Първият специализиран завод на Ford за електрически превозни средства в Германия – Ford Cologne Electric Vehicle Center – вече произвежда първите от новото поколение електрически автомобили. Новият изцяло електрически Ford Explorer, първият автомобил от поточната линия, е на път към клиентите в региона.
Вторият електрически автомобил, нов спортен кросоувър, ще бъде разкрит скоро, а производството му в Кьолн ще започне по-късно тази година
Ford започна масовото производство в първия си специализиран завод за електрически автомобили (EV) в Европа след инвестиция от 2 млрд. долара, която превърна историческия завод във “фабрика на бъдещето”.
Новият изцяло електрически Ford Explorer е първият автомобил, който слиза от поточната линия на Центъра за електрически превозни средства на Ford в Кьолн – важна стъпка по пътя към производството на ново поколение първокласни електрически автомобили за региона. Скоро ще бъде разкрит втори електрически автомобил – нов спортен кросоувър, чието производство в Кьолн ще започне по-късно тази година.
Новият изцяло електрически Explorer съчетава немско инженерство, американско поведение и високо стандартно оборудване, което включва електрическо задвижване за постигане на нулеви емисии по време на движение – и повече от 600 км пробег с едно зареждане. 1
„Да станем свидетели на трансформацията на завода в Кьолн, основан от Ford през 1930 г., в най-модерния център за производство на електромобили, е изключително впечатляващо. Началото на масовото производство на новия изцяло електрически Explorer отбелязва началото на нова ера за Ford в Европа,“ заяви Мартин Сандър, генерален мениджър на Ford Model e Europe.
Заводът на бъдещето
Центърът за електрически превозни средства в Кьолн, Германия, е оборудван с най-съвременния изкуствен интелект и стотици роботи, които ще доставят ново поколение висококачествени електрически автомобили в региона. „Дигиталният брат“ на завода следи и подобрява всяка задача за осигуряването на невиждани досега стандарти за качество.
Заводът се поддържа от самообучаващи се машини и повече от 600 нови робота, които изпълняват задачи по заваряване, рязане, боядисване и сглобяване в сложен баланс, за да се гарантират прецизност, ефективност и качество.
Автоматично управляеми превозни средства транспортират материали и готови части до работните станции в бояджийния цех. Тези безпилотни транспортни системи се движат по предварително определени маршрути, базирани на подови маркировки или лазерна навигация, а препятствията се откриват с помощта на вградени сензори.
Като част от производствения процес Ford е разработил специално съоръжение само за антикорозионна защита, в което каросерията преминава през серия от вани и завърта корпуса, за да се гарантира, че покритието е нанесено гладко и равномерно.
Базирана на изкуствен интелект прецизна измервателна система със сензор от фотонни кристални влакна проверява всички критични точки на закрепване. Внимателно подбрани роботи избират необходимите части, преместват големи листове метал в щамповъчните машини и заваряват долната част на каросерията.
По цялата верига непрекъснато се събират и съобщават данни, за да се гарантира, че всички детайли са верни и процесите се подобряват. Превозните средства се проверяват на случаен принцип с камери и скенери в актуализиран измервателен център.
Нов контролен център следи целия процес на сглобяване в реално време – до количеството на всяка част и гайка на всяко работно място. „Дигиталният близнак“ на завода се показва чрез огромен сензорен екран, съдържащ всички работни места, с информация за инструментите, доставката на материали, безопасността на труда и др. С малки сензорни екрани служителите на линията предоставят допълнителна информация за състоянието на работното си място.
„Наблюдавайки всяка стъпка, от момента на сглобяването до момента, в който автмобилът е на път, Ford ще постигне безпрецедентни нива на качество за нашите клиенти“, сподели Рене Волф, управляващ директор, производство, Ford-Werke.
По-устойчиво производство
Центърът за електромобили в Кьолн е не само футуристичен, но и по-устойчив. Това е един от най-ефективните заводи на Ford за сглобяване на автомобили в световен мащаб, постигнато благодарение на значително намалени емисии.
Ford работи за реализиране на въглеродна неутралност за Центъра за електрически превозни средства в Кьолн. След като производството вече е в ход, данните за емисиите на парникови газове (GHG) ще бъдат наблюдавани и записвани в съответствие с най-новите международни стандарти. В стремежа си за постигане на въглеродна неутралност, Ford непрекъснато ще подобрява въглеродната ефективност и ще намалява емисиите на парникови газове до минимално ниво.
В допълнение към мерките за намаляване на емисиите, използването на вода и потреблението на енергия, цялото електричество и природен газ, необходими за работата на завода, са 100 % сертифицирани възобновяеми източници на електричество и биометан. Ford Motor Company се стреми да постигне въглеродна неутралност в европейския си производствен отпечатък от съоръжения, логистика и преки доставчици до 2035 г.