• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Как и къде се тестват камионите Mercedes-Benz

Как и къде се тестват камионите Mercedes-Benz


28.03.2024
A A
Лъчезар Апостолов
Reading Time: 1 min read
Как и къде се тестват камионите Mercedes-Benz

Немският град Вьорт ам Рейн е не само домът на най-големия завод за производство на камиони на Mercedes-Benz Trucks, но и на центъра за развитие и тестване на компанията – Entwicklungs- und Versuchszentrum (EVZ). Изграденият тук EVZ дава възможност тестовете на тежки камиони да се концентрират на едно място. Тестовият център разполага с общо шест иновативни закрити тестови стенда и разположена в съседство писта.

Daimler Truck даде възможност на членовете на Международното жури Камион на годината, сред които и редактор от списание КАМИОНИ,  да надникнат в тестовия център Вьорт ам Рейн и да видят кака работи той и на какви изпитания се подлагат камионите Mercedes-Benz преди да влязат в серийно производство и да поемат към клиентите. А в центъра, съвсем логично, вече работят нови съоръжения, насочени към тестване на поведението на батериите и компонентите на електрическите тежки камиони с тривърхата звезда на предната решетка.

В EVZ изпитания се превят ежедневно, независимо от типа задвижване на превозните средства. Домакините подчертаха, обаче, че дейностите все повече се съсредоточават върху специализацията в тестови процедури, свързани с акумулаторни и базирани на водородни клетки системи за задвижвания за камиони. Така, че в момента фокусът пада върху електрическия Mercedes Benz eActros 600, който се подготвя и върви бързо към серийно производство.

Multi Piston Bench

Едно от най-атрактивните съоръжения в EVZ във Вьорт е стендът Multi Piston Bench. Това е нова разработка, която вероятно е уникална в света, подчертават от Daimler. Мултибуталният или мултиколонният стенд служи за анализи на вибрациите в превозните средства по време на движение по отношение на комфорта и безопасността на водача.

Multi Piston Bench извършва симулации на вибрациите, причинени от различни пътни настилки при различни скорости на движение. За целта се използва както, въведена в системата, колекция от предварително записани, отчетени с датчици, вибрации при реално движение на камион, така и генерирани компютърно от системата симулации.

Симулациите варират от маршрути по магистрали, селски пътища и пътища с дупки до маршрути, състоящи се изцяло от лоши пътища. Генерирането на вибрации в автомобила се постига във вертикална и надлъжна посока чрез възбуждащи сигнали с определена амплитуда и честота.

Независимо от варианта на задвижване на превозното средство, поведението на вибрациите и ускорението на отделните компоненти и възли в автомобила може да бъде изследвано и оценено. А поведението на шасито и частите на камиона и ефектът му върху комфорта при пътуване се измерва и оценява при различни честоти на възбуждане. В зависимост от обхвата, изследването на вибрациите и резонансното поведение на едно превозно средство или отделни възли може да отнеме между 8 и 14 дни.

Горещо и студено

Друга инсталация в центъра е една от най-мощните камери за климатични тестове в Европа, в могат да се извършват изпитания при изключително ниски и при изключително високи температури. Общото между камерата и Multi Piston Bench е, че двете тестови съоръжения са проектирани от самото начало с мисъл за камиони с алтернативни задвижвания като Mercedes-Benz eActros 600.

Камерата за климатични изпитвания е проектирана от самото начало за използване и с електрически и водородни превозни средства. За разлика от реалните тестовете, например във Финландия или Испания, камерата за климатични дава възможност за гъвкаво възпроизвеждане на симулираните климатични условия през цялата година.

Климатичната тестова камера работи в температурен диапазон от – 40 °C до +70 °C. В допълнение към температурния контрол има и контрол на влажността, който позволява да се задават различни нива на влажност – до 100 процента. Коефициентът на промяна на температурата е 1 Келвин или един градус по Целзий на минута, а желаните стойности могат да бъдат зададени с висока степен на точност. Това означава, че всички технически иновации, както и механичните и електрическите системи, комфортът – например климатизацията на кабината, могат да бъдат тествани при климатични условия, вариращи от арктически до субтропични.

В камерата за климатични изпитвания има място за два влекача с полуремаркета. В камерата се прави обширен набор от тестове за това как различните системи се държат при променящи се температура и влажност. Това е важен компонент за поведението на превозните средства с ДВГ при студен старт. При електрическите камиони, пък климатичните фактори оказват влияние върху поведението, управлението  и зареждането на батерията.

Тестове в реални условия

Резултатите от изпитанията при лабораторни условия, получени в съоръженията във Вьорт, се сравняват непрекъснато с резултатите от тестове по пътищата на цяла Европа. Изпитанията с продължителност по няколко седмици, обикновено протичат при екстремни реални условия. Тук влизат в действие фактори като пътна настилка, която е замръзнали от студа или е омекнала от горещината, ефектът от слънчевата светлина и радиация, вятърът – фактори, които не могат да бъдат възпроизведени в лабораторни условия на изпитване. Тези тестове през зимата включват пътища в Рованиеми – на Полярния кръг във Финландия. Сиера Невада в Андалусия, Южна Испания е регионът за летни изпитания.

Mercedes-Benz Trucks приключи летните изпитания в реални условия на eActros 600 още през миналото лято. Тестът продължи 5 седмици.

През март 2024 г. във Финландия Mercedes-Benz Trucks приключи последните зимни изпитания на Mercedes-Benz eActros 600 преди началото на серийното му производство в края на 2024 г.

По време на посещението в тестовия център във Вьорт ам Рейн от Mercedes-Benz Trucks представиха и разработената си вече програма за пътни журналистически тестове на електрически камиони. Заради сериозното влияние на пътните и климатичните условия и на стила на шофиране върху представянето на батерийните превозни средства в Mercedes-Benz Trucks са разработили специално устройство, което се присъединява към системата на всеки тестван камион и снема данните от теста, отчитайки реалните условия в момента на теста.

Лъчезар АПОСТОЛОВ
Вьорт ам Рейн-София

Повече – в априлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.


Други публикации от категорията

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

12.06.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

18.06.2025
Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

18.06.2025
Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

04.07.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT