Третият кръг от световния рали шампионат/WRC се оказа ходене по мъките. Кошмарът с пукането на гуми и с множеството повреди по автомобилите поставиха на изпитание както екипажите, така и сервизите. Редуването на дъжд и слънце, прах, кал и черни пътища като за автомобили от Дакар отново затвърди десетилетната репутация на това състезание като най-тежкото изпитание […]
Третият кръг от световния рали шампионат/WRC се оказа ходене по мъките. Кошмарът с пукането на гуми и с множеството повреди по автомобилите поставиха на изпитание както екипажите, така и сервизите. Редуването на дъжд и слънце, прах, кал и черни пътища като за автомобили от Дакар отново затвърди десетилетната репутация на това състезание като най-тежкото изпитание в календара.
В първата част на състезанието, включваща 10 скоростни етапа с обща дължина над 170 км водачеството извоюва От Танак, № 8 с Hyundai i20 N Rally1, но след като в Етап 8 остана само със задно задвижване, логично бе изпреварен от следващия го на по-малко от минута Еванс, № 33, с Toyota GR Yaris Rally1. В някои от етапите почти половината участници има всевъзможни проблеми с гумите, ходовата част, трансмисията, удари, излизане от трасето, аквапланинг, преобръщане, свършване течността за чистачките и каквото още успяха да им поднесат черните пътища.
Първи от претендентите отпадна екипажът на M-Sport с пилот Фурмо, № 16, с Hyundai i20 N Rally1, който стратегически продължи да „участва“ по системата супер рали, трупайки по 10 минути на всеки етап, за да може да участва в неделя в битката за петте точки от Power Srtage. I
След втория ден екипажите на Toyota държаха първо, четвърто, пето и шесто място, съответно Еванс, Кацута и Пайари, докато Танак и Нювил с Hyundai бяха втори и трети. За Ford Мюнстер бе седми, а Макърлийн – 13-и.
Последният ден донесе голямо разместване, след като от групата на Toyota отпадна Рованпера, № 69, който заради проблем от техническо естество не потегли в Етап 18. Най-големият шок бе отпадането на Кацута, № 18, който се преобърна в последния СЕ, рестартира, завърши СЕ и след повреда в двигателя не продължи до финала.
Така Еванс, с време 4:20:03.8 извоюва втората си победа през сезона. Втори финишира Танак, на 1:09.9, трети, на 3:32.0 завърши Нювил. Следващите места в Топ 8 спечелиха Паяри, на 7:18.7, Мюнстер, на 11735.3, Грийнсмит, на 14:11.6, Соланс, на17:26.6 и Сердеридис, на 28:45.5, който миналата година завърши девети в това състезание.
Временно класиране при пилотите: Еванс – 88 т., Нювил – 52, Танак – 49, Ожие – 33, Фурмо – 31, Рованпера – 31, Кацута – 25, Паяри – 19.