• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Тест: Mercedes-Benz EQV300

Тест: Mercedes-Benz EQV300


24.03.2021
A A
BTP
Reading Time: 1 min read
Видео - Тест на Mercedes-Benz EQV300

Просторната лимузина EQV стана първият напълно електрически автомобил на Mercedes-Benz, който в началото на тази година бе лансиран на българския пазар. На разположение за тест списание КАМИОНИ имаше Mercedes-Benz EQV300, предоставен от генералния дистрибутор на марката у нас Силвър Стар.

С продуктовата си и технологична марка EQ (Electric Intelligence). Mercedes-Benz създава електромобилна екосистема от продукти, услуги, технологии и иновации, а EQ означава интелигентна електромобилност. Към означението се добавя символът за съответния сегмент – в случая V – за V-class.

Базиран на V-class, електрическият EQV е просторна многофункционална лимузина, която се предлага с различни нива на оборудване и със 7 или 8 места. Наличен е с две колесни бази – 3200 мм и 3430 мм, и съответно в две дължини – 5140 мм и 5370 мм. И в двата случая са на лице характерните за марката висока функционалност и естетичен дизайн. Багажното отделение е до 1410 литра.

Задвижващият електродвигател е над предния мост, а изводът за зареждане е в предната броня. Максималната мощност е 150 кВт или 204 к.с., максималният въртящ момент е 362 Нм, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч. Захранването е от литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВтч. Тя е монтирана в пода на превозното средство, което снижава центъра на тежестта на автомобила, подобрява управлението и не се отразява на вътрешното пространство. Просторната лимузина може да бъде зареждана както с променлив ток с мощност до 11 кВт, така и на зарядни станции с постоянен ток с мощност до 110 кВт. Батерията позволява среден пробег с едно зареждане от 350 км (съгласно метода за измерване – WLTP). При бързо зареждане с постоянен ток до 80% от капацитетът й могат да бъдат възстановени за по-малко от 45 минути.

Всички EQ настройки в автомобила се управляват чрез сензорния екран на информационно-развлекателната система MBUX. С Electric Intelligence системата, както и чрез функциите на приложението Mercedes me Charge, е възможно да се активира предварително климатикът, да се регулират настройките на зареждането на батерията и да се управлява навигацията.

Автомобилът е напълно интегриран в серийното производство в завода във Витория, Северна Испания. От същата поточна линия слизат и V-класата и лекотоварният Mercedes-Benz Vito, който също има електрическа версия. Цената на EQV за България стартира от 157 600 лева с ДДС.

За теста разполагаме с Mercedes-Benz EQV 300 long 4×2 V-Class. Междуосието е 3200 мм, а допустимата максимална маса – цели 3500 кг при полезен товар 455 кг. Комбинираният пробег с едно зареждане, деклариран от производителя, е 340 км по WLTP. Моделът е със 7 места – две отделни седалки отпред, две на втория ред и три на последния ред.

Както се досещате, автомобилът, типично за премиум марката, е оборудван доста богато. Стига да споменем това, че цената му надвишава с около 60 000 лв. стартовата цена на модела. Разполага с всички познати системи за сигурност, сред които и адаптивен круиз контрол, активен асистент за поддържане на дистанция DISTRONIC, асистент за поддържане лентата за движение, асистент за сляпа зона, система за следене на пътните знаци… На централната конзола имаме 10,25-инчов сензорен дисплей с навигация, смартфон пакет, цифрово радио… Всичко, разбира се, се обединява и управлява от MBUX мултимедийната система.

Електрическият нрав на автомобила е подчертан от предната решетка в стил EQV High и EQV интериорът, включващ ефектно амбиетно осветление и ефектни сини мотиви в кожената тапицерия на арматурното табло. Изводът за зареждане е вляво на предната броня. Той е комбиниран и съвместим с куплунгите Тип 2 и CCS. За оборудването, естествено, може да се говори още дълго.

Атмосферните условия в дните на теста ни не бяха от най-благоприятните и се явяваха доста предизвикателни за един електрически автомобил – дневни температури около и малко над нулата, нощни температури от порядъка на минус 5 градуса и по-ниски, а през втория и третия ден – мокър сняг и вятър. Но какъв по-добър начин за тестване издръжливостта на батерията и пробега с едно зареждане. Ще споменем, че при престоя на автомобила нощем на открито зарядът на тяговата батерия не падна от студа дори с процент!

За динамичните качества на автомобила могат да се говорят само суперлативи. При собствено тегло от 3 тона той ускорява типично за електромобил – рязко и бързо, и след това безпроблемно поддържа желаната скорост, при това напълно безшумно.

При стартиране с контактния ключ на централния дисплей пред водача светва зелен символ Ready. От лост вдясно на кормилната колона се избира режимът на силовата линия – D-за движение напред, R-назад, P-паркинг и N-неутрално. Отделно под дисплея на централната конзола имаме превключвател за режима на движение. C-комфорт – по подразбиране, два икономични режима E и Е+ и спортен – S. При всеки от режимите разполагаемата максимална мощност е различна, а оттам – и консумацията и пробегът с едно зареждане. Разликата между отделните режими се усеща отчетливо по различната реакция на автомобила при едно и също подаване на газ. Hай-много километри се изминават на E+, а процентите оставащ заряд на батерията се топят най-бързо при S.

