Освен това Volkswagen Commercial Vehicles гарантира, че този автомобилен инструмент за професионалисти може да издържи и теглото на обема, който може да транспортира: максималният полезен товар е до 1,33 тона. И ако това не е достатъчно, новото поколение Transporter може да тегли ремаркета с тегло до 2,8 тона, в зависимост от варианта (при предшественика: до 2,5 тона).
Подобрено стандартно оборудване: Volkswagen Commercial Vehicles разширява стандартния пакет оборудване за своите нови модели Transporter в сравнение с предшествениците му. Винаги на борда отсега нататък ще има: LED фарове, LED задни светлини, електронна ръчна спирачка с функция Auto Hold, 12-инчови дигитални инструменти (Digital Cockpit), информационно-развлекателна система (включително DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, онлайн услуги и 13-инчов сензорен екран), мултифункционален волан, система за безключов старт, сензор за дъжд, Lane Assist, автономно аварийно спиране и динамичен дисплей за пътните знаци. Панелният фургон вече е стандартно оборудван и с преграда. Комбито, оборудвано с прозорци отзад, се характеризира с три индивидуални седалки на втория ред седалки и с аудио система с шест, вместо четири високоговорителя.
Caravelle в детайли
Девет места като стандарт: Caravelle е идеалният избор за такси с голям капацитет или шатъл автобус. Базовата версия вече предлага подвижна триместна пейка на третия ред като стандарт, което дава общо девет места. В сравнение с версиите на Transporter, Caravelle разполага с изискано покритие на седалките, странични въздушни възглавници и завеси в кабината, плюс аудио система с десет високоговорителя. Средното ниво на оборудване Life е подобрено с елементи като брони, корпуси на външните огледала и дръжки на вратите, боядисани в цвета на автомобила, климатична система, подлакътници за седалката на водача, регулируема на височина предна пътническа седалка с регулиране на лумбалната опора и подходящи подлакътници на седалката на водача, уникални декоративни лайстни, три допълнителни USB порта в купето, и 16-цолови лети джанти.
Визуално отличаваща се водеща версия: Caravelle Style може да бъде разпознат отвън по отличителната си предна част с тъмна контрастираща лента, която включва интегрирана хромирана лента. Хромираната облицовка е продължена към LED матричните фарове – оборудвани стандартно – които също поддържат функция за осветяване на завой и осветяване при лошо време. В сравнение с версията Life, другите характеристики на Caravelle Style включват LED задни светлини с персонализиран светлинен наддпис, затъмнено стъкло отзад и 17-инчови алуминиеви джанти. Стандартно също така е: системата за безключово заключване и стартиране Keyless Access, електрическите сгъваеми външни огледала, двуцветните седалки от изкуствена кожа, отличителни приложения в интериора, мултифункционалният кожен волан, голямата централна конзола с поставки за чаши, тризоновият автоматичен климатик с допълнителен панел за управление отзад (в тавана) и сенниците на втория ред седалки. Caravelle може да бъде допълнително усъвършенстван с детайли като голям панорамен покрив и озвучителна система Harman Kardon с 14 високоговорителя (включително субуфер).
PanAmericana в детайли
За особено тежки задачи: Четвъртото поколение на Transporter се предлага с пакет оборудване PanAmericana от 2001 г. нататък. С петото поколение PanAmericana се превръща в независима, ексклузивна версия на модела, култова класика. Беше ясно, че Volkswagen Commercial Vehicles ще предложи и седмо поколение на продуктовата линия – което сега се показва за първи път – като PanAmericana. Тя ще се предлага, както с моделите ванове, така и като Caravelle. Отвън новият PanAmericana се разпознава със своите здрави протектори за всякакви терени на страничните прагове и калниците, зърнестите брони, предназначени за тежки условия, и боядисаната решетка на радиатора. Обвивките с фолио защитават капака на багажника или задните крила на вратите в долната им част.
Отвътре ванът приветства водача и пътниците с осветени инкрустации от неръждаема стомана на стъпалата, с черни апликации с изпъкнал гланц в арматурния панел, и с хромирани вътрешни дръжки на вратите. Другите отличителни характеристики включват ексклузивни тъкани на седалките с надпис PanAmericana, вградени в облегалките, както и съгласувани по цвят контрастни шевове. Caravelle PanAmericana е оборудван стандартно с нови 19-инчови алуминиеви джанти Indianapolis (в черно с диамантено покритие), които също се предлагат като опция за PanAmericana Transporter. Опционалното задвижване на четирите колела 4MOTION идеално допълва характера и диапазона от приложения на двете версии на PanAmericana.