• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Лъчезар Стоилов: В DISCORDIA се стремим нашите водачи винаги да получават най-добрите работни условия

Лъчезар Стоилов: В DISCORDIA се стремим нашите водачи винаги да получават най-добрите работни условия


11.09.2023
A A
BTP
Reading Time: 1 min read
Лъчезар Стоилов: В DISCORDIA се стремим нашите водачи винаги да получават най-добрите работни условия

За никого в транспортния бранш не е тайна недостигът на професионални водачи. И все пак за DISCORDIA работят почти 2000 водачи и броят им продължава да се увеличава. Какво предлага компанията на водачите си, как успява да ги задържи? По тези и други въпроси разговаряме с Лъчезар Стоилов.

Лъчезар Стоилов е мениджър отдел „Управление на водачи“. Работи в DISCORDIA от 13 години, като преди това е заемал позиции като флотен мениджър и супервайзър на екип на флотни мениджъри. В момента управлява 46 човека, разпределени в няколко екипа – „Управление на водачи“, „Набиране на водачи“ и „Подпомагане на водачи“.

– Лъчезар, какво е да си професионален шофьор в DISCORDIA?

– Да си шофьор като цяло е голяма отговорност, тъй като това е една от най-тежките и рисковани професии. Носиш отговорност както за своя, така и за живота на околните. Професията също така е свързана с много лишения и компромиси. Но да си шофьор в DISCORDIA e и гордост, тъй като работиш в най-голямата българска транспортна компания, която вече разполага с почти 2000 шофьори и с най-младата флота от над 1500 камиона в България. Компания, която винаги е лидер във възнагражденията на водачите и в условията, които гарантира.

– Защо, ако съм професионален водач, да избера DISCORDIA?

– DISCORDIA е най-голямата българска транспортна компания, която е лидер на Балканите и в Европа и се разпознава от всички водачи. Почти невъзможно е да си международен шофьор и да нямаш поне 2 – 3 познати и приятели, които работят при нас. Най-голяма част от назначенията ни идват точно от препоръките на нашите водачи, които ни припознават като открит и коректен работодател. Винаги сме се стремили нашите водачи да получават най-добрите работни условия, и то не само финансови. Разбира се, шофьорите знаят, че за да гарантираме високите възнаграждения,изискваме от тях повече, отколкото на другите места. Точно тези допълнителни усилия, които те полагат, ни дават възможността да бъдем лидери и да предлагаме винаги най-доброто за тях. Основното ни конкурентно предимство пред всички останали фирми, което е и стимул за допълнителен бонус към възнаграждението, е разходната ни норма. Това мотивира шофьорите ни да полагат малко повече усилия и над 80% от тях се справят отлично и постигат високи резултати. Останалите 20%, които не успяват по различни причини, пък получават едва 4 – 5 евро на ден по-малко.

– Вашата компания е с най-голям ръст на служителите сред 100-те най-големи работодатели в страната. Как успявате да привличате, мотивирате и задържате такъв голям брой водачи, имайки предвид недостига на пазара?

– Всъщност ръстът на компанията като брой служители е най-голям именно при международните ни водачи. За 2022 година сме нараснали с над 400 шофьори. От една страна, този ръст се дължи на високата ни активност и събития, които правим за набирането на водачи. Опитваме се да бъдем максимално близо до всички кандидати, като правим обиколки из цяла България под формата на Roadshow и лични срещи, чрез които заинтересованите могат да получат информацията от първо лице, а за местата, които не можем да посетим, прилагаме максимална гъвкавост и правим дори онлайн интервюта.

От друга страна, се опитваме да подаваме ръка на хората без опит. При нас те могат да получат обучение и да развият професионални умения, без да се налага да бъдат обвързани с дълги договори за работа с неустойки. Предстои стартирането и на Академия за водачи, където ще се опитаме да подсигурим още по-добро обучение и да откликнем на всички желаещи, които към момента не успяваме да наемем. Все пак трябва да се вземе предвид и сериозният глад за кадри (в глобален пазар се говори за недостиг от 200 – 300 хиляди души) и няма как да разчитаме само на вход на готови шофьори. Полагаме усилия и в задържането на водачите, а това става чрез гъвкави политики на управление и показване на уважение към тях. Гъвкавостта е под формата на избор на дестинации за пътуване, различни периоди на ангажираност на пътя и ползване на почивки между курсовете. В променящата се среда се опитваме да отговаряме на динамиката и да предлагаме повече от нашите конкуренти, например имаме шофьори, които работят половин година на „прави курсове“, а през другата част от годината на „вътрешно“, като дори продължителността на работа и почивка са предварително договорени, така че и двете страни да са удовлетворени.

