Daimler Truck демонстрира своята амбиция за постигане на локален напълно въглеродно неутрален транспорт, представяйки разширено портфолио от електрически превозни средства на международното изложение IAA Transportation 2022 в Хановер.
Акцентът на търговското изложение на германската компания е тежкотоварният електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, чийто концептуален прототип беше представен на специално медийно събитие, малко преди официалния старт на IAA.
Електрическият пробег на eActros LongHaul е около 500 километра и може да се зарежда с цял мегават. Mercedes-Benz eActros LongHaul заслужено спечели и авторитетния приз Truck Innovation Award 2023, присъден му от журито Международен камион на годината.
Още една иновация бе представена от Daimler Truck на търговското изложение. Това е електрическият Mercedes-Benz eActros 300 във версия седлови влекач за тежкотоварни превози. Своята европейска премиера отбеляза и новото поколение на електрическия FUSO Next Generation eCanter.
Daimler Buses също работи в посока предлагане на портфолио от превозни средства, напълно неутрално по отношение на CO2. В допълнение към електрическия Mercedes-Benz eCitaro, който е в серийно производство от 2018 г., Daimler Buses планира да пусне изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г. Напълно електрически туристически автобус ще се появи в края на това десетилетие.
Daimler Buses представи и следващото поколение туристически автобуси Setra TopClass и ComfortClass с конвенционално задвижване. По отношение на дизайна, тези модели показват новото лице на семейството и залагат стандарти за системи за безопасност и помощ с Active Brake Assist 5 като стандарт и опционален Active Drive Assist 2.
Амбицията на Daimler Truck е до 2039 г. да предлага в Европа, Япония и Северна Америка единствено въглеродно неутрални превозни средства. FUSO стартира серийното производство на първото поколение eCanter още през 2017 г., а електрическите Mercedes-Benz eCitaro, eActros и eEconic са в серийно производство съответно от 2018, 2021 и 2022 г. Freightliner eCascadia за Северноамериканския пазар ще последва през 2022, а през следващите години на пазара ще бъдат пуснати и други въглеродно неутрални автомобили. През втората половина на това десетилетие компанията ще добави и серийно произвеждани камиони, задвижвани с водородни горивни клетки.
Първите прототипи на Mercedes-Benz GenH2 Truck вече са подложени на интензивни тестове – както на вътрешнофирмената тестова писта, така и по обществените пътища. Целта на разработката е пробег до 1000 км и повече за гъвкави и взискателни операции, особено във важния сегмент на тежките превози на дълги разстояния.