Федералната служба за товарни превози (Bundesamt für Güterverkehr – BAG) публикува годишната си статистиката за платените пътни такси за 2018 година. От нея се вижда, че камионите от Източна Европа имат най-голям дял в транспорта на дълги разстояния.
През 2018 година по платената пътна мрежа на Германия камионите са заплатили тол такси за изминати 37,7 млрд. км, спрямо 33,5 млрд. км през 2017 година. Производителността на товарните автомобили с местна регистрация е особено силна в регионалните и локални доставки, докато при транспорта на дълги разстояния далеч по-добре се представят търговските автомобили с чуждестранна регистрация. Според официалната статистика на Kraftfahrt-Bundesamt (KBA – германският орган за регулация на превозните средства), решаващ фактор в статистиката за 2018 г. е разширяването на обхвата на платените пътища, като от началото на юли 2018 година в него влизат всички федерални магистрали.
Увеличаването на пътищата, за които се плащат тол такси е и причината за по-голямата сума платени такси от немските камиони през миналата в сравнение с 2017 година. Този дял се е увеличил с 14,3% и така местните камиони са платили 58,3% от общите такси през 2018 година. Общо германските товарни автомобили са платили за изминати 22 милиарда км през 2018 година.
Пробегът на камионите с чуждестранна регистрация за 2018 година е 15,7 млрд. км. Полските превозвачи са с най-голям принос към немската хазна с пробег от 6103 млн. км, пред тези от Чехия (1430 млн. км) и другите регистрирани държави. Като процентно изражение камионите от Полша са заплатили 16,2% от таксите, тези от Чехия – 3,8%. Камионите с регистрация в други европейски държави са както следва: Румъния (3,5%), Холандия (2,7%), Литва (2,4%), Унгария (1,9%), Словакия (1,6%), България (1,5%) и Словения (1,3%).