Scania обяви обновяване на гамата си от V-образни 8-цилиндрови двигатели. Легендарният V8 ще се предлага във варианти с четири максимални мощности – 530, 590, 660 и 770 к.с.
Шведският производител декларира, че при новото поколение на V8, чрез надграждане на силовия агрегат и допълнителните системи към него е постигната икономия на горивото до 6%. Новите силови агрегати се отличават с намалено вътрешно триене, оптимизиран турбокомпресор и интелигентна система за последваща обработка на отработилите газове.
16,4-литровите силови агрегати са пригодени да работят както с обикновен дизел, така и с биодизел. За намаляване на разхода на гориво спомага и съчетаването на двигателите с новата автоматизирана предавателна кутия G33CM.
В обновените силови агрегати са вложени повече от 70 нови части. Освен, че е намалено вътрешното триене е увеличена степента на сгъстяване и е оптимизираната обработката на отработилите газове с двукратно дозиране на AdBlue. За работата на двигателя се грижи нова мощна система за управление (EMS).
От Scania отчитат, че с пускането на новото поколение двигателят V8 е в своя пик. В него са вложени нова горивна помпа с високо налягане с активно дозиране на горивото и напълно нов хардуер и софтуер за управление на двигателя. Компресорът за въздух се деактивира, когато не е необходимо да работи. Турбокомпресорът лагерува на търкалящ се сачмен лагер. Новият софтуер (EMS) позволява по-интелигентно и по-прецизно управление на двигателя, като изчислява с висока точност кога, колко гориво е необходимо.
Впръскването на AdBlue става в две стъпки, като първата доза се инжектира в много горещия поток от газове веднага след моторната спирачка, а втора доза е на обичайното място в самия шумозаглушител. EMS (система за управление на двигателя) взаимодейства с AMS (система за управление на последващата обработка), което е от значение за покриване на действащите и на предстоящите норми Евро 6 относно NOx. В новата горивна помпа с високо налягане, помпените елементи се контролират индивидуално от AIM (Active Inlet Metering).
Естествено най-впечатляващ при новото поколение V8 е вариантът DC16 123 – с максимална мощност 770 к.с. и максимален въртящ момент от 3700 Нм – може би най-мощният, фабрично създаден двигател за камиони в производството днес.
Той замества предишният върхов на модел с мощност 730 к.с. и е базиран изцяло на актуализирана платформа V8. Така увеличената мощност се съчетава с икономия на гориво. В същото време силовият агрегат е олекнал със 75 кг в сравнение с предшественика си.
Повече – в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg