Според Германската асоциация за автомобилни превози и логистика (BGL) недостигащите шофьори на камиони са вече 60 000.
„На прага сме на криза в снабдяването в Германия, но също така и в Европа, защото вече не можем да намерим шофьори“, каза проф. Дирк Енгелхард, говорител на Управителния съвет на сдружението по време на пресконференция в Берлин. „560 000 шофьори са на средна възраст над 50 години и всяка година 30 000 от тях се пенсионират. Миналата година 3600 млади водачи започнаха своето професионално обучение, но това е само капка в морето“, подчерта Енгелхард.
Говорителят на BGL припомни ситуация от миналата година, когато един от големите магазините в Берлин съобщи за недостиг на много стоки, причинени от проблеми в логистиката. Подобни затруднения имаше през лятото в цяла Германия, особено в горещите летни месеци, когато се наблюдаваше недостиг на минерална вода.
Непривлекателността на професията и лошите условия на труд отблъскват много млади хора. В същото време конкуренцията на транспортните компании от Източна Европа, от които в Западна Европа през последните години доста се оплакват, също среща трудности при намирането на кандидати за шофьори.
За да привлекат шофьори на работа, много компании предлагат повече от това, което колективните споразумения предвиждат. Те предлагат различни премии, но доста често прибягват и до вербуване на кадри от конкурентни компании. BGL се ангажира да осигури по-добри условия на паркингите и на местата за товарене, както и улесняване на визовия режим за шофьорите от страни, които не са членки на Европейския съюз. Въпреки нарастващата цифровизация и автоматизацията на транспорта, шофьорите все още са незаменими, е заключението на Германската асоциация за автомобилни превози и логистика.