Plug-in хибридът L 320 на Scania работи с органичен дизел, обработен с водород, който може да намали емисиите на CO2 с 90%.
Камионът се използва от шведската транспортна група LBC Frakt AB, която дори е в състояние да зарежда батериите на автомобила чрез слънчеви панели, поставени на покрива на товарния си терминал. Новият камион се използва главно за дистрибуция на напитки и други стоки до магазини и ресторанти в района на град Карлстад, който е разположен на около 250 км северно от Гьотеборг.
„В режим на електрическо задвижване камионът е много, много безшумен. Само с едно натискане на навигатора, придружено от слаб шумолящ шум отвън, вие ставате много по-спокоен като водач и не се стресирате“, каза Хенрик Касасен, който управлява новия хибриден камион.
Plug-in хибридният камион на Scania е снабден с CCS конектор за зареждане, който позволява зареждане от електрическата мрежа. С 95 кВ зареждане с променлив ток, трите пакета батерии ще бъдат заредени до 80% за приблизително 35 минути. Камионът може да се зарежда и чрез регенеративно спиране.
С новите батерии с по-висока енергийна плътност – всеки от трите пакета има инсталиран капацитет от 30 кВч или общо 90 кВч – камионът може да пътува в електрически режим до 60 км., в зависимост от допустимата максимална маса, топографията на терена и вида на надстройката. Освен това безплатно зареждане може да се извърши, докато камионът е паркиран за товарене или разтоварване, или докато водачът е в почивка.
В допълнение към електрическия двигател с мощност 115 кВ – който е разположен между двигателя и скоростната кутия, хибридният камион се предлага с 9-литровия дизелов двигател с мощност 280–360 к.с.