Рекуперацията на енергията от спиране, която дозарежда батерията също има четири степени. По подразбиране режимът на рекуперация е при режим D. С пера от двете страни на волана, подобни на тези за управление на автоматични предавателни кутии, се влияе на рекуперацията. С придърпване на дясното се намалява степента на рекуперация, а с лявото – се увеличава. Изборът е между четири нива на рекуперация – D–, D-, D и D+.

По подразбиране след стартиране на автомобила нивото на рекуперация е D. Най-слаба е рекуперацията при режим D+, а най-ефективна – при D–. И тук разликите се усещат отчетливо. Ако при отпускане на педала на газта в режим D се усеща някакво забавяне и спиране на автомобила, то в режим D+ закъснението е едва доловимо. И обратно – в режимите D- и особено в D– закъснението е толкова чувствително, че педалът на спирачката изобщо може да не се ползва за спиране.

Интересен е режимът DAUTO, който се избира с кратко задържане на двете пера. Тогава автомобилът сам решава кога и колко да рекуперира – в зависимост от стила на шофиране, релефа, скоростта на движение, настройките на адаптивния круиз контрол. Движението на енергийните потоци – разреждането и зареждането на батерията, могат да се следят в реално време чрез ефектна анимация на дисплея на централната конзола в секция EQ.

Изводите от теста са, че пробег от над 300 и дори 350 км с EQV е напълно постижим. През първия ден на теста изминахме над 100 км – в сгъстения софийски трафик, по пътя до Банкя и стръмнините над курортния град, по международни път към Калотина… при експериментиране и използване на всички възможни режими на движение и рекуперация. Изразходвахме около една трета от заряда на батерията. Впечатленията се затвърдиха и през втория ден, когато изминахме още толкова километри, но този път включихме и движение по магистралата към Перник.

За трите дни на теста на два пъти за кратко дозаредихме батерията. Не че се налагаше, но искахме да видим как става. Използвахме безплатните зарядни станции на два от хипермаркетите в София. Променливотоковата зарядна станция беше без кабел и се наложи да ползваме този от оборудването на автомобила. Очаквано зареждането беше бавно и за час в батерията влизаха около 12%. Далеч по-бързо стават нещата на постояннотокова зарядна станция, където за около 35 минути заредихме батерията от 57% до 100%. Разбира се, трябва да се отчита, че параметрите на обществените зарядни станции често са твърде различни. Но така или иначе, заключението е, че с EQV пътуване от София до Бургас е безпроблемно – с едно бързо зареждане по пътя.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

Повече – в априлския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн. Очаквайте и видео в канали ни в youtube.


Други публикации от категорията

SOLUTRANS 2023 с рекорден брой участници и посетители

01.12.2023

Нов дом за FIAT, Jeep, Alfa Romeo и Abarth в София

30.11.2023

Босовете на автомобилната индустрия предствят пътна карта за мобилност в ЕС

30.11.2023

Iveco Group се присъединява към Глобалния договор на ООН

30.11.2023

ААП отбеляза 30 години от създаването си

29.11.2023
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
SOLUTRANS 2023 с рекорден брой участници и посетители

SOLUTRANS 2023 с рекорден брой участници и посетители

01.12.2023
Нов дом за FIAT, Jeep, Alfa Romeo и Abarth в София

Нов дом за FIAT, Jeep, Alfa Romeo и Abarth в София

30.11.2023
ПОС терминали улесняват плащането на издадените от ИА Автомобилна администрация глоби на пътя

ПОС терминали улесняват плащането на издадените от ИА Автомобилна администрация глоби на пътя

30.11.2023
Босовете на автомобилната индустрия предствят пътна карта за мобилност в ЕС

Босовете на автомобилната индустрия предствят пътна карта за мобилност в ЕС

30.11.2023
Iveco Group се присъединява към Глобалния договор на ООН

Iveco Group се присъединява към Глобалния договор на ООН

30.11.2023
Министър Гвоздейков ще спира манипулираните технически прегледи

Министър Гвоздейков ще спира манипулираните технически прегледи

30.11.2023
В момента няма други публикации по темата.
Тест: Малкият голям Otokar Navigo T

Тест: Малкият голям Otokar Navigo T

09.11.2023
Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

17.11.2023
Новите MAN eTruck са на пазара

Новите MAN eTruck са на пазара

14.11.2023
Invoitix: разширяваме дейността си и предлагаме изкупуването на фактури за вътрешен автомобилен транспорт

Invoitix: разширяваме дейността си и предлагаме изкупуването на фактури за вътрешен автомобилен транспорт

19.11.2023
Новата генерация DAF XB дебютира на Solutrans

Новата генерация DAF XB дебютира на Solutrans

14.11.2023
Volkswagen Commercial Vehicles модернизира успешния си ван Crafter

Volkswagen Commercial Vehicles модернизира успешния си ван Crafter

09.11.2023
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT