По традиция започваме с Клас Т5.1 – Prototype Cross-Country Trucks.
На Мартин Мацик предстои тринадесето участие в Dakar. В отсъствието на руснаци и беларуси той спечели през 2023 второ място в категорията, а през януари т.г. заслужено се изкачи и на най-високото стъпало на стълбицата. Отново ще бъде с навигатора си Франтишек Томашек (заедно са от 2016 г.) и механика Давид Сванда (от 2020-а). 35-годишният Мартин, който казва, че винаги е трудно да бъдеш фаворит, ще участва с Iveco PowerStar EVO 4. И признава, че не е очаквал в Мароко да няма проблеми с новия Evolution 4. А мнението му за предстоящата надпревара е, че една трета от резултата зависи от камиона, още една трета – от екипажа и една трета – от поддържащия екип.
Обявено е, че тринадесетлитровият двигател на подготвения и сервизиран от MM Technology състезателен камион Iveco PowerStar EVO 4 с № 600 осигурява над 1050 к.с. Машината тежи 8760 килограма. MM Technology са подготвили поне 6 сервизни камиона за Dakar 2025 Алеш Лопрайс (01 октомври 1980) ще стартира за 19-и път в състезанието. Първото му участие в Dakar е през 2006 г., като навигатор на чичо си Карел Лопрайс (шесткратен победител между 1988 и 2001). През 2007 завършва трети, през 2015 – четвърти, през 2024-а финишира втори, след сънародника си Мацик. За разлика от предишните години сега е в състава на отбора De Rooy, където негови съотборници ще бъдат Вайдотас Зала и Аня ван Лоон.
Камионът му Iveco PowerStar с № 601 е подготвен, тунингован и ще бъде поддържан по време на състезанието от InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT. Тежи 9500 кг. и е с двигател Iveco Cursor FPT с мощност 1000 к.с.
Навигатор е приятелят му Давид Крипал, кой то за първи път участва в категорията Камиони.
Механик е опитният Дарек Родевалд. 41-годишният поляк е участвал в три екипажа на отбора, печелили надпреварата през 2012, 2016 и 2023 година. За младия Митчел ван ден Бринк, № 602, който на 14 януари ще навърши 23 години, се знае, че достойно пое щафетата от своя много опитен баща. Машината му, записана като член на отбора EUROL Rally Sport, също е Iveco PowerStar. Навигатор – Ярно ван де Пол, механик – опитният испанец Мойсес Торалардона.
Кеес Коолен, № 603, е вторият екипаж в отбора MM Technology, така че очаквано и неговият камион е Iveco PowerStar. Навигатор е Воотер де Грааф, механик – чехът Даниел Козловски.
С № 604 е чешкият екип Солтис – Микш – Сикола, с Tatra Buggyra Evo 3 от отбора Tatra Buggyra ZM Racing. За литовеца Вайдотас Зала Dakar 2025 е дебют в категорията Камиони, в която влиза след деветте си участия в категорията на автомобилите, с 4 различни марки. Неговият Iveco PowerStar с № 605 (отборът е Skuba Team De Rooy FPT) е с обявена мощност 1000 к.с. и 5000 Нм въртящ момент. Тежи 9000 кг. Подготвен е и ще го поддържа по време на състезанието Team De Rooy FPT. Съекипници на литовеца са Макс ван Грол/навигатор от 4 години на Зала, и португалецът Паоло Фиуза/механик.
Бащата на Митчел – Мартин ван ден Бринк е пилотът във втория екипаж в отбора EUROL Rally Sport. В машината Iveco PowerStar със стартов № 606, той ще бъде заедно с навигатора Рийк Моув и механика Вилем ван Хеюн.
Третият камион в групата De Rooy, разбира се, отново Iveco PowerStar, но с № 613, е поверен на 39-годишната Аня ван Лоон За навигацията ще се грижи нейният сънародник Бен ван де Лаар, а за механиката – Ян ван де Лаар. Този камион представя отборът Friet van de Laar Racing Team De Rooy FPT.
Няма начин да пропуснем най-редовния участник Терухито Сугавара, за когото това ще бъде 26 участие. С камиона си Hino 600, този път с № 607, той олицетворява понятията надеждност, предвидимост, стабилни резултати. 13 победи в категорията „До 10 л. работен обем“.
В кабината на камиона на HINO Team Sugaуara с Терухито ще бъдат ко-пилотът Юи Мошизуки и механикът Хироказу Сомемиа. Мощност 800 к.с./2800 об./минута. Тегло 8920 кг.