Екипът за разработки на Daimler Truck създаде вторите прототипи на новото поколение камиони на Mercedes-Benz с водородни клетки, и ги подложи на серия от изпитания при тежки условия. Две превозни средства от следващия етап на развитие на Mercedes-Benz GenH2 Truck преминаха интензивни зимни тестове на прохода Симплон в швейцарския кантон Вале.
Сложните условия на студ и сняг, както и предизвикателните наклони в региона са предоставили отлични възможности за тестване на иновативните технологии под капака на тези камиони, задвижвани с течен водород, и са позволили на екипа да получи ценни познания при реалистични екстремни условия.
„За по-нататъшното усъвършенстване на нашия Mercedes-Benz GenH2 Truck ние последователно градим върху опита от първото поколение прототипи и затова можем да тестваме подобрените технологии при екстремни условия още от самото начало“, обяснява д-р Райнер Мюлер-Финкелдай, ръководител на Product Engineering в Mercedes-Benz Trucks. „С максимална надморска височина от над 2000 метра и изкачване от 600 метра, маршрутът през прохода Симплон предостави добри условия за проверка на взаимодействието между системата с водородни клетки и други подобрени компоненти. Успешните тестове подчертаха потенциала и надеждността на GenH2 Truck дори при взискателни условия.“
По време на тестовете е проверено интензивно взаимодействието на всички ключови компоненти, включително горивната клетка, високоволтовата батерия, e-оста, системата за съхранение на водород и термо мениджмънта. Особено внимание е отделено на използването на системата Predictive Powertrain Control – круиз контрол, адаптиран към топографията. Целта е била ефективно използване на батерията в комбинация с горивната клетка, както за движение, така и за рекуперация при спускане.
Два водородни камиона, които не отделят CO₂ по време на движение, са използвани в обширна и изискваща програма от тестове при общо тегло на композиция до 40 тона в продължение на 14 дни. Те са изминали общо 6500 километра и са преминали планински пътища с общо изкачване от 83 000 метра. Най-голямо предизвикателство са били участъците от около 20 км катерене, и надолу с наклон от 10 до 12%, като общо изминатото разстояние по тях възлиза на 1600 км. Зареждането с водород е ставало чрез мобилна станция на Air Products, разположена в базата за тестове във Вале.
Малка серия камиони с горивни клетки ще бъде произведена
През есента на миналата година Федералното министерство на цифровизацията и транспорта на Германия (BMDV) и провинциите Баден-Вюртемберг и Рейнланд-Пфалц одобриха финансиране в размер на 226 млн. евро за Daimler Truck. Средствата са предназначени за разработка, ограничено производство и внедряване при клиенти (експлоатация и поддръжка) на 100 камиона с водородни клетки.