От началото на тази година Григорий Карайков е новият изпълнителен директор на MVB Truck & Bus България, официален вносител на MAN у нас. Пред списание КАМИОНИ той споделя своите приоритети и цели за развитието на фирмата
– Г-н Карайков, всеки нов ръководител обикновено прави промени в начина на работа на компанията съобразно своите виждания. Вие ще правите ли промени и какви?
– Като начало правим леко преструктуриране и променяме или по-скоро въвеждаме някои процеси. Защото установих, че на моменти във фирмата липсва ясно дефиниран процес и нещата се случват така, както хората са свикнали, но това не винаги е най-правилният начин от гледна точка на фирмата. Затова сега се опитваме да направим начина на работа малко по-структуриран. Имам предвид процесите при продажба, по сключване на договори, вкл. и сервизни и др. Не ме разбирайте погрешно – много от нещата функционират и се работи добре, но някои неща трябва да се пренастроят. За да е винаги ясно кой какви отговорности има и какво трябва да върши. И също така винаги да е ясно в конфликтни ситуации кой носи отговорност. Защото в момента се казва: „Това не е моя работа“, а не е ясно чия е. Така че има малки неясноти, които трябва да бъдат изчистени и подобрени.
– Какви са целите, които сте си поставили през 2023 г.?
– За 2023 г. приоритет номер 1 за мен е да отворим сервиза във Варна, тъй като има доста нови автомобили, продадени в региона, а не можем да предложим качествена сервизна услуга. В момента сервизът е само с 2 канала, малко извън Варна, и не е това, което трябва да предложим на клиентите. И аз се надявам съвсем скоро това да бъде променено.
Новият сервиз е достатъчно голям – има 8 работни места за общи ремонти на камиони, тенекеджиен и бояджиен сервиз, в който може да се работи по 3–4 камиона едновременно. Сградата е готова, но предстои асфалтиране около сградата, монтиране на системата за сгъстен въздух, на бояджийната камера, пункт за ГТП и др. Надявам се в средата на годината сервизът да заработи.
Промяната в процесите, за която споменах, се отнася и за сервизната работа. Необходимо е да се променят някои неща, за да се отговори на изискванията на MAN.
– След като вече сте опознали компанията, кои са силните страни на MVB Truck & Bus България?
– Силните страни са, че има опитен екип, който работи от доста време и знае какво се иска и как да го постигне. С малки изключения, които могат да се отстранят лесно. Хората във фирмата имат желание за работа и да свършат това, което е важно за клиента, така че той да остане доволен. Говорил съм с доста клиенти и голяма част от тях казват, че купуват камиона не защото е MAN, а защото сервизът е добър. Това говори добре за колегите, които се занимават със сервизната дейност.
Знаете максимата, че първият автомобил се продава от търговеца, а всички останали – от сервиза. Т.е. ако сервизът не струва и продуктът не струва и обратното. А „продуктът“ към момента може само да бъде хвален.
Услугите, които се предлагат от MAN, също са добри – предлагат се удължени заводски гаранции, няма изключения, няма „подводни камъни“, няма текстове с малки букви… Това е нещо, което би могло да повиши продажбите на марката не само в България, а и в Европа.
Пълното интервю с Григорий Карайков – в мартенския брой на списание КАМИОНИ – печатно издание или онлайн на www.transport-press.bg