Mercedes-Benz Vans систематично електрифицира всички свои моделни серии. Изцяло новият eSprinter впечатлява с ефективност, пробег и товароносимост. Той ще бъде наистина космополитен – ще бъде произвеждан в Северна Америка и Европа с амбициите да бъде „водещ в електрическите задвижвания“ на около 60 пазара в бъдеще време.
Изцяло новият eSprinter идва с множество технически иновации и е базиран на нова концепция, състояща се от три модула. Модулната система позволява възможно най-голяма свобода при разработването и проектирането на различни модификации и надстройки, познати от конвенционално задвижвания Sprinter.
Предният модул е еднакво проектирана предна секция, която включва всички високоволтови компоненти и може да се използва във всички варианти на автомобила, независимо от междуосието и размера на батерията му. Модулът за вградената високоволтова батерия е разположен в долната част на автомобила, за да се спести място. Разположението на батерията между осите, в съчеатние със здравия корпус на батерията, води до нисък център на тежестта, което има положително влияние върху управлението и повишава безопасността при шофиране. Третият стълб на модулния дизайн е задният модул с електрически задвижвания заден мост. Следвайки принципната стратегия за общи части, тази комбинация се използва във всички варианти на изцяло новия eSprinter. Компактният и мощен електрически двигател също е интегриран в задния модул.
Mercedes-Benz е инвестирал около 350 милиона евро в изцяло новия eSprinter. Около 50 милиона евро ще бъдат инвестирани във всеки от трите завода в Чарлстън, Дюселдорф и Лудвигсфелде за адаптиране на производството им. Модулната концепция на изцяло новия eSprinter позволява максимални синергии в производството и следователно съответните мащабни икономии.
Матиас Гайзен, ръководител на Mercedes-Benz Vans, е убеден: „Новият Mercedes-Benz eSprinter последователно следва нашата стратегия – да бъдем лидер в електрическата мобилност с най-желаните ванове, като същевременно постигаме печеливш растеж в световен мащаб.“
Електрическо задвижване
Основните компоненти на електрическото задвижване в новия eSprinter се отличават с две нови разработки: ефективния двигател и усъвършенстваната електрическа задна ос. И двете се използват за първи път в батерийно-електрически ван от Mercedes-Benz.
Синхронният двигател с постоянен магнит (PSM), който тежи около 130 килограма, се характеризира с висока ефективност и оптимизирано термично управление. Моторът се предлага в нива на мощност от 100 или 150 киловата пикова мощност, и осигурява въртящ момент до 400 Нм. За клиентите комбинацията от ефективния двигател и усъвършенстваната електрическа задна ос носи предимства по отношение на конверсиите и решенията за каросерията, дължините на превозните средства (A2 и A3), максималното брутно тегло на превозното средство (до 4,25 тона), както и способността за теглене на ремаркета до 2 тона.
Подпомагане на водача
Новият eSprinter подпомага водача по множество начини. Това се дължи на най-новите автомобилна технологии, в комбинация с облачно базираните услуги на дигиталната екосистема Mercedes me. Най-новата версия на Mercedes‑Benz User Experience (MBUX) от пътническите автомобили на Mercedes-Benz вече се предлага и за новия eSprinter. Функции като асистента за гласово управление „Hey Mercedes“, вече са достъпни за клиентите на вановете, в добавка с множество опции за персонализиране.
Интелигентни системи за безопасност и за помощ
Стандартният активен асистент за спиране е само една от многото предлагани асистиращи системи. Активният спирачен асистент може да осигури и помощ в спешни случаи. Други функции са Blind Spot Assist и ATTENTION ASSIST. Допълнителен интериорен акцент е опционалното дигитално огледало за обратно виждане, което предлага на водача безпрепятствен изглед отзад и предимство при движение на заден ход. С тази опция конвенционалното огледало за обратно виждане, монтирано на предното стъкло, служи и като дигитално огледало за обратно виждане, предаващо изображение от камера с висок динамичен обхват, която е инсталирана във външния заден край на покрива. Огледалото е оборудвано със сензори за светлина отпред и отзад, и автоматично настройва яркостта на дисплея спрямо условията на околната среда.
Различни функции за повишена ефективност
Високите технологии обхващат не само за системите за безопасност. Три различни режима на задвижване позволяват персонализиране на производителността и на консумацията на енергия на новия eSprinter. „Комфорт“ осигурява пълната комбинация от производителност и въртящ момент. „Икономичен“ режим ограничава мощността на двигателя за по-голяма ефективност, а „Максимален пробег“ допълнително намалява мощността на двигателя заедно с ограничаване на използването на функции като климатичен контрол, за да оптимизира пробега на максимум. Регенеративното спиране, с което се преобразува кинетичната енергия в електрическа, също помага за максимален пробег.
Има четири ръчно управлявани нива на рекуперация, от които може да се избира (D-, D, D+, D++), но водачът може и да превключи на автоматичен режим „D Auto“. Предимството на автоматичната функция „D Auto“ е, че автомобилът автоматично определя степента на възстановяване на енергията въз основа на пътната ситуация. Системата автоматично регулира степента на рекуперация, за да осигури оптимизирана рекуперация. ECO Assist на арматурното табло показва на водача кога да повдигне крака си от педала, а след това автомобилът може автоматично да избере правилото ниво на рекуперация.
Функции като „Навигация с електрически интелект“ подобряват още повече изживяването с електрическото превозно средство, тъй като се изчислява оптимизиран маршрут и спирания за зареждане в реално време, в зависимост от текущата пътна обстановка и топографията на маршрута. Тази функция също изчислява най-добрата възможна стратегия за зареждане, за да стигнете до дестинацията възможно най-бързо, или да имате определено остатъчно ниво на заряд при пристигането си.
Удобно зареждане
Както всички електрически ванове на Mercedes-Benz, и новият eSprinter може да се зарежда, както с променлив ток (AC), така и с постоянен ток (DC). Вграденото зарядно устройство, което преобразува тока в автомобила при зареждане с променлив ток, например от стенна ел. кутия, има максимална мощност на зареждане от 11 киловата. За да се сведе до минимум времето за зареждане за клиентите, новият eSprinter може да се зарежда с до 115 киловата на станции за бързо зареждане. Бързото зареждане от 10 до 80 процента отнема около 42 минути за 113 кВтч батерията.
Услугата за дигитално зареждане Mercedes me Charge предлага на клиентите безпроблемно зареждане и плащане на станцията за зареждане. Мрежата Mercedes me Charge в момента обединява повече от 1,5 милиона точки за зареждане по целия свят и работи с над 1300 оператора на точки за зареждане като ChargePoint или IONITY (за Европа). Mercedes me Charge е една от най-големите интегрирани мрежи за зареждане в света.
Mercedes-Benz гарантира прозрачно ценообразуване на обществените станции за зареждане. Потребителите могат да видят конкретната цена за киловатчас или минута, заедно с оценка на крайната цена за пълно зареждане на дисплея на MBUX или в приложението Mercedes me, преди да започнат процеса на зареждане.
За новия eSprinter ще има и B2B решение специално за корпоративни клиенти. То ще предлага на корпоративните клиенти и клиентите с автопаркове възможност за обединяване на мениджмънта на превозното средство и на водача, както и за общо фактуриране за цялата компания.
Включен е интегриран сервизен пакет
Сервизният пакет, който вече е включен в цената на автомобила (Интегриран сервизен пакет, ISP), покрива разходите за поддръжка в съответствие със сервизната книжка и със спецификациите на производителя за първите четири услуги в рамките на първите четири години, или до максимум 160 000 километра . Благодарение на редовната и професионална проверка на високоволтовите компоненти и на другите части и функции на автомобила, eSprinter е винаги готов за употреба и запазва своята стойност.
Със сертификата за безплатна батерия Mercedes Benz AG гарантира, следвайки законовата отговорност за материални дефекти и гаранцията за ново превозно средство Mercedes-Benz, че за продължителност от общо 8 години от доставката или първоначалната регистрация, или до 160 000 километра общ пробег, че максималният остатъчен капацитет на високоволтовите батерии в пакета няма да бъде по-малък от 70 процента от първоначалния капацитет.
За новия eSprinter е налично и по-високо ниво на сертификат за батерията, с опция за удължаване на интегрирания сертификат за батерия (8 години/160 000 км) с допълнителни 140 000 километра до общо 8 години/300 000 километра (включен в пакетите eComplete) .