Уважението към нашите водачи е ключово в DISCORDIA, затова в момента разработваме програма за включването им в акционерната структура на компанията, която ще е факт до края на годината и ще ни отличи като единствената транспотно-логистична компания, която ще даде възможност водач да стане акционер в нея. Скоро тази програма беше разширена и за служителите ни в офисите извън ръководните позиции.

Често правим анкети и допитвания към нашите водачи и събираме обратна връзка от нашата работа и отношение, като това е една от зоните, в които отчитаме сериозно подобрение.

– Какво е чувството да управляваш близо 2000 водачи и къде e ключът за успеха ви?

– Отговорност. Това са 2000 човека, които разчитат на нас да им осигурим работа и безпроблемно прибиране при семействата им. За да се случва това по най-добрия начин, ние имаме екип от 26 мениджъри, които са на линия да съдействат и да решават проблемите им. Имаме изграден и вътрешен център за обслужване на шофьори, чрез който шофьорите имат постоянна връзка с нас и решаваме бързо почти всяко тяхно запитване. Знаем, че работата на международния водач е изключително трудна и напрегната и ние правим всичко възможно да я улесняваме. Ето няколко примера как този център ежедневно им съдейства – с едно обаждане може да бъде платена винетна такса за дадена държава, да бъде подаден паркинг за почивка или координати на бензиностанция, където да зареди, да се издаде резервация за ферибот и дори се направи консултация по технически въпрос. Нашата цел е да оставим водачите да се концентрират върху основната си работа – безопасно шофиране, укрепване на товарите, а за всички допълнителни дейности или казуси да бъдат подпомогнати от нашия кол център.

– Една от целите на DISCORDIA е да се утвърди като технологичен лидер не само на българския, но и на международния пазар. С какви технологични новости при шофьорите може да се похвалите?

– Да, така е. DISCORDIA вече стартира интеграцията на няколко иновативни технологични решения, с които ще оптимизира до голяма степен бизнес процесите си и ще подобри работатана служителите си. Една от иновациите е внедряването на fintech решението PayHawk за управление на фирмените разходи, като ние сме първата транспортно-логистична компания в България, която преминава към използването му не само за административния ни персонал, но и за всички наши професионални водачи. С това нововъведение ние предлагаме на своите шофьори бърз и удобен начин за дигитализиране и оптимизиране на служебните разходи, като улесняваме ежедневието им и се ангажираме с подобряване на работната среда.

Стартирахме поетапното раздаване на фирмени дебитни карти на всички наши водачи, чрез които те могат да правят разплащания за всички свои служебни разходи. Така им гарантираме преводи на служебни аванси по всяко време на денонощието, а от друга страна, спестяваме всичките банкови такси, които и без това се увеличиха значително през последните години. Най-голямата полза за водачите е, че с използването на мобилното приложение на PayНawk вече няма нужда от стандартното описване за служебните разходи за командировка. Всичко се случва дигитално през снимка на мобилния телефон и премахва грешките от човешкия фактор при обработването на бележките.

– Автопаркът ви наброява вече над 1500 камиона, има ли привилегии, от които шофьорите ви може да се ползват, качвайки се на камион на DISCORDIA?

– Всички водачи припознават DISCORDIA като компанията у нас с новите камиони. Средната възраст на автопарка ни е малко над 1,5 години. Всеки водач знае, че при нас винаги ще кара най-модерната и най-сигурната техника, която се предлага. Можем да се похвалим, че вече във флотата си имаме над 100 камиона с паркинг охладители, които спомагат за още по-добри условия на работа за нашите водачи. Нещо важно, което искам да спомена, е, че всеки камион, тръгвайки на път от паркинга на DISCORDIA, e добре почистен и освежен, след като е минал и задължителната техническа проверка. Едно е сигурно – в следващите години ще продължим да подобряваме условията за своите шофьори и те ще получават най-добрите условия на работа в бранша.


Други публикации от категорията

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025

EUROSPEED с нов Главен Директор „Корпоративна Политика “

09.07.2025

MAN eTGX доказва качествата си в транспорта на Behrens Group

08.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

12.06.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

18.06.2025
Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

18.06.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
BERGER и Schmitz Cargobull представят новото поколение полуремаркета Evolution

BERGER и Schmitz Cargobull представят новото поколение полуремаркета Evolution

12.06.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT